دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نحوه فعال کردن فارسی نویسی در Photoshop CC



 

اموزش کامل فتوشاپ, جدیدترین فتوشاپ

 

احتمالاً در جریان هستید که چند روز پیش شرکت Adobe نسخه CC از مجموعه نرم افزارهای خود را منتشر کرد. یعنی بعد از CS6 دیگر نسخه Creative Suit متوقف و به جای آن Creative Cloud منتشر می‌شود.

ایده اصلی از این به بعد، اهمیت دادن به بحث Cloud Computing است. یعنی تمرکز روی اینترنت و شبکه.

در مجموع، حداقل در مورد فتوشاپ که من بررسی کردم، شاید بتوان این نسخه را کم‌تغییرترین نسخه نسبت به نسخه قبلی خود دانست! در این نسخه ادوبی بیشتر به بهبود امکانات قبلی پرداخته.

 

امکانات فارسی در Master Collection CC:
اما خبر خوب برای ما فارسی زبانان این است که دیگر نیاز نیست منتظر باشید تا یک شرکت دیگر بیاید امکانات فارسی را به فتوشاپ اضافه کند! به طور پیش‌فرض Middle Eastern Features یا همان امکانات ME در فتوشاپ و دیگر محصولات ادوبی تعبیه شده!
ممکن است در اولین تایپ نتوانید نحوه فعال کردن امکان فارسی نویسی را متوجه شوید. بنابراین اینجا می‌نویسم:

 

برای فعال کردن امکان فارسی و راست به چپ نویسی مراحل زیر را طی کنید:

- از منوی Edit به زیرمنوی Preferences بروید.


- در اینجا یک گزینه به نام Type اضافه شده است. آن‌را کلیک کنید.


- در پنجره ظاهر شده، گزینه Middle Eastern and South Asia را انتخاب کنید:

 

اموزش کامل فتوشاپ, جدیدترین فتوشاپ

 

- فتوشاپ را ببندید و دوباره باز کنید.


- سپس از منوی Type در زیرمنوی Language Options گزینه Middle Eastern Features را انتخاب کنید.

بعد از این کار می‌توانید همانطور که در Photoshop ME تایپ می‌کردید، در این نسخه هم به راحتی تایپ کنید...

 

اموزش کامل فتوشاپ, جدیدترین فتوشاپ

 

حتی امکانات جالب‌تری نیز در اختیار خواهید داشت. مانند تعیین نحوه شماره گذاری!! دیگر نیاز نیست حتماً فونت‌های B دار را انتخاب کنید تا اعداد فارسی شوند. با Tahoma و فونت‌های معمولی هم می‌شود اعداد فارسی تایپ کرد.

 

یا اگر فونت‌هایی که با O (نماد OpenType) مشخص شده‌اند (مثل فونت Adobe Naskh و چند فونت بسیار زیبای دیگر که در این نسخه توسط Adobe اضافه شده) را انتخاب کنید و در پنل Character با آیکون‌های fi و غیره کار کنید، خواهید دید که همین فونت را با شکستگی‌ها و کشش‌های مختلف به شما نمایش می‌دهد! خوش به حال عرب‌ها!!! اگر شکسته نستعلیق و نستعلیق ما را هم به این صورت درست کنند می‌دانید چه می‌شود!؟ (البته شورای عالی انفورماتیک در نسخه دوم IranNastaliq بحث کشش را هم در فونت گنجانده و در فتوشاپ به خوبی کار می‌کند. یعنی اگر Shift+j یا در ویندوز ۸ کلیدهای Shift و خط تیره را قبل از جاهایی که کشش داریم بزنید، هوشمندانه آن بخش را برایتان خواهد کشید، اما هنوز جای کار دارد. به خصوص فونت شکسته نستعلیق جایش خالی است)

اموزش کامل فتوشاپ, جدیدترین فتوشاپ

 

منبع:aftab.cc


ویدیو مرتبط :
فارسی نویسی در فتوشاپ photoshop cc 2018

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیامك‌ بدون محتوا هم هزینه دارد؛ نحوه ی محاسبه تعرفه پیامك های فارسی و لاتین



 

 

پیامك‌ بدون محتوا هم هزینه دارد؛ نحوه ی محاسبه تعرفه پیامك های فارسی و لاتین

مشتركان تلفن همراه توجه كنند زمانی كه می خواهند پیامكی فقط حاوی علامت ارسال كنند اگر زبان گوشی فارسی باشد پیامك، فارسی محاسبه شده و زمانی كه زبان گوشی لاتین باشد، پیامشان لاتین محاسبه می شود.

 

به گزارش خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این موضوع در پیام هایی كه فقط حاوی اشكال هندسی هستند، نیز صادق است؛ به این معنی كه اگر زبان گوشی مشترك فارسی باشد، پیامك، فارسی محسوب شده و زمانی كه زبان گوشی لاتین باشد، پیام او لاتین محاسبه می شود و پیام هایی كه با حرف فارسی شروع شده و با شكل و یا عدد همراه باشد هم فارسی محاسبه می شوند.

ممكن است برخی مشتركان خواسته یا ناخواسته به ارسال پیامك خالی اقدام كنند، این دسته از مشتركان باید توجه داشته باشند كه هنگام ارسال، زبان گوشی خود را فارسی كنند تا آن پیامك فارسی محاسبه شود؛ در غیر این صورت اگر زبان گوشی در زمان ارسال پیامك لاتین باشد، حتی پیامك خالی نیز برای آن ها مثل پیام لاتین محاسبه شده و باید تعرفه پیامك لاتین را پرداخت كنند.

اما در پیامك هایی كه فقط حاوی عدد هستند نیز این قانون صدق می كند و بسته به زبان گوشی فارسی یا لاتین محاسبه می شوند.

پیامك هایی كه با حرف فارسی شروع شده و با لاتین ادامه پیدا كنند، فارسی محاسبه شده و برعكس اگر پیامكی با زبان لاتین شروع شود و با فارسی ادامه یابد، لاتین محاسبه می شود.../ ایسنا