دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نحوه‌ پیگیری رفع فیلترینگ سایت‌های اینترنتی



 

 

در صورتی كه اداره كننده تارنمای (وب سایت) فیلتر شده درخواست رسیدگی به مساله خود را داشته باشد باید ضمن پالایش تارنمای خود از محتوای مجرمانه، نسبت به ثبت تارنما در پایگاه ساماندهی پایگاههای اینترنتی اقدام كند.

به گزارش ایسنا، پایگاه ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی به نشانی www.samandehi.ir است.

متقاضی رسیدگی به مشكل وب سایت فیلتر شده باید پس از ورود به سایت مذكور، با ارسال یک ای‌میل به نشانی [email protected] درخواست خود را مبنی بر رفع فیلترینگ خطاب به "کارگروه تعیین مصادیق پایگاه‌های اینترنتی" اعلام كند.

در نهایت شخص مسوول تارنما باید ضمن مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محل، فرم درخواست رفع فیلتر خطاب به دبیرخانه كارگروه مصادیق محتوای مجرمانه قانون جرایم رایانه‌یی (فرم پیوست) را پر كند و پس از احراز هویت شخص، اصل فرم پر شده توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی به این مركز جهت اقدامات بعدی ارسال شود و از طریق شماره تلفن‌های 4-02188846962 قابل پیگیری است.... / تحلیل : عصر ایران

 

 


ویدیو مرتبط :
رفع فیلترینگ نود32 و مشکل نارنجی شدن آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شناسایی هویت افراد با پیگیری آدرس‌های اینترنتی



 

 

 

آدرس اینترنتی

 

 

 

به گفته یک کارشناس با پیگیری آدرس‌های اینترنتی شناسه‌دار می‌توان به هویت فرد ارسال‌کننده داده‌ها پی برد که این امر، فضای امنی در محیط سایبری ایجاد می‌کند.

محمد تمجیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به استفاده از دو نوع آدرس عددی و غیرعددی در اینترنت، اظهار کرد: آدرس‌های غیرعددی (URL) یا همان آدرس‌های مورد استفاده روزمره که به خاطر سپردن آن‌ها آسان است، در هنگام نقل و انتقال اطلاعات در شبکه، قابلیت محاسبه‌پذیری ندارند و این مساله یکی از ایرادهای وارده به URLها است.

وی با بیان این‌که macها و IPها از آدرس‌های عددی هستند، افزود: آدرس‌های mac سخت‌افزاری بوده و قابلیت تغییر ندارند و درواقع همانند شماره سریال توسط کارخانه سازنده به دستگاه‌های فعال در شبکه اختصاص داده می‌شود.

این کارشناس تصریح کرد: mac آدرس‌ها، محدوده مشخصی دارند و هر کارخانه‌ای در محدوده مشخص شده‌ای می‌تواند این آدرس‌ها را به دستگاه‌ها اختصاص دهد. به همین خاطر از IP آدرس‌ها به‌جای macها در شناسه‌دار کردن آدرس‌های اینترنتی استفاده می‌شود.

وی IPها را آدرس‌های عددی 32 بیتی متشکل از 4 جزء 8 بیتی عنوان کرد و گفت: IPها اعدادی هستند که توسط نقطه از هم جدا می‌شوند و هنگام ارسال داده برروی تمام دستگاه‌ها به‌عنوان آدرس مبدا ثبت شده و درواقع هویت اصلی فرستنده، داده‌هایی است که از رایانه‌ای با این آدرس ارسال می‌شود.

تمجیدی افزود: IP آدرس‌ها در تمام بسته‌هایی که کاربر از اینترنت ارسال می‌کند، ثبت می‌شود و در هر زمان قابلیت پی یری داشته و مشخص می‌کند که ارسال‌کننده داده چه کسی بوده است.

وی شناسه‌دار شدن IP آدرس‌ها را ابزاری برای تشخیص هویت فرد استفاده‌کننده عنوان و خاطر نشان کرد: شناسه‌دار شدن IP آدرس‌ها ورودی‌های غیرمجاز را به شبکه تشخیص داده و از این طریق می‌توان فردی را که ورود غیرمجاز برای استفاده از اطلاعات داشته است، شناسایی كرد و مورد پیگیری قضایی قرار داد.../تحلیل:عصرایران