دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نبرد کیفیت و حجم !


‏دیجیتالی شدن داده‌ها، امکانات زیادی به ما می‌دهد. از جمله این که می‌توان یک فیلم را بدون افت کیفیت کپی کرد یا برای مدتی طولانی نگاه داشت، سرعت کپی کردن بسیار کاهش می‌یابد، و از همه مهم‌تر، این امکان را فراهم کرده‌ است که بتوان آن‌ها را در بافت‌های مختلف و روی رسانه‌های گوناگون ذخیره کرد.


در اواسط قرن بیستم، زمانی که سینما تبدیل به بخشی از زندگی مردم شده بود و تلویزیون هم داشت جایش را در خانه‌ها باز می‌کرد، یک سوال برای خیلی‌ها مطرح شده‌ بود: آیا ‏می‌توان فیلم‌هایی را که از سینما و تلویزیون پخش می‌شوند، در خانه هم داشت تا بتوان در هر زمانی آن‌ها را دید؟ برای رسیدن به جواب این سوال، تنها چند سال صبر لازم بود.


ویدیو مرتبط :
کاظم بادسار (حجم و کیفیت بالا)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کیفیت را قربانی نمایش «کیفر» نمی​کنیم



 

 

 

 

سعید سعدی، تهیه​کننده فیلم سینمایی «کیفر» ساخته حسن فتحی با تاکید بر نمایش این فیلم در جشنواره فجر از تلاش برای ارائه نسخه‌ای باکیفیت در جشنواره خبر داد.



این تهیه​کننده در مورد این فیلم سینمایی و مراحل آماده‌سازی آن برای نمایش در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: «این روزها حسن حسندوست کارهای نهایی مربوط به تدوین «کیفر» را در فدک فیلم انجام می​دهد. بخش عمده​ای از کار تدوین فیلم انجام شده و فقط روتوش نهایی آن باقی مانده که حسندوست در تلاش است این بخش از کار را انجام دهد.»



او در مورد سایر بخش​های فنی فیلم گفت: «همزمان با تدوین، صداگذاری «کیفر» هم در استودیو بهمن انجام می​شود تا هرچه زودتر این فیلم آماده پخش در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر شود.»



سعدی پیش​بینی خود را از زمان آماده شدن «کیفر» چنین عنوان کرد: «فیلم اواسط جشنواره فجر آماده نمایش خواهد شد، سعی می​کنیم کار را به گونه​ای پیش ببریم که کیفیت مطلوبی به دست آید و مجبور نباشیم بعد از پایان کار جشنواره و برای اکران عمومی هزینه مجددی برای مراحل فنی فیلم صرف کنیم. قصد ما این نیست که کیفیت را قربانی کنیم، بلکه درصدد هستیم فیلم باکیفیتی برای نمایش در جشنواره ارائه دهیم.»


مریلا زارعی، مصطفی زمانی، امیر جعفری، هانیه توسلی، جمشید شاه محمدی، مینا جعفر زاده، کیانوش گرامی، سینا رازانی، امیرحسین فتحی، طوفان مهردادیان، انوشیروان ارجمند، پردیس افکاری و جمشید هاشم‌پور در «کیفر» بازی می​کنند.



این فیلم براساس فیلمنامه مشترک علیرضا نادری و حسن فتحی ساخته شده و داستان مرد میانسالی است که به دلیل قتل یک جوان در آستانه قصاص است. خانواده او در تلاش برای جلب رضایت اولیاء دم هستند و مبلغی را به عنوان پول دیه جور می‌کنند. اما پول هنگام انتقال آن از بانک توسط چند سارق دزدیده می‌شود.



فتحی سال گذشته با فیلم سینمایی «پستچی سه بار در نمی​زند» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت.


بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر از پنجم تا پانزدهم بهمن ماه در تهران برگزار می​شود.