دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نابغه سه ساله ایرانی به جمع کوچکترین‌ اعضای انجمن جهانی تیزهوشان پیوست



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

نابغه سه ساله ایرانی به جمع کوچکترین‌ اعضای انجمن جهانی تیزهوشان پیوست

«شروین سرابی» کودک سه ساله ایرانی ساکن انگلیس با بهره هوشی 136 به عنوان جدیدترین عضو و یکی از کوچکترین اعضای سازمان «منسا»( قدیمی ترین و بزرگترین جامعه هوشبهر بالا) انتخاب شد.

این کودک سه ساله که به همراه پدر و مادر خود در منطقه بارنزلی در جنوب یورکشایر زندگی می کند، جزو یک درصد افراد باهوش جهان محسوب می شود.

«شروین» از 10 ماهگی شروع به صحبت و از 20 ماهگی جملات را به طور کامل ادا کرد. در سن دو سالگی توانایی خواندن، شمارش تا 200 و گفتن نام کشورهای مختلف و شناسایی پرچم آنها، گفتن نام سیارات منظومه شمسی، اندام داخلی بدن انسان و حیوانات را پیدا کرد.

مادر شروین تأکید می‌کند: اطلاعات عمومی وی بی‌نظیر است و هیچگاه مانند سایر همسالان، برنامه های کودک را نگاه نمی کند و اغلب اخبار و گزارش های هواشناسی را تماشا می کند. شروین هیچگاه برای یادیگری تحت فشار قرار نداشته و در برخی موارد در برابر سوال های متعدد او جوابی نداریم.

«شروین سرابی» با این بهره هوشی به عضویت سازمان بین المللی «منسا» انگلیس در آمد که از بین 22 هزار عضو تنها 100 عضو زیر 10 سال در آن عضویت دارند.

«شروین» به تازگی در کلاس های مدرسه Rastrick در بریگهاوس در غرب یورکشایر برای یادگیری دروس اختصاصی حضور خواهد یافت.

سازمان منسا قدیمی ترین و بزرگترین جامعه هوشبهر (IQ) بالا در جهان است./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
نخبه سه ساله عضو انجمن تیزهوشان جهان "منسا"

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر سه ساله ایرانی در جمع کوچک‌ترین‌ اعضای انجمن جهانی تیزهوشان(+عکس )



دختر سه ساله ایرانی با ضریب هوشی 155 به عضویت انجمن بین‌المللی تیزهوشان (Mensa) درآمد.

«منسا» انجمن بین‌المللی تیزهوشان با گروه‌های متعدد ملی و منطقه‌ای در سراسر جهان است که اقدام به گردآوری افراد دارای بهره هوشی بالا کرده و با برنامه‌های سازماندهی شده، سعی در پرورش هر چه بهتر توان هوشی اعضا دارد.

رها دائمی، مادر نفس اسناوندی در این ارتباط به  ایسنا گفت: حدود دو درصد از مردم کل جهان که ضریب هوشی بالای 135 دارند می توانند عضو منسا شوند و «نفس» اولین کودک ساکن ایران است که در نوامبر 2014 به عضویت این سازمان درآمده است. کمتر از ۱۵۰ کودک زیر سن مدرسه در کل دنیا عضو منسا هستند.

 

اخبار,اخباراجتماعی ,نفس اسناوندی

 

دائمی افزود: دخترم از هفت ماهگی اولین کلماتش را ادا کرد و از دو سالگی پایتخت کشورها، سیارات منظومه شمسی، اندام های داخلی و خارجی بدن، متضادها و اشکال هندسی را می شناسد. خواندن و نوشتن حروف انگلیسی نیز از دیگر توانمندی های اوست.

وی که با حساسیت خاصی پیگیر فراهم کردن زمینه آموزش مناسب دخترش است با اشاره به مراجعات مکررش به آموزش و پرورش از بی توجهی‌ها و برخوردهای سردی که با او شده گله‌مند است و می‌گوید: در مراجعاتی که داشتم بارها به من گفته اند هوش بالا در این سن که چیز مهمی نیست و کار خاصی نباید برای این قبیل کودکان انجام داد.

 

نفس در حال حاضر تمام کتاب‌های پیش دبستانی را بلد است و می تواند به راحتی دوره دبستان را شروع کند ولی با پیگیری ‌هایی که کردم فقط دو مدرسه غیردولتی در تجریش چنین امکانی را دارند که علاوه بر مشکل رفت و آمد، شهریه آنها هم بسیار سنگین است و آموزش و پرورش هم گفته در صورت تحصیل زودتر از زمان رسمی «نفس» در مدرسه خصوصی برای بازگشت به مدارس دولتی با مشکل مواجه می شویم.

دائمی که امیدوار است زمینه پرورش مناسب استعدادهای فرزندش در کشور مهیا باشد که ناچار به مهاجرت نشوند می‌گوید: متاسفانه آموزش و پرورش و سازمان پرورش استعدادهای درخشان در دوره دبستان، برنامه آموزشی خاصی برای تیزهوشان زیر سنین دبستان در مدارس دولتی ندارند در حالی که در همه جای دنیا تلاش می شود افراد با بهره هوشی بالا را از سنین هر چه پایین تر شناسایی کرده و زمینه ارتقای مهارتهای آموزشی آنها را فراهم کنند.


 اخباراجتماعی  -  ایسنا