دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

میوه بخورید تا قند خونتان متعاد‌ل شود



 

 

میوه بخورید تا قند خونتان متعاد‌ل شود

 

 

مصرف میوه از افزایش چربی خون جلوگیری می‌كند و در تعدیل قند خون كاملا تاثیرگذار است.

 


یک متخصص تغذیه افزود: اصولا میوه‌ها و سبزی‌ها بدن را سم‌زدایی می‌كنند.

 


وی گفت: گنجاندن ۴۰۰ تا ۷۰۰ گرم سبزی به صورت خام و پخته در غذای روزانه و حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم میوه از انواع میوه سبز، زرد و قرمز عواملی دارند كه موجب خنثی‌سازی رادیكال‌های آزاد می‌شود.

 


این متخصص تغذیه افزود: مصرف خود میوه‌ همواره از آبمیوه‌ها بهتر است به دلیل این‌كه تفاله‌های میوه نقش اساسی را در تنظیم برنامه‌های گوارشی بر عهده دارد.

 


وی گفت: طعم، رنگ، بو و مزه كه سبزی‌ها و میوه‌ها دارند ، در حفظ و تعادل و سیستم دفاعی بدن نقش اساسی دارد و قادر هستند از تجمع پلاكت‌ها جلوگیری كنند.

 


وی اضافه كرد: مصرف میوه از افزایش چربی خون جلوگیری می‌كند و در تعدیل قند خون كاملا تاثیرگذار است و افراد را در مقابل بیماری‌های غیرعفونی و متابولیكی ایمن می‌كند.

 

 


ویدیو مرتبط :
چطور قند خونتان را اندازه گیری کنید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برای شاد زیستن میوه و سبزی بخورید



مثبت اندیشی با تغذیه صحیح!

برای شاد زیستن میوه و سبزی بخورید

پزشکان توصیه می‌کنند که مصرف حداقل هشت نوبت میوه و سبزی در طول روز انسان را شادتر و نسبت به آینده خوشبین‌تر می‌کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این پزشکان با بررسی مطالعات انجام شده با حضور 80 هزار نفر از مردم انگلیس و پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به رژیم غذایی و احساسات کلی آنها به نتایج فوق دست یافتند.

به نوشته روزنامه دیلی میل، از این شرکت کنندگان تست رضایت از زندگی نیز بعمل آمد.

ارزیابی‌ها تایید کرد افرادی که در طول روز زیاد میوه و سبزی می‌خورند در تست رضایت از زندگی رتبه بالاتری کسب می‌کنند. این پزشکان می‌گویند هرچند هنوز دقیقا معلوم نیست که میوه و سبزی چطور به بهبود خلق کمک می‌کنند اما ظاهرا این مواد خوراکی حاوی ترکیبات شیمیایی موسوم به آنتی اکسیدانها هستند که در کاهش سطح استرس تاثیر قابل توجهی دارند.

در این بررسی‌ها هم چنین نشان داده شده است کودکانی که بیشتر میوه و سبزی می‌خورند در سنین بالاتر و دوران بزرگسالی کمتر دچار افسردگی می‌شوند./ایسنا