دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

موفقیت محققان کشور در تشخیص هویت افراد از طریق گوش



اخبار ,اخبار علمی ,تشخیص هویت افراد

 

اخبار علمی - موفقیت محققان کشور در تشخیص هویت افراد از طریق گوش

محققان دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استفاده از مشخصات گوش روشی را برای شناسایی افراد در فرودگاه‌ها و مرزها ارائه دادند.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، مینا شهریاری، مجری طرح با اشاره به کاربردهای ویژگی‌های بیومتریک برای شناسایی افراد، گفت: برای شناسایی افراد از بیومتریکها مانند اثر انگشت و عنبیه چشم استفاده می‌شود و در این پروژه تحقیقاتی ما از بیومتریک گوش استفاده کردیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های بیومتریک گوش، اظهار کرد: سایر بیومتریکها بر اثر گذر زمان و حالات بیولوژیکی و بیماری تغییر می‌کنند، ولی گوش مستقل از بدن عمل می‌کند و با بالا رفتن سن پیر نمی‌شود و همواره ثابت است.

شهریاری با اشاره به جزئیات این طرح تحقیقاتی خاطرنشان کرد: برای این منظور بانکی از تصاویر گوش مورد استفاده قرار گرفت و برای شناسایی افراد از الگوی باینری محلی گابور استفاده شد و با ایجاد هیستوگرامی برای هر تصویر کار شناسایی را انجام می دهیم.

مجری طرح، با اشاره به نتایج به دست آمده از این پروژه تحقیقاتی یادآور شد: در مقایسه با روش‌های شناسایی مشخص شد که استفاده از بیومتریک شکل گوش دقت بالایی در شناسایی افراد دارد.

وی با اشاره به مزایای استفاده از بیومتریک شکل گوش نسبت به سایر روش‌های بیومتریک اضافه کرد: برای شناسایی افراد از طریق عنبیه و یا اثر انگشت علاوه بر نیاز به تجهیزات خاص، فرد باید با اپراتور همکاری کند ولی در بیومتریک گوش حتی بدون همکاری فرد می‌توان تصویر گوش را گرفت.

شهریاری به بیان کاربردهای این روش پرداخت و افزود: از روش بیومتریک شکل گوش می‌توان برای شناسایی تروریست‌ها و افراد در فرودگاه ها و مزرها استفاده کرد. 

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
تشخیص هویت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موفقیت محققان کشور در ساخت ریزتراشه ها...



 

موفقیت محققان کشور در ساخت ریزتراشه ها در مقیاس نانومتر

 

 

موفقیت محققان کشور در ساخت ریزتراشه ها در مقیاس نانومتر

 

پژوهشگران دانشگاه شریف با طراحی و ساخت سکوی موقعیت دهی دومحوره با دقت نانومتر گامی در جهت تولید ریز تراشه ها و میکروسکوپ های نوری برداشتند.


علی اکبر رکی مجری طرح در این باره گفت: سکوی دو محوره حاوی یک سکوی متحرک به ابعاد تقریبی ۱۰×۱۰ سانتیمتر است که می تواند آن را در دو راستا به مقدار ۳۴ میکرومتر حرکت دهد.


وی اظهار داشت: طبق نتایج به دست آمده از آزمون عملکرد، این دستگاه قادر است موقعیت مکانی جسم هدفی که روی آن نصب می شود را با دقتی از مرتبه ۱۰ نانومتر کنترل کند فرکانس کاری دستگاه تا ۵ هرتز و زمان پاسخ آن کمتر از ۵۰ میلی ثانیه است.


مجری طرح با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر در مراحل راه اندازی و آزمون قرار دارد، اضافه کرد: محصول تولید شده در مقایسه با نمونه های خارجی از لحاظ کورس حرکت و سرعت عملکرد کاملا قابل رقابت است.


وی به کاربردهای این دستگاه اشاره کرد و یادآور شد: فناوری موقعیت دهی با دقت نانومتری اخیرا در سطح بین المللی کاربردهای گسترده ای در عرصه فناوریهای نوین پیدا کرده است از جمله کاربردهای این فناوری می توان به صنعت ساخت ریزتراشه ها در مقیاس نانو، ماشین کاری و اندازه گیری دقیق، تنظیم اجزای سیستم های اپتیکی و عملیات های درون سلولی اشاره کرد.


درکی ادامه داد: مهمترین کاربرد متصور برای این محصول در داخل کشور استفاده در میکروسکوپهای الکترونی، روبشی و نوری به عنوان حرکت دهنده نمونه باشد.


این محقق تاکید کرد: دانش فنی این محصول عمدتا در انحصار چند شرکت آلمانی و آمریکایی است که با قیمت حدود ۲۰ هزار دلار به فروش می رسد علاوه بر این به دلیل کاربرد آن در فناوری های دقیق و پیشرفته قبل از فروش آن اطلاعات کاملی در خصوص هدف و محل استفاده آن از مشتریان دریافت می شود.... /  خبرگزارى مهر