دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

موز هوشمند هم تولید شد



موز, موز هوشمند, محصول پوشیدنی خوردنی

موز هوشمند هم تولید شد
شرکت ژاپنی Dole که بزرگترین صادرکننده میوه و سبزی در جهان است این موز هوشمند را به عنوان اولین محصول پوشیدنی خوردنی تولید کرده است.
این موز هوشمند مجهز به GPS بوده و با چراغ‌های LED به شرکت کننده زمان و مسافت طی شده را نشان می‌دهد. این موز همچنین می‌تواند ضربان قلب فرد دونده را روی خود نشان دهد و در عین حال تشویق‌های مردم را از طریق شبکه‌های اجتماعی به اطلاع دارنده آن برساند.

این موز هوشمند از طریق سیم به یک دستگاه جدا که دونده حمل می‌کند متصل می‌شود و البته در زمانی که فرد دونده از خط پایان گذشت به او پیغام می‌دهد که زمان خوردن موز رسیده است!

 

نحوه کار به این شکل است که ابتدا موز را خالی می‌کنند و و سنسور و چراغ‌های LED و و یک تکه موز را در داخل آن قرار می‌دهند.
شرکت Dole این محصول را نخستین خوردنی پوشیدنی نام گذاشته اما واقعیت این است که Dole اولین سازنده محصولات پوشیدنی خوردنی نیست. سازنده سس‌های کچاپ Kagome هم پیش از این یک ماشین گوجه فرنگی خوری پوشیدنی تولید کرده بود و یک کلیپ طنز هم از آن منتشر کرده بود. به هر حال به نظر می‌رسد بسیاری از شرکت‌ها با استفاده از فضای توجهی که  پیرامون محصولات پوشیدنی تکنولوژی وجود دارد به این سمت آمده‌اند به خصوص شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی.
منبع : itiran.com


ویدیو مرتبط :
تبدیل موز به یک گجت هوشمند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید تلفنهای هوشمند با صفحات نشکن/ کیسه هوا در تلفنهای هوشمند



تولید تلفنهای هوشمند با صفحات نشکن/ کیسه هوا در تلفنهای هوشمند
شرکت آمازون به دنبال محبوبیت و موفقیت تبلت خود قصد دارد تلفن هوشمندی با صفحه نمایش غیرقابل شکستن عرضه کند و بر این اساس درخواست ثبت اختراع خود را برای تلفن هوشمند با کیسه هوا به تصویب رسیده است.
درشرایطی که صفحه نمایش شیشه ای تلفنهای هوشمند همچنان در معرض شکستن و خرد شدن قرار دارند جستجوی صاحبان این صنایع برای یافتن یک صفحه لمسی که از قابلیت ارتجاع برخوردار باشد شدت گرفته است.
درحال حاضر برخی به دنبال تعویض این صفحات با ترکیبات پلاستیکی غیرقابل شکستن هستند که هنوز تولید نشده است، اما مدیر اجرایی آمازون که به نظر می رسد رویکرد دیگری در پیش گرفته اختراع خود را از تلفن هوشمندی که داری کیسه هوا بوده ثبت کرده است.

تلفنهای هوشمند,تلفنهای هوشمند با صفحات نشکن

درخواست ثبت اختراع مدیر اجرایی آمازون برای مکانیسمهای مختلف حفاظتی از تلفنهای هوشمند
این مکانیسم با یک شتاب سنج داخلی کار می کند که می تواند تشخیص دهد یک تلفن به سرعت درحال سقوط روی زمین است، پس از آن کیسه هوای مینیاتوری تلفن همراه باز می شود تا از هرگونه تأثیر برخورد کردن آن با زمین جلوگیری کند.
این درخواست ثبت اختراع رویکردهای احتمالی دیگر را چون کند کردن روند سقوط تلفن روی زمین و یا بیرون دادن گاز به منظور کند کردن سقوط و یا استفاده از فنر به جای کیسه هوا را نیز مطرح کرده است.
این درخواست ثبت اختراع نخستین بار سال پیش مطرح شد اما به تازگی توسط دفتر ثبت اختراع مورد تصویب قرار گرفته است.

تلفنهای هوشمند,تلفنهای هوشمند با صفحات نشکن

درخواست ثبت اختراغ جف بزوس از شرکت آمازون توسط دفتر ثبت اختراع آمریکا مورد تصویب قرار گرفت
نام " گرگ هارت" معاون رئیس آمازون در این اختراع ذکر شده که به نظر می رسد، این اختراع مربوط به یک پروژه آمازون باشد.
در این درخواست ثبت اختراع به طور واضح مشخص نشده است که چه اتفاقی برای فنر، کیسه هوا یا جریان گاز رخ می دهد...../mehrnews.com