دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مورچۀ عسل را می شناسید!!



انواع مورچه,مورچۀ عسل,مورچه گلدان عسل

مورچه عسل

 

مورچۀ عسل (Honeypot ant) !
مورچه گلدان عسل یا مورچه عسل (Honeypot ant) نوعی مورچه است که در مناطق خشک زمین از جمله استرالیا، مکزیک، آفریقای جنوبی، آریزونا، کلرادو، یوتا و کالیفرنیا زندگی می کند.

 

انواع مورچه,Honeypot ant,مورچه گلدان عسل

 مورچه های عسل همانند زنبور، شیره گیاهان را می مکند

 

این مورچه ها همانند زنبور، شیره گیاهان را می مکند و آنها را بصورت هضم نشده در معده خود تا لانه حمل می کند، شکم آنها به اندازه یک دانه انگور یا گیلاس بزرگ می شود، و بعدا این ذخیره غذایی مورد استفاده خود جاندار، مورچه های دیگر و حتی سایر جانداران و انسان نیز قرار می گیرد.

 

مورچۀ عسل,انواع مورچه,مورچه گلدان عسل

مورچه های عسل بعد از ورود به زیر زمین یا لانه، آویزان می شوند

 

مورچۀ عسل,مورچه گلدان عسل,انواع مورچه

مورچه عسل در مناطق خشک کره زمین زندگی می کند

 

مورچه های عسل بعد از ورود به زیر زمین یا لانه، آویزان می شوند و در فصول دیگر مورد استفاده سایر مورچه ها قرار می گیرند. زمانی که کارگران در یک کولونی دست از کار می کشند از شیره حمل شده توسط این مورچه ها تغذیه می کنند و یا آنها را به کولونی های دیگر می برند. ملکه در هر بار تخمگذاری ۱۰۰۰ تخم از این نوع مورچه ها می گذارد، این مورچه های تازه متولد شده تا ۱۱ سال عمر می کنند.

منبع : bigbangpage.com


ویدیو مرتبط :
فروش عسل طبیعی،عسل طبیعی کوهستان,عسل زنبورهای وحشی،عسل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خاصیت مفید چند نوع عسل



خاصیت عسل

عسل بابونه


براي التهاب مغز، احتقان ريوی، انواع ورمها، کاهش تب، ميگرن، سردرد، آرتروز، کاهش حساسيت، ضد درد، کاهش پزوريازيس، اسپوندليت آنکلوزان، دردهای دوران پريود، ناراحتيهای زنانه و يائسگی، آلرژی ه، فشار خون، دردهای استخوانی، آرام بخش، بر طرف کننده سرگيجه، سوء هاضمه، ضد اسپاسم، ناراحتی های کبد، ناراحتی های روده، درد و ورم مثانه، ورم طحال، معده درد، بی خوابی، ناراحتی های ريه، دفع کرم کدو در کودکان، سرما خوردگی، رماتيسم، غلظت خون، نفخ معده، ضد عفونی دهان و دندان، شستشو و پانسمان زخم ها، تقويت سيستم ايمنی بدن، تقويت مغز و حافظه، ترشح شير در خانم های شيرده، ورم پرستات، زخم های دهان و کوليت مفيد است.

عسل آفتاب گردان


مقوي، انرژی ز و تقويت حافظه، مدر و نرم کننده سينه، برای ناراحتي های برونش ها، ناراحتی های حنجره، صاف کردن صدا، ناراحتی های ريوی، برای تسکين سرفه و سرما خوردگی مفيد است. براي خنثي كردن سم مفيد است.

خواص عسل

عسل جعفری


مقوی، انرژی زا و خواب آور، تقويت مغز و حافظه اخلاط لزج را قطع می کند، کاهش نفخ، مفيد برای گرفتگی عروق، قاعده آور، اشتها آور، برای ناراحتی های کبدی و طحال، برای ديابت بی مزه مفيد است. برای ناراحتی های روده مفيد است.


عسل آويشن


مقوی مغز و اعصاب و انرژی زا و تقويت حافظه، مفيد برای عادت های ماهيانه دردناک، برای دردهای شکمی و روده مفيد است، برای سرفه و گلو درد و برای ديابت بی مزه مفيد است، برای عفونت های عمومی بدن نافع است. برای پانسمان زخم های بستر نافع است.