دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

موتورسیکلت پرقدرت موشکی طراحی شد



موتورسیکلت پرقدرت موشکی

یک مبتکر آمریکایی موتورسیکلتی با موتور موشک طراحی کرده که قادر به رسیدن به سرعت سرسام آور 640 کیلومتر در ساعت است.
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، استفاده از موتور موشک تنها اختصاص به سفرهای فضایی نداشته و سابقه استفاده از آن به دهه 1920 میلادی باز می‌گردد.
«فریتس فون اپل» از گروه خودروسازی اپل خودرو، قطار، سورتمه و نخستین نمونه موتورسیکلت موشکی موسوم به RM‌ را طراحی کرد.
در نمونه موتورسیکلت موشکی تنها از یک موتور تک سیلندر 500 سیسی استفاده شده بود و این مبتکر قصد داشت با کمک شش موتور دیگر، سرعت این وسیله را تا 220 کیلومتر در ساعت افزایش دهد که این ایده با مخالفت دولت مواجه شد.
پس ازآن موتورهای موشکی متعددی برای مسابقات طراحی شدند، اما نمونه طراحی شده توسط «گلن بریتین» تنها برای تجربه سرعت بسیار زیاد طراحی شده است؛ وی از معدود افرادی است که دارای مجوز رانندگی پر سرعت از انجمن ملی هات راد آمریکا (NHRA) است.
در این موتورسیکلت پرقدرت از نازل دوگانه موتور موشک برای تولید حداکثری توان خروجی معادل 15.6 کیلونیوتن استفاده شده است که میزان مصرف سوخت در این شرایط در هر ثانیه 14 کیلوگرم بوده و یک باک سوخت تنها ظرف چند ثانیه مصرف می شود.
موتور موشک از پراکسید هیدروژن با درجه خلوص 98-80 درصد استفاده می کند که به جای سوخته شدن در موتور، به آب و اکسیژن تجزیه شده و آب در دمای بالای 870 درجه بصورت بخار از نازل خارج می شود.
نمونه نهایی موتورسیکلت موشکی با قیمت در حدود 27 هزار دلار به یک تیم اتومبیلرانی سرعت فروخته شد.

 موتورسیکلت پرقدرت موشکی

موتورسیکلت با موتور موشک

 موتورسیکلت پرقدرت موشکی

موتورسیکلت با موتور موشک

 موتورسیکلت پرقدرت موشکی

موتورسیکلت با موتور موشک

 موتورسیکلت پرقدرت موشکی

نمونه نخست موتورسیکلت موشکی اپل

منبع:isna.ir


ویدیو مرتبط :
طراحی و ساخت موتورسیکلت یاماها VMAX

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مانور 6 روزه ایران پاسخی به مانور مشترک امریکا و اسرائیل است/سیستم دفاع موشکی جدید ایران از روی سیستم "هاک" امریکا طراحی شده



دبکا:

مانور 6 روزه ایران پاسخی به مانور مشترک امریکا و اسرائیل است/سیستم دفاع موشکی جدید ایران از روی سیستم "هاک" امریکا طراحی شده/تل اولو و واشنگتن 4 موشک فرضی تهران را ساقط کردند

به نوشته ی این وبسایت اسرائیلی، ایران در جنگ احتمالی با اسرائیل از کشتی های جنگی و کشتی های تجاری مجهز به موشک های کروز در دریای مدیترانه برای پرتاب موشک به سمت رژیم صهیونیستی استفاده می کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب  :  دبکا نوشت: امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده نیروی هوایی ایران روز سه شنبه 12 نوامبر اعلام کرد که سیستم دفاع موشکی جدید ایران با موفقیت آزمایش شده است.

مانور 6 روزه تهران پاسخی به مانور مشترک سه هفته ای امریکا و اسرائیل است که در جهت آزمایش سیستم های دفاعی در مقابل حملات موشکی ایران یا سوریه بود.

اسرائیل اخیرا یک مانور دفاع موشکی برگزار نمود که در آن حمله موشک های ایران و سوریه به این رژیم را شبیه سازی کرده بود. ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل بر این مانور نظارت داشت.

بنابر ادعای دبکا، روز دوشنبه 4 موشک ضد موشک پاتریوت امریکا و اسرائیل توانستند، از چهار موشک فرضی ایران ،چهار موشک را ساقط کنند.

روز سه شنبه، ایران سیستم دفاع موشکی جدیدی را رونمایی کرد که از روی سیستم "هاک" امریکا طراحی شده است.

حدود 2500 سرباز امریکایی و 2500 سرباز اسرائیلی در این مانور شرکت کردند.

به نوشته ی این وبسایت اسرائیلی، ایران در جنگ احتمالی با اسرائیل از کشتی های جنگی و کشتی های تجاری مجهز به موشک های کروز در دریای مدیترانه برای پرتاب موشک به سمت رژیم صهیونیستی استفاده می کند.

آژانس های اطلاعاتی امریکایی و غربی می گویند که ایران کشتی های تجاری غیرنظامی را به موشک های کروز مجهز کرده است. بدین ترتیب به راحتی می توانند در هنگام جنگ به سواحل اسرائیل نزدیک شوند./انتخاب