دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

موبایل‌ هایی که با برف زمستانی آمدند


اگر پیش خودتان فکر می‌کنید زمستان،فصل کسل‌‌کننده‌ای برای گوشی‌های موبایل است، سخت در اشتباهید. این روزها قیمت‌ها به ثبات رسیده‌اند و افراد محافظه کار می‌توانند با خیال آسوده‌تری دست به جیب شوند

هفت صبح: اگر پیش خودتان فکر می‌کنید زمستان،فصل کسل‌‌کننده‌ای برای گوشی‌های موبایل است، سخت در اشتباهید. این روزها قیمت‌ها به ثبات رسیده‌اند و افراد محافظه کار می‌توانند با خیال آسوده‌تری دست به جیب شوند

وقتی به‌این فصل از سال می‌رسیم همه تولید‌‌کننده‌ها دست از کار می‌کشند و با خودشان فکر می‌کنند دیگر چطور می‌توانند طرفدارانشان را شگفت زده کنند؟ 9 ماه گذشته برای بیشتر آنها پر از اتفاق بوده است؛ تکنولوژی‌های جدید، محصولات هیجان‌انگیز و تلاش برای پیروزی. تنها کسی واقعا برنده است که با چشم‌های باز و گوش‌های شنوا نیازهای بازار را سنجیده است و می‌تواند حدس بزند که مردم، مشتاق چه چیزهایی هستند. شاید پیش خودتان فکر کنید زمستان برای علاقه‌مندان به گوشی‌های موبایل فصل کسل‌‌کننده‌ای است اما سخت در اشتباهید!

چون حالا بهترین زمان برای افرادی است که در روزها، هفته‌ها و ماه‌های سپری شده به شکل محافظه کارانه‌ای خودشان را کنار کشیدند و منتظر ماندند تا ببینند چه اتفاقی در بازار رخ می‌دهد. تثبیت قیمت‌ها پاداش شکیبایی است. به زبان ساده‌تر می‌گوییم زمستان بهترین فصل برای موبایل خریدن محافظه کارهاست! ما همچنین رد چند میهمان تازه را گرفتیم که همراه اولین برف زمستانی از راه رسیده‌اند.

  ال‌ جی Optimus L7


اصلی‌ترین خصوصیت گوشی جدید و خوش‌صورت کمپانی ال‌جی یعنی Optimus L7 P705، طراحی زیبا و سیستم عامل به‌روز آن یعنی نسخه 4 آندروید است. طراحی زیبا و باریک، در کنار سخت‌افزار نسبتا مناسب و سیستم عامل آندروید و البته دوربین پنج مگاپیکسلی و صفحه نمایش 4.3 اینچی با کیفیت آن، Optimus L7 را به نماینده‌ای شایسته برای گوشی‌های خانواده L کمپانی ال‌جی تبدیل کرده که با توجه به قیمت مناسب، گوشی مقرون به صرفه‌ای به شمار می‌رود.

موبایل‌ هایی که  با برف زمستانی آمدند

 سخت‌افزار متوسط، Optimus L7 را در بین گوشی‌های هوشمند سطح پایین قرار می‌دهد. قدرت متوسط سخت‌افزاری این گوشی برای اجرای فرامین کاربر کافی هستند. البته به شرطی که از این گوشی توقع اجرای سنگین‌ترین بازی‌های گرافیکی و HD را نداشته باشید.

دوربین به کار رفته روی گوشی، دارای یک سنسور تصویر پنج مگاپیکسلی به همراه فلاش LED است که با کمک رابط کاربری استاندارد ال‌جی، کار کردن با آن بسیار ساده شده است. دوربین قابلیت فیلمبرداری با کیفیت VGA با سرعت 30 فریم بر ثانیه را نیز داراست اما از نظر کیفیت عکس‌ها، وضوح عکس‌ها مناسب به نظر می‌رسد و رنگ‌ها شفاف و دلنشین هستند. در کل، دوربین عملکرد متوسط و قابل قبولی را در حد یک دوربین پنج مگاپیکسلی ارائه می‌دهد که شاید ضعف اصلی‌اش همان کیفیت پایین فیلمبرداری باشد.



   سامسونگ Galaxy S III Mini


فروش خانواده گالکسی S آنقدر برای سامسونگ پر خیر و برکت بوده که آنها قصد دارند تا آخر دنیا تولیدشان را ادامه دهند و پس از S اول و دوم و سوم و همین‌طور S دو سیم‌کارته سامسونگ حالا به سراغ گلکسی S III مینی رفته که طراحی‌اش بی‌شباهت با Galaxy S III نیست اما از لحاظ فنی چیزی در حد و اندازه‌های Galaxy S به نظر می‌رسد. این گوشی برای کسانی مناسب است که ابعاد بزرگ Galaxy S III را نمی‌پسندند یا می‌خواهند با هزینه‌ای کمتر، یک تلفن هوشمند خوب داشته باشند. پردازنده گوشی، یک پردازنده دو هسته‌ای یک گیگاهرتزی از نوع Cortex-A9 است که به همراه چیپ NovaThor ، پردازشگر گرافیکی Mali-400 و یک گیگابایت حافظه RAM ، سخت‌افزار مناسبی را تشکیل می‌دهند.

موبایل‌ هایی که  با برف زمستانی آمدند

در تست‌های سخت‌افزاری انجام گرفته، مشخص شد که ‌این گوشی از نظر قدرت سخت‌افزاری، عملکردی تقریبا شبیه به Samsung Galaxy S Advance، HTC One S و Samsung Galaxy S II دارد. از دیگر قابلیت‌های خوب گوشی می‌توانیم به پشتیبانی از NFC و DLNA اشاره کنیم.



  سامسونگ Galaxy Music Duos


گلکسی موزیک دوز یک گوشی جمع و جور از کمپانی سامسونگ است که با ابعاد مناسب 59×110 میلی متر و وزن مناسب 106 گرم می‌تواند در کنار نقش اصلی خود به عنوان تلفن همراه، نقش یک MP3 Player  را نیز بازی کند. این گوشی جمع و جور با امکانات مناسبی که دارد، تبدیل به یک گزینه خوب برای کسانی که به موسیقی علاقه‌مند هستند خواهد شد.

موبایل‌ هایی که  با برف زمستانی آمدند

صفحه نمایش قرار گرفته روی گلکسی موزیک، یک صفحه نمایش 3 اینچی لمسی خازنی از نوع TFT است که رزولوشن 320×240 را داراست. عملکرد این صفحه نمایش متوسط محسوب می‌شود و تراکم پیکسلی 133ppi  آن، چندان تعریفی نیست اما این صفحه نمایش قابلیت دریافت چند لمس همزمان و نمایش 256 هزار رنگ را دارد.

پردازنده گوشی یک پردازنده 850 مگاهرتزی تک‌هسته‌ای از نوع Cortex-A9 به همراه یک چیپ ARM است که در کنار 512 مگابایت حافظه رم، سخت‌افزار این گوشی را تشکیل می‌دهند. این سخت‌افزار، گلکسی موزیک دوز را در ردیف گوشی‌های هوشمند سطح بالا قرار نمی‌دهد، اما برای انجام امور روزمره کاربران و مخصوصا کسانی که می‌خواهند از امکانات پخش موسیقی گوشی استفاده کنند، کاملا کاربردی است. 



  HTC Windows Phone 8X

 HTC بالاخره در طراحی‌هایش، سراغ تحول رفته است و محصولی تولید کرده که کمی‌ شبیه خانواده لومیای نوکیا باشد. هماهنگی رنگ‌های به کار رفته در بدنه با رنگ محیط کاربری ویندوز، زیبایی آن را چندین برابر می‌کند. بدنه ‌این گوشی در چهار رنگ آبی، قرمز، زرد و البته مشکی طراحی و ساخته شده که انتخاب رنگ‌ها نیز به بهترین و جذاب‌ترین شکل صورت پذیرفته است.

موبایل‌ هایی که  با برف زمستانی آمدند

بدنه ‌این گوشی نیز همانند گوشی‌های سری One این کمپانی از پلی کربنات ساخته شده است. به هر حال کمپانی HTC همواره روی جنس بدنه گوشی‌های خود وسواس زیادی به خرج می‌دهد که در مورد این گوشی نیز همان رویه ادامه دارد. قطر 10 میلی‌متری بدنه در برابر 7.6 میلی‌متر آی‌فون 5 یا 8.6 میلی متر گلکسی اس 3 کمی‌ قطور به نظر می‌رسد ولی در کل ابعاد 66×132 میلی‌متری و وزن 130 گرمی ‌آن باعث می‌شود از کار کردن با آن لذت ببرید و احساس امنیت خوبی بابت لیز خوردن و افتادن گوشی داشته باشید.



  Nokia Asha 309

صفحه نمایش موجود روی این گوشی یک صفحه نمایش سه اینچی لمسی خازنی از نوع TFT است. این صفحه نمایش در برابر بسیاری از گوشی‌های خانواده Asha یک برتری به حساب می‌آید. البته رزولوشن صفحه نمایش معادل 400×240 پیکسل است که اصلا مناسب نیست. همچنین عملکرد گوشی در زوایای مختلف و زیر نور مستقیم آفتاب مقداری کاهش پیدا می‌کند که برای یک صفحه نمایش در این سطح خیلی دور از انتظار نیست اما متاسفانه نبود سنسور تنظیم نور در گوشی باعث می‌شود کاربر مجبور به تنظیم دستی نور صفحه نمایش شود.

موبایل‌ هایی که  با برف زمستانی آمدند

با اینکه کیفیت این صفحه نمایش خیلی عالی نیست، اما لمسی خازنی بودن آن را می‌توان یک برتری به حساب آورد. سیستم عامل گوشی سیستم عامل انحصاری نوکیا یعنی S40 است! این نسخه با اعمال تعدادی تغییرات ظاهری در قسمت‌هایی شبیه آندروید و حتی iOS شده است. البته آندروید و iOS کجا و S40 کجا! کار با گوشی بسیار ساده و قابل فهم است، به طوری که یادگیری آن برای همه افراد تقریبا راحت است. همچنین تعدادی بازی برای خریدن و یا به صورت رایگان برای این گوشی وجود دارد که همگی جزو بازی‌های سطح متوسط جاوایی هستند.



   Sony Xperia J

موبایل‌ هایی که  با برف زمستانی آمدند

یکی دیگر از گوشی‌های خانواده Xperia از کمپانی سونی، مدل Xperia J نام دارد؛ یک گوشی رده متوسط هوشمند با صفحه نمایش ضدخش چهار اینچی لمسی خازنی از نوع TFT که به روکش ضد‌خشGorilla Glass مجهز شده است. همچنین وزن گوشی 130 گرم و ضخامت آن 9.2 میلی‌متر است. چیپ به کار رفته، Qualcomm Snapdragon بوده که پردازنده تک هسته‌ای یك گیگاهرتزی Cortex A5 و پردازشگر گرافیکی Adreno 200 را پشتیبانی می‌کند. گوشی دارای 512 مگابایت حافظه RAM و 4 گیگابایت حافظه داخلی است که می‌توان حافظه داخلی را از طریق درگاه کارت حافظه microSD تا 32 گیگابایت دیگر افزایش داد. در پشت Xperia J یک دوربین پنج مگاپیکسلی و فلاش LED با قابلیت فیلم‌برداری VGA قرار دارد. سیستم عامل این گوشی نسخه 4 آندروید است که یک سیستم عامل کاملا ایده‌آل محسوب می‌شود.



   هوواوی Ascend P1

خیلی از ما پس از اینکه می‌شنویم یک گوشی تولید کشور چین است، چهره در هم فرو می‌بریم. این به خاطر گوشی‌های سطح پایین و البته بی‌کیفیتی است که قبلا دیده بودیم اما حساب هواوی کاملا جداست چون آنها حالا دیگر به یک حرفه‌ای تبدیل شده اند و با تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند قدرتمند، برای خود جایگاهی در بین برندهای بزرگ دنیا باز کرده اند. U9200 Ascend P1 یکی از محصولاتی است که باعث شد ما به هواوی احترام بگذاریم. طراحی باریک این گوشی شگفت‌انگیز است؛ 7.7 میلی‌متر یا به زبان ساده‌تر یعنی فقط 0.1 میلی‌متر پهن‌تر از آی‌فون 5 ! این برای کمپانی چینی هواوی یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

موبایل‌ هایی که  با برف زمستانی آمدند

در حالی که صفحه نمایش این گوشی 4.3 اینچ است وزن آن با باتری تنها 110 گرم می‌شود که واقعا عالی است. ابعاد کوچک در کنار وزن کم باعث می‌شود P1 به یک گوشی خوش‌دست تبدیل شود. یک صفحه نمایش 4.3 اینچی از نوع SuperAMOLED با رزولوشن 540 در 960 نقطه باید کیفیت خوبی داشته باشد. رنگ‌ها بسیار زنده و عمیق هستند چیزی که ما از صفحه‌های SuperAMOLED انتظار داریم.  این صفحه نمایش در زوایای مختلف و موقع تابش نور آفتاب عملکرد خوب خود را حفظ می‌کند.



   سونی Xperia T


طراحی گوشی شباهت بسیاری به گوشی زیبای Xperia arc دارد، به طوری که قسمت پشتی دستگاه دارای یک انحنا بوده و ضخامت قسمت میانی کمتر از بالا و پایین گوشی است. این طراحی منحصر به فرد در کنار قاب پلاستیکی نرم پشت بدنه، گوشی را تبدیل به موجودی بسیار خوش دست کرده که با وجود صفحه نمایش بزرگ 4.5 اینچی به راحتی در دست جای می‌گیرد اما Xperia T همچنان کمی‌ سنگین‌تر و ضخیم‌تر از گوشی‌های رده بالای کمپانی‌های دیگر است.

موبایل‌ هایی که  با برف زمستانی آمدند

صفحه نمایش 4.5 اینچی Xperia T دارای دقت 720x1280 است که تراکم پیکسلی بسیار بالای 323ppi را ارائه می‌دهد. چنین تراکم پیکسلی بالایی، حتی کوچک‌ترین جزئیات و متون را کاملا شفاف نشان می‌دهد. رنگ‌های تولید شده نیز بسیار زنده و طبیعی هستند. صفحه نمایش فوق‌العاده‌ گوشی نقاط ضعفی هم دارد  که به عنوان مثال می‌توان به زاویه دید متوسط در حالت افقی و عملکرد نسبتا ضعیف آن در شرایط نوری قوی مانند فضاهای خارجی یا زیر نور آفتاب اشاره کرد.


ویدیو مرتبط :
کلیپ کوتاه زمستانی برای استوری اینستا :: برف برف برف میباره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین برف زمستانی تهران (+تصاویر)



اولین برف زمستانی در تهران شروع به بارش کرد.

پیش از این مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با پیش بینی اولین بارش برف زمستانی در مناطق مرکزی پایتخت اعلام کرد دمای تهران فردا به زیر صفر می‌رود.

بر این اساس سامانه بارشی که در شمال و شمال شرق کشور فعال است امروز سبب بارش باران و برف در سواحل شمالی و شمال شرق کشور می شود. همچنین سامانه بارشی دیگری که از جنوب وارد کشور شده سبب بارش باران و برف در برخی نقاط جنوب غرب و دامنه های زاگرس و رگبار و رعد وبرق در جنوب و خلیج فارس و به تدریج تنگه هرمز و جنوب شرق کشور خواهد شد. مناطق مرکزی نیز تحت تأثیر همین سامانه بارش خواهند داشت.

آسمان تهران فردا هم کمی ابری تا نیمه  ابری خواهد بود و بیشینه و کمینه دمای آن با 2 درجه کاهش نسبت به امروز به ترتیب 8 و -1 درجه سانتیگراد خواهد رسید. عکس های حسین اسماعیلی از اولین برف تهران در سال 93 را می‌بینید.

 

اخبار,اخباراجتماعی,اولین برف تهران

 

اخبار,اخباراجتماعی,اولین برف تهران

 

اخبار,اخباراجتماعی,اولین برف تهران

 

اخبار,اخباراجتماعی,اولین برف تهران

 

اخبار,اخباراجتماعی,اولین برف تهران

 

اخبار,اخباراجتماعی,اولین برف تهران

 

اخبار,اخباراجتماعی,اولین برف تهران

 

اخبار,اخباراجتماعی,اولین برف تهران

 

اخبار,اخباراجتماعی,اولین برف تهران

 

 اخباراجتماعی  -  فرارو