دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مهم ترین محصولات استیو جابز


استیو جابز با فکر و ایده های خوب خود دنیا را تغییر داد. در میان محصولات تولیدی این مرد بزرگ، 10 تا از مهم ترین ها را انتخاب کرده ایم که ترکیبی از فناوری های مبتکرانه، طراحی زیبا، بازار فروش پررونق و از همه مهم تر اینکه ایده خود استیو جابز بوده اند.





صبح بخیر: استیو جابز با فکر و ایده های خوب خود دنیا را تغییر داد. ایده های او محدود به یک یا دو محصول و محدود به شرکت خودش نیست و دیگران را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است. باید گفت یک تکان اساسی به دنیای کامپیوتر، ارتباطات، سینما و هنرهای ابتکاری داده است: محصولات او لرزه ای بر بدنه بازار انداخت و دیگران را واداشت تا راه او را ادامه دهند. در میان محصولات تولیدی این مرد بزرگ، 10 تا از مهم ترین ها را انتخاب کرده ایم که ترکیبی از فناوری های مبتکرانه، طراحی زیبا، بازار فروش پررونق و از همه مهم تر اینکه ایده خود استیو جابز بوده اند.



Apple II  (1977)

اپل دو، نخستین موفقیت مهم شرکت اپل بود. این نخستین کامپیوتر با بدنه پلاستیکی بود که باعث شد تا کامپیوترهای شخصی از حالت تفریحی به محصولات کاربردی تبدیل شوند. این کامپیوتر قدرت اطلاعات فناوری را به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط وارد کرد و باعث شد تا جابز متوجه شود تا چه اندازه طراحی یک محصول می تواند فاصله میان کامپیوتر و مردم عادی را از بین ببرد.





مکینتاش  (1984)

«کامپیوتری برای همه ما»؛ مکینتاش ماوس و رابط کاربری گرافیکی را به دنیای کامپیوترها هدیه کرد. دو ابداعی که انقلابی در ساده تر شدن کامپیوتر ایجاد کرده اند و حتی کودکان نیز می توانند آن را درک و استفاده کنند. مکینتاش این خواسته کاربران که کامپیوتر می تواند جمع‌وجور، ساده  و کاربرپسندتر باشد را برآورده کرد. 





پیکسار (1986)

جابز در سال 1985 میلادی اپل را تر ک کرد و یک سال بعد، استودیوی کوچک انیمیشنی را از Lucasfilm با قیمت 5 میلیون دلار آمریکا خرید. در سال 1995 میلادی، آنها کارتون داستان اسباب بازی ها را عرضه کردند که میوه درخت پیکسار بود. یک دهه و نیم بعد، این شرکت محصولات یکی از دیگری بهتر و موفق تر به بازار عرضه می کرد که نقش بسیار مهمی در تغییر صنعت سرگرمی داشت. در سال 2006 میلادی، جابز پیکسار را با قیمت 7.4 میلیارد دلار به دیزنی فروخت. تاکنون این شرکت 10 اسکار گرفته و برای بیش از 30 فیلم خود نماینده اسکار بوده است.





Mac OS X (2001)

دهمین نسخه از سیستم‌عامل اپل در داخل شرکت اپل ساخته نشده است. این فناوری، محصول تلاش های جابز و همکرانش در NeXTSTEP است.  NeXT شرکتی است که جابز پس از ترک اپل در سال 1985 میلادی تاسیس کرد. اپل در سال 1997 میلادی NeXT را خرید و پس از مدت کوتاهی دوباره جابز به عنوان مدیر عامل شرکت به اپل بازگشت و سیستم‌عامل او هسته سیستم‌عامل های دیگر این کمپانی شد. OS X قابلیت های بسیاری داشت به طوری که با تغییر آن به صورت iOS در آی‌فون، آی‌پاد و آی2پاد تاچ مورد استفاده قرار گرفت.





آی‌تیونز (2001) / فروشگاه آی‌تیونز (2001)

نرم‌افزار پخش موسیقی iTunes به کاربران اجاز می دهد تا مجموعه موسیقی های آنلاین خود را سازمان دهی کنند. این نرم‌افزار به همراه فروشگاه آی‌تیونز، انقلابی در صنعت موسیقی به وجود آورد و روش استفاده کاربران از موزیک را به طور کلی تغییر داد. هنگامی که مشکلات قانونی و رای دادگاه بر علیه Napster باعث تعطیلی آن شد، همچنان کارشناسان به دنبال راهی بودند تا کاربران برای استفاده از موسیقی پول پرداخت کنند. راهکار جابز برای این مساله بسیار آسان و کاربردی بود. آی‌تیونز در حال حاضر حدود یک میلیون آهنگ در طول یک روز می فروشد و میلیاردها دلار سرمایه برای اپل ایجاد می کند.





آی‌پاد (2001)

آی‌پاد، نه فقط نحوه ذخیره موسیقی را تغییر داد، بلکه باعث تغییر روش گوش کردن به موسیقی نیز شد. این دستگاه باعث شد تا موزیک فقط به CD محدود نباشد و کاربران می توانستند آهنگ ها را یکی پس از دیگری گوش کنند. آی‌پاد باعث شد تا آهنگ بسیار مهم تر از آلبوم ظاهر شود. آ‌پاد با کلیدهای کنترلی گرد خود نوعی طراحی غیر قابل رقابت را به دنیای پخش کننده های موسیقی همراه وارد کرد که استفاده آسانی نیز داشت.





آی‌فون (2007)

آی‌فون ضربه بسیار محکمی به بدنه صنعت ارتباطات از راه دور وارد کرد و دنیای گوشی های همراه را به کلی تغییر داد. آی‌فون نخستین گوشی موبایل با صفحه نمایش لمسی نبود اما نخستین گوشی هوشمندی بود که بسیار جالب و هوشمند به نظر می رسید. با تولد آی‌فون، برای نخستین بار بود که نرم‌افزار و سخت‌افزار گوشی های موبایل در هر حالتی با هم جفت بودند.





فروشگاه اینترنتی اپلیکیشن های iOS (2008)

App Store، محصولات انقلابی بسیاری – به ویژه برای آی‌فون - داشت که کیفیت جدیدی را وارد دنیای اپلیکیشن کرد و کاربران می توانستند چیزهایی را تجربه کنند که قبلا از آن محروم بودند. این فروشگاه انواع بازی ها، نرم‌افزارها و اپلیکیشن ها را به کاربران هدیه داد. برنامه نویس ها و توسعه دهندگان مستقل نیز می توانستند برای این فروشگاه برنامه بنویسند و از این طریق کسب درآمد کنند. تا ژانویه سال 2011 میلادی، بیش از ده میلیارد اپلیکیشن از این فروشگاه دانلود شده بود.





آی‌پد (2010)

هنگامی نام تبلت اپل معرفی شد بسیاری از منتقدان به آن خندیدن اما اکنون هیچ کس آن را مسخره نمی کند. آی‌پد یک تغییر اساسی در دنیای کامپیوترهای همراه به وجود آورد. به طوری که ناشران رسانه های چاپی را بر آن داشت تا نسخه های تبلتی اخبار خود را نیز عرضه کنند. آی‌پد نخستین تبلت موجود نبود اما نخستین تبلت بدون قلم و صفحه‌کلید بود که طراحی بسیار ظریف و زیبایی نیز داشت. در انتهای سال 2010 میلادی، 75 درصد از بازار تبلت ها در قبضه آی‌پد بود.





Apple Image

این به خودی خود یک محصول نیست، اما توانایی استیو جابز برای ساختن فناوری های جالب را شاید بتوان بهترین دستاورد او دانست. از آگهی تجاری سال 1984 که مکینتاش را ناجی کابوس‌آباد کامپیوترها معرفی کرد تا اواسط دهه 90 میلادی، زمانی که آلبرت انیشتین و جیم هنسون این شجاعت را به کاربران دادند تا «متفاوت فکر کنند»، تا عرضه محصولات عالی توسط استیو جابز، باید گفت این مرد بزرگ دنیای جدیدی در دنیای کامپیوتر و ارتباطات به وجود آورد. روحش شاد!


ویدیو مرتبط :
قایق تفریحی که استیو جابز طراحی کرد شبیه کدامیک از محصولات اپل است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محصولات جدید «اپل» تن استیو جابز را در گور لرزاند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

هنگامی که استیو جابز زنده بود اقداماتی را گفته بود هرگز انجام نمی دهد و در اپل اجرا نمی کند. این کار ها هم اکنون در اپل به کار گرفته شده است.

چند اقدامی که استیو جابزهرگز انجام نمی داد و آن را مسخره می کرد به تازگی اپل به کار برده است.

قلم فلزی
هنگامی که شرکت اپل در همایش خود «مداد اپل» را معرفی کرد تماشاچیان، خنده ای با معنی کردند. این خنده به این دلیل بود که معروف ترین گلایه استیو جابزدرباره تنفر او از قلم های فلزی بوده است. در همایش اپل سال ۲۰۰۷ وی موبایل های هوشمند دیگر آن زمان را به دلیل استفاد کردن از قلم های فلزی سرکوب کرد: «کی قلم می خواهد؟»

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سی ان ان؛ جابز هنگامی که داشت آیفون را معرفی می کرد گفت:«باید آن را تهیه کنیم، بعد کنار بگذاریم، گم می کنیم،آه! هیچ کس قلم نمی خواهد. پس بیایید از قلم استفاده نکنیم.»

اولین کاری که در سال ۱۹۹۷ هنگانی که جابز به اپل بازگشت انجام داد از بین بردن تبلت دارای قلم بود: «خدا به ما ۱۰ قلم داده است، پس بیایید یکی دیگر اختراع نکنیم». جابز راجع به پروژه گفته بوده است.

ولی اگر بخواهیم منصفانه این موضوع را تحلیل کنیم آن زمان جابز طرف بحثش آیفون۳.۵ اینچی بوده و در این رونمایی اخیر شرکت اپل قلم را برای در کنار قرار گرفتن آیپد بزرگ ۱۲.۹ اینچی معرفی کرده است. اتفاقا از این لوازم، کسانی که یادداشت بر می دارند و هنرمندان استقبال خواهند کرد؛ ولی مردم عادی احتمالا نخرند.

تبلت کوچک
در سال ۲۰۱۰ جابز تبلت های کوچکی که به بازار آمد را تحقیر کرد و گفت:« آیپد ۱۰ اینچی اپل حداقل سایز تبلت برای اپل خواهد بود برای ارائه بهترین اپلیکیشن های تبلت.»

وی در ادامه توضیح داد:«سایزهای محدودی است که بتواند مشتری با اطمینان با صفحه کار کند و روی صفحه از اپلیکیشن ها استفاده کنند.»

موبایل های بزرگ
هنگانی که جابز آیفون ۴ معرفی کرد موبایل های بزرگ را مورد تمسخر قرار داد.

خبرنگاری از وی پرسید اپل برای بهتر کردن آنتن دهی موبایل سایز آن را بزرگ تر می کند؟ جابز گفت:«سامسونگ گلکسی اس مثل چکش است. نمی توانید دست تان را دور گوشی بگیرید. هیچ کس آن را نمی خرد»

اپل ۱ سال بعد از مرگ جابز آیفون ۵ را به بازار آورد و بعد از آیفون ۶ که بزرگ تر از آن بود.

 

اخبار تکنولوژی - خبرآنلاین