دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

منشا ترس از آینده مشخص شد



اخبار,اخبار علمی,ترس از آینده

 اخبار علمی - منشا ترس از آینده مشخص شد

منطقه کوچکی از مغز که با افسردگی و وابستگی همراه است، نقش بسیار مهمی در احساس ترس از آینده دارد.

منطقه کوچکی از مغز به نام « هابِنولا » نقش بسیار مهی در احساس ترس از آینده دارد؛ این منطقه با افسردگی (به ویژه ناتوانی در تجربه لذت در شرایط لذت بخش) و وابستگی (توتون و تنباکو)، همراه شده است.

محققان دانشگاه لندن و دانشگاه کمبریج با آزمونی که بر روی داوطلبان انجام دادند نشان دادند ترس از آینده بر اساس اشتباهات گذشته ماست؛ در این آزمون به منظور وارد کردن یک شوک الکتریکی و تخلیه آن برای تحریک احساس ترس یک سری تصاویر انتزاعی به داوطلبان نشان داده شد، این تصاویر برای ایجاد واکنش مرتبط با شغل یا از دست دادن پول یا هر اتفاقی که باعث تعجب و شوک می شود بود.

پس از انتشار تصاویر محققان توانستند واکنش مغز را مشاهده کنند، این واکنش همراه با درد بود زیرا فعالیت هابِنولا به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده بود و نوعی هشدار خطر به حساب می‌آمد.

محققان گفتند: هابِنولا مشکلی نیست که به خودی خود بوجود آمده باشد به جز زمانی که بیش فعالی وجود دارد و می‌تواند به توسعه  برخی از علائم افسردگی و اختلال اضطرابی کمک کند، به آن معنی است که این منطقه کوچک از مغز ممکن است توسعه روش‌های درمانی را هدف قرار دهد.

 

اخبار علمی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی تا دو هفته آینده مشخص می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت خودرو برای سال آینده؛ مشخص است كه هیچ چیز مشخص نیست!



 

 

خودرو

 

 

 

بر اساس مصوبه چندی پیش كارگروه كنترل بازار، خودروسازان موظف شده بودند كه قیمت خودروهای خود را 100 هزار تومان كاهش دهند. این در حالی است كه هنوز اعلام رسمی كاهش قیمت بر مبنای این مصوبه از سوی خودروسازان صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا، در این میان فقط ایران‌خودرو همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اعلام كرد كه قیمت محصولاتش را بین دو تا پنج درصد كاهش داده كه به نظر می‌رسد آن هم البته ربطی به مصوبه كارگروه ندارد.

نعمت‌الله پوستین‌دوز - مدیرعامل سایپا، به تازگی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد كاهش قیمت محصولات این گروه خودروسازی گفته بود كه مصوبه كارگروه هنوز به ما ابلاغ نشده است.

فلاحی - قائم مقام مدیر عامل سایپا، نیز هرگونه اظهار نظر در مورد كاهش قیمت بر اساس مصوبه كار گروه كنترل بازار یا تعیین قیمت سال آینده را به آینده موكول كرده است.

اما محسن صالحی‌نیا ـ مدیركل دفتر ماشین‌سازی و نیرو محركه وزارت صنایع و معادن، پیش‌بینی كرده كه قیمت خودرو در سال آینده رو به ثبات خواهد رفت. با این حال وی بیان كرده كه خودروسازان می‌توانند برای محصولات پر تیراژ خود درخواست قیمت جدید بدهند.

صاحی نیا همچنین گفته كه كمیته خودرو وزارت صنایع و معادن همواره با توجه به شرایط خاص و وضعیت روز تصمیم‌گیری می‌كند و خودروسازان نیز همیشه می‌توانند درخواست قیمتی خود را ارائه كنند.

پس از اجرایی شدن قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، برخی كارشناسان معتقدند طبق عرف جهانی در شرایط افزایش قیمت سوخت، قیمت فروش خودرو باید كاهش یابد. با این حال پس از واقعی شدن قیمت‌های انرژی تنها شركت ایران ‌خودرو قیمت محصولات خود را چند درصد كاهش داده و شركت سایپا تاكنون اقدامی در این زمینه انجام نداده است و مسوولان این شركت فقط وعده حفظ قیمت‌ها را داده‌اند. آنان حتی در این باره به صورت تلویحی به ایران‌خودرو خرده گرفته‌اند.

البته ایران خودرویی‌ها برخلاف همكارانشان در سایپا، هنوز هیچ حرفی در مورد مصوبه كارگروه یا برنامه‌های این خودروساز برای سال آینده به میان نیاورده‌اند.

هر چند خودروسازان هنوز موضع گیری رسمی در مورد مصوبه كار گروه كنترل بازار برای كاهش قیمت 100 هزار تومانی قیمت خودرو نداشته‌اند، اما ظاهرا قصد ندارند تا آغاز سال جدید قیمت محصولات خود در سال 1390 را پیش‌بینی كنند.

آنچه مشخص است، این است كه در واقع هیچ چیز مشخص نیست!.../تحلیل:عصرایران