دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مقرون به صرفه ترین فبلت ها


گوشی های بزرگ یا به اصطلاح «فبلت ها»، از محبوب ترین دستگاه های دیجیتالی حال حاضر در دنیا هستند. این نوع از دستگاه ها، هم می توانند نقش گوشی را بازی کنند و هم وظایف تبلت را انجام دهند.





هفته نامه عصر ارتباط: گوشی های بزرگ یا به اصطلاح «فبلت ها»، از محبوب ترین دستگاه های دیجیتالی حال حاضر در دنیا هستند. این نوع از دستگاه ها، هم می توانند نقش گوشی را بازی کنند و هم وظایف تبلت را انجام دهند. حتی در برخی موارد، بزرگ بودن صفحه نمایش آنها باعث می شود تا شما را از داشتن یک لپ تاپ یا کامپیوتر هم بی نیاز کنند اما اکثر فبلت های بازار، قیمت بالایی دارند و این موضوع سبب شده تا علاقمندان به این نوع گوشی ها نتوانند آنها را به راحتی تهیه کنند.

با علم به این موضوع، شرکت های تولیدکننده گوشی های موبایل دست به تولید فبلت هایی با مشخصات پایین تر و در نتیجه آن، با قیمت هایی ارزان تر زده اند.

در این مقاله می خواهیم نگاهی به مقرون به صرفه ترین گوشی های عظیم الجثه موجود در بازار بیندازیم.

Samsung Galaxy Grand 2

مقرون به صرفه ترین گوشی های سایز بزرگ

با توجه به اینکه نسل قبلی این گوشی از اولین فبلت های مقرون به صرفه بازار بود، چندان دور از ذهن نیست تا این فهرست را با «گلکسی گرند 2» آغاز کنیم. مانند مدل پیشین، گلکسی گرند 2 هم یکی از مقرون به صرفه ترین گوشی های بزرگ حال حاضر است.

این گوشی از یک صفحه نمایش 5.25 اینچی با دقت HD بهره می برد که چگالی پیکسلی رضایتبخش 280ppi را ارائه می دهد. چیپ ست Snapdragon 400، دوربین هشت مگاپیکسلی، باتری 2600 میلی آمپر ساعتی و قابلیت به روز رسانی به نسخه 4.4 سیستم عامل اندروید باعث شده اند تا گلکسی گرند 2 به یکی از جذاب ترین فبلت های مقرون به صرفه تبدیل شود. در ضمن این گوشی در 2 مدل تک سیم کارت و 2 سیم کارت عرضه شده است.


Huawel Ascend G730

مقرون به صرفه ترین گوشی های سایز بزرگ

با توجه به اینکه هواوی به تولید گوشی های مقرون به صرفه شهرت دارد، جای تعجب ندارد که در این فهرست شاهد نماینده ای از این شرکت چینی باشیم. «اسند G730» ارزان ترین گوشی در این فهرست است و نباید انتظار زیادی از مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری آن داشته باشید.

این گوشی از یک صفحه نمایش 5.5 اینچی با تکنولوژی IPS و چگالی پیکسلی 200ppi بهره می برد. از مشخصات اصلی این گوشی می توان به پردازنده مرکزی چهار هسته ای، دوربین پنج مگاپیکسلی، نسخه 4.2 اندروید و پشتیبانی از 2 سیم کارت اشاره کرد.

این گوشی چهار گیگابایت حافظه داخلی دارد که متاسفانه فقط حدود 2 گیگابایت آن در اختیار کاربر قرار دارد؛ بنابراین احتمالا مجبور خواهید بود یک کارت حافظه microSD هم برای این گوشی تهیه کنید.


Nokia Lumia 1320

مقرون به صرفه ترین گوشی های سایز بزرگ

یکی از مزیت های اصلی سیستم عامل ویندوز فون، سبک بودن رابط کاربری آن است. از این رو، برای تجربه ای روان و بدون مکث، نیازی به استفاده از سخت افزارهای قدرتمند نخواهید داشت. همین موضوع باعث جذابیت بیشتر گوشی های مقرون به صرفه با سیستم عامل ویندوزفونشده است.

«نوکیا لومیا 1320» که مدل ارزان تر «لومیا 1520» محسوب می شود، از همین قاعده پیروی می کند. این گوشی بزرگ از یک صفحه نمایش شش اینچی با دقت 720×1280 پیکسل بهره می برد و با وجود پردازنده ضعیفش، کوچکترین مشکلی در اجرای برنامه های مختلف ویندوز فون ندارد. به علاوه باتری قدرتمند 3400 میلی آمپر ساعتی آن باعث می شود تا نیازی به شارژ روزانه گوشی خود نداشته باشید.


HTC Desire 816

مقرون به صرفه ترین گوشی های سایز بزرگ

با اینکه «دیزایر 816» گوشی ارزان قیمتی محسوب نمی شود ولی ارزش خرید بسیار بالایی دارد و به راحتی می توان قیمت آن را توجیه کرد. اول از همه اینکه این گوشی هم از یک صفحه نمایش بزر 15.5 اینچی استفاده می کند که با توجه به دقت 720×1280 پیکسلی اش، چگالی پیکسلی بسیار مناسب 270ححه را ارائه می دهد. علاوه بر آن یک پردازنده مرکزی چهار هسته ای وظایف انجام پردازش های گوشی را برعهده دارد.

دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی در کنار دوربین دوم پنج مگاپیکسلی، اندروید نسخه 4.4.2 و 1.5 گیگابایت RAM، دیزایر 816 را در لیگ گوشی های رده بالا ولی با قیمت مناسب قرار می دهد. به تمام اینها یک جفت بلندگوهای استرویوی Boom Sound را هم اضافه کنید تا شکایتی از قیمت بالای دیزایر 816 باقی نماند.


Sony Xperia Ultra

مقرون به صرفه ترین گوشی های سایز بزرگ

سونی هم در جمع تولیدکنندگان فبلت های عظیم ال جثه، نماینده ای برای خود دست و پا کرده است. این گوشی دوست داشتنی که T2 Ultra نام دارد، با بهره گیری از نمایشگری شش اینچی، جزو بزرگترین گوشی های این فهرست محسوب می شود.

با توجه به اینکه از لحاظ مشخصات سخت افزاری، T2 Ultra بسیار شبیه به دیزایر 816 است، نباید انتظار قیمتی در سطح هواوی اسند G730 را از آن داشته باشید. از بارزترین مشخصات این گوشی می توان به دوربین 13 مگاپیکسلی، طول عمر بالای شارژ باتری و تکنولوژی NFC اشاره کرد.


ویدیو مرتبط :
مقرون به صرفه بودن روش های درمانی جدید نوروتراپی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه غذاهاى مقرون به صرفه درست كنيم؟



 

 

چگونه غذاهاى مقرون به صرفه درست كنيم؟

 

 

دستورات غذایی پر هزینه معمولا برای خانواده‌های كم درآمد و یا با درآمد متوسط دردسر ساز است . اين قضيه امروز كه همه دنيا با بحران مالى مواجه است بسيار همه گير است .هنگامى كه میهمانى براى فامیل یا دوستان برگزار‌ می‌كنید معمولا درست كردن غذاهای خاص و متنوع با انواع چاشنی‌ها و مخلفات پر هزینه خواهد بود اما راه حل‌هایی وجود دارد كه در عین حال كه به طعم و مزه غذا دست نبرید ،كمی هم صرفه جویی كنید. اين نكات از يكى از سايت هاى معتبر خارجى گرفته شده است:

 


1. كتابهای آشپزی و دفترچه آشپزی خود را بگردید و دستور غذایی كه دوست دارید و به نظر گران‌ می‌آید انتخاب كنید و از سایتهاى آشپزى غذایی مشابه با غذای مورد نظر را هم پیدا كنید.
مثلا غذایی كه مواد مشابه و چاشنى‌های مشابه دارد و شما آن را مى پسندید و البته به رتبه غذای مورد نظر در سایت دقت داشته باشید چرا كه در صد كیفیت یك غذا و خوشمزگى آن به مصرف كنندگان آن بستگى دارد. حالا دستور مورد نظز را یادداشت كنید .

 

 

2. حالا نوبت به جایگزین كردن بعضی از مواد با مواد مقرون به صرفه است . این كار را با وسواس بیشتر انجام دهید .برای این كار مواد مشابه را جایگزین كنید مثلا : پودر اروروت را با پودر ذرت و در بعضی موارد ( نه براى پلو) زرد چوبه را به جای زعفران و در فصلى كه گوجه فرنگى كم و گران است از رب گوجه و به جاى برنج درجه یك از مخلوط 2 نوع برنج استفاده كنید .

 

 

چگونه غذاهاى مقرون به صرفه درست كنيم؟

 

 

چگونه غذاهاى مقرون به صرفه درست كنيم؟

 


3. گاهى اوقات غذاى مورد نظر فقط تركیبی از رنگهای مواد غذایی گران قیمت است . مثلا مارچوبه را با نخود فرنگى و یا موسیر را با پیاز؛ تره فرنگى را با پیازچه و قارچ وحشی را با قارچ پرورشى .البته مراقب باشید این نغییرات خیلى به مزه غدا لطمه نزند .

 

 

چگونه غذاهاى مقرون به صرفه درست كنيم؟

 

 

4. این كار ریسك است پس سعی كنید اولین غذاهاى با صرفه را خود مصرف كنید تا بتوانید در صورت غلط بودن یك جایگزین یك مورد جدید پیدا كنید و غذا را به كیفیت مطلوب برسانید . تا زمانى كه میهمان دارید كدبانوى نمونه و مقتصد باشید .

 

 

5. این دستورالعمل‌هاى مقتصدانه را پس از نتیجه نهایی و هنگامى كه از آزمون چشیدن سر بلند بیرون آمد در جایی برای خود ذخیره كنید.