دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مقایسه کامل گالکسی نکسوس با آیفون ۴ اس


آیفون ۴ اس در بسیاری از جهات بهتر از گالکسی نکسوس است که در ادامه مطلب به دلایل آن می پردازیم:




iphone 4S

 صبح بخیر: آیفون ۴ اس در بسیاری از جهات بهتر از گالکسی نکسوس است که در ادامه مطلب به دلایل آن می پردازیم:

  • Siri
همانطور که همه ما می دانیم Siri بزرگترین قابلیت و ویژگی آیفون ۴ اس است. البته Siri هنوز کامل نیست ولی بسیار جلوتر از سرویس های مشابه خود مانند Voice control اندروید است.

  • اپلیکشن ها
برنامه های تا حدودی سطح بالا و همچنین کاربردی تری برروی آیفون ۴ اس قرار دارد تا برروی گالکسی نکسوس. در زمینه بازی و سرگرمی ، بازیهای بهتری برروی آیفون ۴ اس مانند nomaly Warzone Earth HD, Bike Baron و Infinity Blade II قرار دارند تا بررروی گالکسی نکسوس.

  • صفحه نمایش، اندازه
صفحه نمایش آیفون ۴ اس مقداری روشن تر است و البته به مراتب در نمایش متن بهتر از صفحه نمایش گالکسی نکسوس عمل می کند.

  • کیفیت ساخت
در این بخش آیفون یک پیروزی بدون دردسر را دارد ، ساخته شده از شیشه و فلز که با هم ترکیبی بسیار عالی را تشکیل می دهند و قطعا در دست گرفتن آن، احساس بسیار خوبی را منتقل می کند.

  • عمر باتری
برخلاف گالکسی نکسوس آیفون ۴ اس عمر باطری بسیار بهتری دارد. میتوان یک روز کامل و بدون شارژ را با آیفون ۴ اس و با استفاده های متنوعی که از آن می شود را پشت سر گذاشت ولی در این زمینه و با این مقدار کارکرد نمیتوان زیاد به گالکسی نکسوس اطمینان کرد.

  • iOS, Airplay و سازگاری
 PhotoStream یک بخش از iOS 5 است که تصاویری که برروی آیفون شما می باشد را برروی دستگاه های دیگر منتقل می کند. همچنین سیستم AirPlay برروی آیفون ۴ اس به شما اجازه انتقال تصویر و نشان دادن آن برروی یک صفحه نمایش بزرگتر را می دهد. البته همانطور که می دانید می توانید از آیفون ۴ اس برای کنترل تلویزیون اپل نیز استفاده کنید.

  • دوربین
هنگامی که بحث دوربین می شود باز هم برگ برنده در دست آیفون است، حسگری بزرگتر ، عملکرد بهتر در نور کم و همچنین دسترسی سریعتر به دوربین از مزیتهای دوربین آیفون ۴ اس نسبت به گالکسی نکسوس است. همچنین وجود PhotoStream و ویرایش راحتتر عکس ها در آیفون ۴ اس از دیگر مزیت ها آن به شمار می رود .

  • لوازم جانبی و داک ها
هنگامی که شما یک آیفون ۴ اس می خرید، نه تنها امکانات و ویژگی های بسیار خوبی را در اختیار گرفته اید، بلکه قابلیت تهیه تعداد زیادی لوازم جانبی مفید و متنوع را نیز بدست می آورید. از کیس های مختلف گرفته تا انواع متنوع اسپیکر در طرح ها و رنگهای متنوع و زیبا. در این زمینه نیز قطعا تنوع و تعداد دستگاه های جانبی آیفون ۴ اس بسیار بیشتر و بهتر از گاکسی نکسوس است.





Galaxy Nexus

مطمئنا بهترین اسمارت فون های اندرویدی ، اسمارت فون هایی هستند که شرکت تولید کننده آن به نوعی با گوگل در ارتباط باشند، چرا که آنها آخرین نرم افزارها و آخرین آپدیتها را به راحتی از گوگل می گیرند. گالکسی نکسوس یکی از این اسمارتفون هاست که با اندروید ۴.۰ و صفحه نمایش HD ، می تواند برای خرید یک انتخاب بسیار خوب نیز باشد. درست است که آیفون ۴ اس دارای ویژگی های بسیار خوب و زیادی می باشد، ولی در بعضی از موارد گالکسی نکسوس می تواند برتری خود را بر آیفون ۴ اس نشان دهد. در اینجا به ذکر چند دلیل این برتری می پردازیم:

  • صفحه نمایش HD و عریض
گالکسی نکسوس صفحه نمایشی عریض تری دارد و رزولوشن ۷۲۰P HD را در اختیار کاربر خود قرار می دهد که با استفاده از آن می توان به تماشای ویدئوهای HD پرداخت و همچنین لذت انجام بازی ها را دو چندان کرد .

  • Google Voice
سرویس Google Voice یکی از ابزارهای مفید برای مدیریت تماس های تلفنی و انجام کارهای دیگر است . کارکرد این اپلیکشن برروی گالکسی نکسوس به مراتب بهتر از کارکرد آن برروی آیفون ۴ اس است.

  • Google Maps
وقتی که پای ارائه یک سرویس به میان می آید، یکبار دیگر گوگل موفق به شکست اپل شد. در مورد Google Maps صحبت می کنیم. به همراه گالکسی نکسوس شما به راحتی می توانید با استفاده از این سرویس مکان مورد نظر خود را پیدا کنید. و البته هیچ نیازی به تایپ آدرس مورد نظر و اتلاف وقت خود ندارد، چرا که به راحتی می توانید آدرس مورد نظرتان را از لیست Contacts خود برداشته و از آن استفاده کنید.

  • NFC  برای پرداخت و به اشتراک گذاری
گالکسی نکسوس دارای NFC یا NEar Field Communication می باشد ، که به شما اجازه میدهد تا از تلفن همراه خود برای به اشتراک گذاری اطلاعات و فایل با یک دستگاه نکسوس دیگر که دارای Android Beam می باشد ، استفاده کنید . این یک ابزار فوق العاده مفید است که قطعا بهترین کاربرد آن در زمینه پرداخت های الکترونیکی است .

  • انتخاب کیبورد
اگر شما به کیبورد آیفون ۴ اس علاقه ای ندارید، هیچ گزینه دیگری برای انتخاب ندارید، اما برعکس اگر شما به کیبورد پیش فرض اندروید ۴.۰ گالکسی نکسوس علاقمند نیستید، شما آزاد هستید تا کیبورد مورد علاقه خود را انتخاب کنید. بعنوان مثال شما می توانید از کیبورد SwiftKey X برروی گالکسی نکسوس استفاده کنید که به نظر بهتر از کیبود آیفون ۴ اس میرسد حتی در سیستم اطلاح خودکار.

  • پشتیبانی از فلاش
ممکن است شما هیچ علاقه ای به فلاش نداشته باشید ولی همانطور که می دانید تکیه بسیاری از وبسایت ها به فلاش می باشد. پس با کالکسی نکسوس شما به راحتی می توانید از وبسایت ها و ویدئوهای مختلف استفاده کنید، در صورتی که معمولا در آیفون شما با پیغام "please download the latest flash player” مواجه می شوید.

  • جی میل
در رقابت با آیفون ۴ اس ، قطعا گالکسی نکسوس در این زمینه بهتر از آیفون است ، در آپدیت اپلیکشن Gmail ، دسترسی به چند اکانت را برروی یک صفحه نمایش بزرگتر، بسیار بهتر و آسانتر کرده است. مدیریت ایمیل برای کسانی که حساب Gmail دارند، در گاکسی نکسوس بهتر از آیفون ۴ اس است.

  • صفحه اصلی
گالکسی نکسوس در این بخش نیز بهتر عمل می کند . پوشه ها و Widget ها یکی از دلائل این برتری است. اندروید هنوز هم بعلت داشتن Widget ها از آیفون در این زمینه بهتر است. استفاده از Widget بسیار مفید و متنوع، مانند Widget مربوط به تقویم، ایمیل و یا حتی وضعیت آب و هوا می تواند مزیتی غیر قابل انکار برای گالکسی نکسوس و اندروید باشد.


ویدیو مرتبط :
مقایسه دوربین آیفون 4s با گالکسی اس 2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گوشی سامسونگ گالکسی اس 3+مشخصات کامل گوشی سامسونگ گالکسی اس 3



بررسی اسمارت فون Samsung Galaxy S3 

مجله دنیای كامپیوتر و ارتباطات - نکته جالب اینجاست که S3 قدرتمند، به دلیل توانایی‌های منحصر به فردش، ادعا می‌کند که هیچ باگ امنیتی در نرم‌افزارهایش وجود ندارد.

 

 سامسونگ,گوشی سامسونگ,گالکسی اس 3,گوشی گالکسی اس 3 سامسونگ

 

گوشی سامسونگ گالکسی اس 3 - امسال منتظر عرضه گوشی‌های جدیدی بودیم كه هر كدام به نحوی تحسین ما را برانگیختند.اما به راستی باید Galaxy S3 را مورد انتظارترین گوشی سال دانست كه خیلی‌ها برای عرضه آن روزشماری می‌كردند. S3 آمد تا موفقیت‌های بی‌نظیر S2 را تداوم بخشد و تكرار كند و بار دیگر سامسونگ را بر قله افتخار تولیدكنندگان تلفن همراه در جهان بنشاند.برای همین از مهندسانش خواسته سریع‌ترین، قدرتمندترین و پرامكانات‌ترین گوشی ممكن تا حال حاضر را بسازند. 

واقعا هم محصولی كه اینك در دست‌ ماست، امكانات جدید بی‌شماری دارد كه بعضی از آنها را در خواب هم نمی‌دیدیم. 

اما اولین نكته‌ای كه جلب توجه می‌كند، اندازه ۸/۴ اینچی گوشی است - سامسونگ پیش‌تر با Galaxy Note تجربه كرده بود كه با صفحه نمایش بزرگ تا چه حد می‌توان كاربران را جلب كرد. 

نزدیك‌ترین رقیب گوشی از این حیث، HTC One X بود؛ با نمایشگری ۷/۴ اینچی. برای همین بسیاری از نقدنویسان Galaxy S3 را نه یك تلفن همراه بلكه چیزی بین یك موبایل و یك تبلت دانسته‌اند. صفحه نمایش بسیار بزرگ، پردازنده چهار هسته‌ای، وزن سبك و... سامسونگ با تمام این اسلحه‌ها آمده تا با Galaxy S3 در برابر iPhone4s، قدعلم كند و روی HTC One x و Sony Xperia S را كم كند! اما چقدر موفق بوده؟

طراحی و ساخت سامسونگ گالکسی اس 3

هوشمند SIII همچنان كه گفته شد، دارای یك نمایشگر ۸/۴ اینچی است. در عین حال ضخامت آن كمتر از انتظار است (۶/۸میلی‌متر) كه همین ظاهر آن را به رده تبلت‌ها شبیه‌تر ساخته است. 

بدین ترتیب از حیث ضخامت گوشی پشت بسیاری از رقبایش چون HTC One X، Motorola RAZR-Maxx و iPhone4s را به خاك مالانده است. 

طول و عرض گوشی ۶/۷۰×۶/۱۳۶ میلی‌متر است و ۱۳۳ گرم وزن دارد. نكته ظریف آن كه در حقیقت HTC One X سه گرم سبك‌تر است. 

اما S3 به وضوح احساس سبك‌تری در دست می‌دهد. این نشان می‌دهد جنس و ساخت روكش بدنه چقدر می‌تواند بر خوش‌دستی گوشی از نظر كاربر تاثیر بگذارد. شیشه (در واقع پلاستیك پلی‌كربنات) روی نمایشگر با تكنولوژی جدید ضد خش Gorilla Glass 2 ساخته شده كه سامسونگ ادعا می‌كند فعلا در انحصار خودش است. 

گوشه‌های موبایل منحنی هستند ولی گفته می‌شود به تازگی سامسونگ یك مدل مربعی هم از S3 عرضه كرده. Galaxy S3 سامسونگ در دورنگ آبی و سفید ساخته شده است. فرق این دو رنگ موجود در آن است كه مدل سفید رنگ براق‌تر است اما نوع آبی رنگ دارای افكت متالیك است. البته یك مدل قرمز رنگ هم فقط در ایالات متحده عرضه شده. 

 

 سامسونگ,گوشی سامسونگ,گالکسی اس 3,گوشی گالکسی اس 3 سامسونگ

 

صفحه نمایش سامسونگ گالکسی اس 3

با روشن كردن گوشی، اولین تفاوت چشم‌گیر آن را متوجه خواهید شد. صرف از نظر عریض بودن نمایشگر كه خود مزیت بزرگی به حساب می‌آید، رنگ‌ها و تصاویر و اجزا بسیار شفاف و روشن دیده می‌شوند. 

تماشای ویدیو و فیلم روی تلفن همراه هیچ‌گاه رضایت كاربران را به طور كامل برآورده نكرده، اما روی اسكرین HD Super AMOLED كیفیت بالای S3 همه چیز واضح و آن طور كه هست، مشاهده می‌شود. 

ناگفته نماند نمایشگر S2 یك پله بالاتر بود و پسوند Plus هم داشت. این یعنی پانل S2 به ازای هر پیكسل یك «ساب پیكسل» هم داشت كه S3 این قابلیت را ندارد. حداكثر رزولوشن S3 معادل ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیكسل (مانند HTC One X) است. با همه اینها اگر باز هم صفحه نمایش عریض گوشی جوابگو نبود، می‌توان از طریق وای فای تصاویر را روی تلویزیون‌هایی كه این قابلیت را داشته باشند، انداخت و فیلم‌های روی گوشی را از تلویزیون تماشا كرد.

سیستم عامل سامسونگ گالکسی اس 3

خوشبختانه روی Galaxy S3 آخرین ورژن آندروید (البته بدون احتساب «لوبیا ژله‌ای» كه تازه ماه پیش آمده) یعنی ۴.۰.۳ یا همان ICS نصب است. 

همین موضوع هم به روان‌تر و سریع‌تر بودن گوشی كمك كرده و هم باعث شده سامسونگ بتواند ادعا كند روی این مدل هیچ باگی پیدا نخواهید كرد. (برخلاف Galaxy Nexus سامسونگ هنوز خبری درباره امكان ارتقای S3 به نسخه «لوبیا ژله‌ای» نداده است.) 

در این نسخه پنج دكمه متداول گوشی‌های آندرویدی كه معمولا پایین گوشی می‌بینید، یعنی تماس‌ها، شماره‌گیری، پیام، اینترنت و برنامه‌ها به صورت مجازی درآمده و پایین صفحه نمایش جا شده‌اند (مثل نكسوس). 

در حالت عادی فقط یك دكمه بزرگ Home وسط قسمت پایین گوشی می‌بینید كه برای باز كردن قفل صفحه نمایش است. البته با نگه داشتن همین دكمه می‌توانید برنامه‌های اخیرا باز شده را هم مشاهده كنید. اما هنگام كار با وسیله، به صورت سحرآمیزی دو دكمه لمسی در طرفینش پدیدار می‌شوند كه یكی منوی مربوط به ابزار (تنظیمات) و دیگری دكمه بازگشت است. 

رابط كاربری از نوع Touch Wiz است. از جمله قابلیت‌های جدید آن قفل تصویری است. یعنی می‌توانید از گوشی بخواهید تا برای باز كردن قفل گوشی تصویر شما را با آخرین عكس گرفته شده تطابق دهد. 

در زمره امكانات دیگری كه سامسونگ در S3 پیش‌بینی كرده، امكان گرفتن عكس از صفحه نمایش با كشیدن دست روی آن است. 

برای افزودن یك ویجت جدید به صفحه اصلی، مثل نسخه‌های قبلی فشار دادن طولانی صفحه جواب نمی‌دهد. بلكه باید به حالت apps view بروید، روی زبانه ویجت‌ها سوییچ كنید و آنگاه با فشار طولانی روی ویجت مورد نظر آن را به صفحه اصلی منتقل كنید. روالی كه كلا كمی حوصله‌بر و نسبتا طولانی است. 

موردی دیگر برای خود ما در كار با تاچ ویز پیش آمد كه بد نیست برای شما هم روایت كنیم.در تنظیمات گوشی امكان روشن كردن اعلان‌های رسیدن پیامك‌ وجود دارد. اما اگر در notifications واقع در صفحه اصلی عمدا یا سهوا آن را غیرفعال كرده باشید، هیچ اخطار و اعلانی درباره پیامك‌ها نخواهید دید و نخواهید شنید. 

این موارد هیچ اشكالی ندارد؛ ولی تا آن هنگام كه شما از وجود چنین آیكونی مطلع باشید. اما اگر به دلیلی نتوانید آن را پیدا كنید، واقعا ممكن است روزهای متمادی متوجه نشوید چرا از آمدن پیامك‌های جدید باخبر نمی‌شوید! 

امكانات ویژه سامسونگ گالکسی اس 3

یكی از شعارهایی كه سامسونگ روی تابلوهای تبلیغاتی پیش‌ از فروش Galaxy S3 آورده این است: «الهام گرفته از طبیعت... می‌بیند، می‌شنود و پاسخ می‌دهد». در ادامه با برخی قابلیت‌های جدید و خاص این گوشی سامسونگی آشنا می‌شویم. 

 

 سامسونگ,گوشی سامسونگ,گالکسی اس 3,گوشی گالکسی اس 3 سامسونگ

 

S Voise :سرویس تشخیص صدا كه واضحا از روی سیری اپل تقلید شده. شركت vlingo (كه اكنون به تملك Nuance همان مجموعه كه سیری را برای اپل ساخته، درآمده) آن را طراحی كرده است. با S Voice می‌توانید انواع فرمان‌ها مثل برقراری تماس، تنظیم زنگ بیدارباش، كنترل پخش موسیقی، گرفتن عكس و حتی باز كردن قفل گوشی را به صورت صوتی به موبایل صادر كنید. 

البته انتظار نداشته باشید، هوشمند شما خیلی هم در این باره هوشمندانه عمل كند و ممكن است بعضی اوقات دستور شما را به درستی متوجه نشود. 

كلا SVoice از لحاظ دقت و سرعت، ضعیف‌تر از Siri اپل است. و احتمالا بعد از مدتی كاربرد این قابلیت به این نتیجه برسید كه اگر با انگشتان خودتان برنامه را اجرا كنید، سریع‌تر و بی‌دردسرتر از صدور فرمان صوتی خواهد بود! 

Smart Stay: با استفاده از دوربین جلو مرتبا وجود یك جفت چشم را در مقابلش بررسی می‌كند و اگر دیگر آنها را تشیخص نداد، برای ذخیره انرژی بیشتر، نمایشگر را خاموش می‌كند. ایده این قابلیت بسیار جالب است. فقط دو ایراد كوچك دارد. نخست آن كه اگر به علتی با زاویه به گوشی بنگرید، دوربین چشم‌های شما را تشخیص نخواهد داد و ممكن است در هیجان‌انگیزترین صحنه فیلم سینمایی، نمایشگر گوشی خاموش شود! دوم آن كه چراغ چشمك‌زن آن در این حالت كمی اذیت می‌كند و ممكن است این حس به شما دست بدهد كه گوشی‌تان دارد شما را می‌پاید! 

Smart Call: امكان جالبی كه كافیست شماره مورد نظر خود را از فهرست مخاطبان بیابید و گوشی را به سمت گوش خود ببرید. S3 به طور خودكار شماره را برایتان می‌گیرد. 

Social Tag: قابلیت دیگریست كه با مطابقت دادن عكس‌های گرفته‌شده با عكس پروفایل مخاطبان، گوشی امكان تماس یا پیغام‌دهی فوری به شخص را فراهم می‌آورد. حتی می‌توان از این طریق آخرین آپدیت وضعیت فرد را در شبكه‌های اجتماعی دید. 

سامسونگ برای گوشی‌باز‌هایی كه همیشه نگران حجم زیاد اطلاعاتی هستند كه باید در گوشی خود ذخیره كنند، نیز یك برنامه جدید به نام Drop Box را پیش‌بینی كرده است. هر هوشمند S3 دو سال اكانت آنلاین دراپ باكس دارد كه می‌توان تا ۵۰ گیگابایت انواع فایل‌ها را به طوری مجازی در آن ذخیره كرد و همواره بدان دسترسی داشت. 

Flipboard: این برنامه تا پیش از این انحصاری اپل بود؛ ولی برای اولین بار بین محصولات سامسونگ در صفحه اصلی به عنوان یك ویجت مشاهده می‌شود. برنامه فلیپ‌بورد لینك‌ها و آپدیت‌های شبكه‌های اجتماعی را در قالب یك مجله می‌سازد تا كاربر بتواند در یك نظر هرگاه خواست، آن‌ها را یكجا از نظر بگذراند. 

Pop Up Play: قابلیتی است كه در آندرویدی‌های سابق سامسونگ دیده بودیم و به شما امكان می‌دهد هنگام انجام كارهای مختلف مثل ارسال پیامك، در قابی كوچك ویدئو هم ببینید. این ویدئو باید روی حافظه خود گوشی باشد و مثلا از یوتیوب نمی‌توان به صورت PUP فیلم كوتاه تماشا كرد. البته اشكالی كه مشخصا درباره این برنامه مفید بدان برخوردیم، غیرقابل تغییر بودن اندازه قاب نمایش ویدئو است. 

S Planner: اسمی است كه سامسونگ روی برنامه تقویم S3 گذاشته است. برنامه امكانات مفید و جالب توجهی دارد. به طور مثال می‌توانید به فوریت روی جزئیات هر روز، هفته، ماه یا سال با ضربه انگشت Zoom out و Zoom in كنید. Splanner امكان سینك شدن با Google Calender را دارد و در صورت استفاده از این سرویس گوگل، می توانید تمام برنامه‌های خود را از این طریق به روز ببینید. این برنامه قابلیت ارتباط با برنامه‌های SMemo و note taking را هم دارد. 

S Memo: همان كار دفتر یادداشت در گوشی‌ها و سیستم‌عامل‌های دیگر را می‌كند؛ با این تفاوت كه در S3 تم‌های جالبی به عنوان پس زمینه به مناسبت موضوعات مختلف طراحی و آماده شده است. 

اپلیكیشن S Memo از هر دو حالت ورودی دست نوشته و تایپ پشتیبانی می‌كند. گستره مقبول رنگ‌ها و قلم‌های قابل انتخاب آن S Memo را یك پله بالاتر از برنامه رقیبش؛ Notes اپل قرار می‌دهد. با این برنامه مثلا می‌توانید نقشه محل كار تا منزلتان را بكشید. سپس با اتصال S Memo به S planner یك كارت دعوت برای روز تولدتان درست كنید. 

از جمله امكانات دیگر S Memo، قابلیت افزودن عكس، قفل كردن یادداشت‌های شخصی و خصوصی، و امكان ضبط صدا روی آن است. خصوصا برای خبرنگارانی كه دوست دارند همزمان با یادداشت برداشتن، صدای جلسه را هم ضبط كنند، امكان مفیدی محسوب می‌شود. 

NFC: مانند اكثر گوشی‌های این چند ماه اخیر سخت‌افزار و نرم‌افزار مربوط به فناوری غیر تماسی NFC هم در Galaxy S3 گنجانده شده و صاحبان گوشی در صورت وجود پایانه‌های NFC می‌توانند با گلكسی خود پرداخت‌های خود را انجام دهند. 

از جمله دیگر امكانات این اسمارت فون S Beam است كه با استفاده وای‌فای امكان تبادل سریع و مستقیم فایل‌های پرحجم بین گوشی‌های S3 را میسر می‌سازد. و بالاخره می‌توان به قابلیت Smart Alert این گالاكسی اشاره كرد كه با نوا درآوردن آهنگ ملایمی یا لرزش، كاربر را از تماس‌ها و پیامك‌های خوانده نشده باخبر می‌كند.

هاب‌ها

یكی از مشكلات اخیر كاربران اسمارت فون‌های آندرویدی‌ این شده كه برنامه‌های زیادی روی گوشی از پیش نصب است. برنامه‌های بیشتری هم خودشان نصب می‌كنند. آنگاه از میان این همه برنامه و بازی مختلف پیدا كردن برنامه‌های بهتر و مناسب‌تر واقعا بعضی وقت‌ها مشكل و دشوار می‌شود. 

سامسونگ برای رفع این مشكل هاب‌ها و درگاه‌ها را پیش‌بینی كرده است.البته پیش از توضیح لازم به توضیح است كه همه آنها نیاز به ثبت آنلاین و استفاده از برنامه‌های رجیستری شده و البته اتصال مطلوب اینترنتی دارد. 

Game Hub: شامل مجموعه‌ای (كوچك) از بازی‌های پیشنهادی می‌شود. بعضی‌شان رایگان هستند و بعضی دیگر كه نسخه پرمیوم هستند، نیازمند پرداخت پول. البته خوشبختانه تقریبا قبل از نیاز به خرید تمام بازی‌های پولی، می‌توان نسخه دموی آنها را به صورت مجانی امتحان كرد. 

Music Hub: آخرین نسخه آن ۳.۰ روی گوشی نصب است كه شعارش «آوردن مجموعه انواع موسیقی‌ها به دستگاه سامسونگ شما» است. قیمت اشتراك ماهانه آن ده یورو است و سامسونگ قول داده تا مدت‌های مدید از آن پشتیبانی كند. تاكنون كه ۱۷ میلیون ترك در آرشیو آنلاین برنامه آماده دانلود كاربران گذاشته شده است. قیمت هر ترك یك یورو است. 

آلبوم‌ها بسته به حجم قیمتی بین ۵ تا ۱۵ یورو دارند. تنها اشكالی كه در این بخش بدان برخوردم، بی‌دقتی و بی‌سلیقگی در دسته بندی آلبوم‌ها بود؛ طوری كه خیلی اوقات یك تك آهنگ تحت عنوان یك آلبوم دسته بندی شده. 

و بالاخره Video Hub كه مشخصا برای فیلم است اما با سرویس Google play هم كار می‌كند.در این هاب پیشنهادهای خوبی‌ برای دانلود و مشاهده پربیننده‌ترین و پرتقاضاترین فیلم‌ها ارائه می‌شود.ناگفته نماند، یك اپلیكیشن جالب هم برای رادیوی FM در گوشی جدید سامسونگ پیش‌بینی شده كه دارای یك ولوم فركانس كلاسیك است و قابلیت ذخیره ده‌ها ایستگاه را دارد. با این برنامه ‌ می‌توان صدای رادیو را هم ضبط كرد. 

دوربین سامسونگ گالکسی اس 3

سال پیش كه Galaxy S2 به بازار آمد، دوربین ۸ مگاپیكسلی‌اش بالاتر از حد متوسط بازار بود. امسال هم انتظار می‌رفت S3 برای باقی ماندن در هنگامه رقابت با یك ۱۲ مگاپیكسلی در میدان ظاهر شود اما گویا دوربین آن در همان سطح S2 باقی مانده است. با این حال هنوز هم این دوربین ۸ مگاپیكسلی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که فیلم‌های Full HD 1080p آن گواه این امر هستند. 

دوربین دارای فلاش LED و قابلیت اتوفوكوس و تشخیص چهره است. از جمله توانایی‌های جدید آن، امكان گرفتن عكس همزمان با فیلم‌برداری است. 

در كل كیفیت عكس برداری مطلوب است. تصاویر نمای بسته، چه در محیط داخلی و چه در بیرون، خیلی خوب از آب در می‌آیند و عمق تصویر میدان كاملا مطلوب حتی برای عكاسان حرفه‌ای است. رنگ‌ها معمولا واقعی می‌افتند و محو شدگی به ندرت پیش می‌آید. دوربین از پس عملیات عكس‌ برداری و فیلم برداری در محیط‌های کم نور هم به خوبی برمی‌آید. 

دوربین جلو از نوع ۹/۱ مگاپیكسلی است و توانایی گرفتن ویدئو با كیفیت ۷۲۰p را دارد. در مجموع شاید این دوربین از لحاظ قدرت به پای 808 Pure view نوكیا نرسد؛ اما كاملا قابل مقایسه با دوربین مدل‌های پیشرفته امروزی چون Xperia S سونی می‌باشد.

اتصالات سامسونگ گالکسی اس 3

به جز اسلات‌های میكرو سیم‌كارت و كارت حافظه میكرو اس‌دی كه پشت باتری مخفی شده‌اند، این مدل به سیاق معمول دارای جك هدفون ۵/۳ میلی‌متری در قسمت بالایش است. ورودی micro USB برای شارژ گوشی و تبادل فایل‌ها با رایانه پایین گوشی به چشم می‌خورد. 

به مانند Galaxy S2 تلفن هوشمند S3 نیز مجهز به اسپیكر در قسمت عقب است. ولی جایش به بالا منتقل شده و كنار دوربین خودنمایی می‌كند. در مورد كیفیت صدا می‌توان گفت خوب و رضایت بخش است و لی اصلا توان برآورده كردن نیاز كسانی كه تمایل به بالابردن صدای موسیقی گوشی خود را دارند، ندارد. شاید علتش همین جاگذاری نامناسب بلندگو باشد كه در هر حالتی دور از گوش‌های شنونده‌ می‌باشد و موقع گذاشتن روی میز، تقریبا حالت خفه پیدا می‌كند. 

درگاه دیگری در S3 موجود نیست؛ فقط سمت راست دكمه خاموش/ روشن و در سمت چپ دكمه تنظیم صدا را می‌توانید بیابید.

سخت‌افزار سامسونگ گالکسی اس 3

سامسونگ برای سخت افزار Galaxy S3 سنگ تمام گذاشته و مشخص است كه از ابتدا درنظر داشته با كنار هم نهادن قوی‌ترین سخت‌افزارهای ممكن و موجود برای یك اسمارت فون، برای كاربران جای تردیدی در مقایسه با دیگر اسمارت‌فون‌های امروزی باقی نگذارد. 

پردازنده چهارهسته‌ای Cortex A9 با چیپ‌ست Exynos4212 با سرعت پردازش ۱/4iGHz لقب سریع‌ترین محصول همراه سامسونگ را شایسته این هوشمند كرده و اگر HTC One X را كنار بگذاریم، در میان تمام گوشی‌های دنیا بی‌رقیب است. 

تبعا این تلفن هوشمند سامسونگ GPS دارد. علاوه بر آن از سیستم موقعیت یابی جهانی روسیGLONASS هم پشتیبانی می‌كند. بلوتوث گوشی مثل سیستم‌عامل آن آخرین ورژن یعنی ۴.۵ است و از استاندارد A2DP برای اتصال هدست‌های بلوتوث پشتیبانی می‌كند.

باتری سامسونگ گالکسی اس 3

آن همه قابلیت كه پیش‌تر گفتیم، مسلما نیازی به باتری‌ای دارد كه به این زودی خالی نشود. حسن بزرگی اندازه گلكسی S3 همین است كه می‌تواند باتری بزرگ و قدرتمندی هم در خود جای دهد. 

برخلاف سیاست جدید نوكیا و HTC و سونی كه باتری اسمارت فون‌هایشان را از نوع ثابت و غیرقابل تعویض می‌سازند، سامسونگ چنین كاری نكرده و به سیاق سابق باتری Galaxy S3 قابل درآوردن و تعویض است. توان باتری ۲۱۰۰imAh است. 

در بررسی‌ای كه از عمر كاركرد با استفاده‌های مختلف داشتیم، متوجه شدیم اگر نور صفحه نمایش را روی نصف بگذاریم و همزمان به تماشای فیلم HD و كار با WiFi هم بپردازیم، توان باتری پس از ۵/۳ ساعت از صددرصد به ۶۰ درصد تقلیل می‌یابد (با همین شرایط One X به ۳۰ درصد باتری رسید). البته ناگفته نماند گوشی قابلیت ذخیره باتری در توان‌های پایین هم دارد و برای این منظور حد ماكزیمم كاركرد CPU را پایین می‌آورد، نور صفحه نمایش را كم می‌كند و رنگ پس‌زمینه ایمیل و اینترنت را حذف می‌كند. 

نكته دیگری كه در خصوص شارژ باتری S3 متوجه آن شدیم، آن بود كه شارژ با USB به كندی صورت می‌گیرد و زمان زیادی طول می‌كشد. كاركرد باتری در حالت استند‌بای ۹ ساعت و ۵۰ دقیقه است.

كارایی گوشی سامسونگ گالکسی اس 3

سرعت در همراه‌های امروزی مهم‌ترین مسئله است؛ مخصوصا اگر بخواهید كارهای سنگینی مثل بازی كردن و فیلم HD نگاه كردن را با هم انجام دهید. پردازنده چهار هسته‌ای Galaxy S3 از پس این امور به خوبی بر می‌آید. اگر بخواهیم صادق باشیم، به سریعی HTC One X نیست؛ ولی تا به حال كسی گزارش نكرده كه هوشمند سامسونگی جدیدش در برابر كارهای مختلف كم بیاورد. 

گوشی دارای یك میكروفون ثانویه است و این یعنی كیفیت مكالمه بالاتر. همین‌جا بد نیست اشاره كنیم، آزمایش‌ها نشان داده آنتن دهی این مدل مطلوب و پایدار است. 

در خصوص ظرفیت ذخیره سازی با حافظه عظیم ۶۴ گیگابایتی خود گوشی (یا ۳۲ یا ۱۶ بسته به مدل) قاعدتا نباید هیچ وقت مشكلی داشته باشید؛ با این حال باز هم در پشت گوشی (برخلاف iPhoneS و One X و خیلی دیگر از رقبا) شكاف كارت Micro SD هم پیش‌بینی شده تا اگر كاربری خواست ظرفیت خود را به حد فضایی ۱۲۸GB برساند، مانعی نداشته باشد.

قیمتمعمولا سنت ما براین نیست كه در نقدهای خود به قیمت آن بپردازیم. اما بدنیست برای آشنایی شما خوانندگان گرامی برای نحوه ارائه تلفن‌های همراه در اقصا نقاط جهان هم كه شده، نگاهی به قیمت‌های Galaxy S3 بیندازیم. 

قیمت گوشی سامسونگ گالکسی اس 3

گوشی در اروپا ۵۰۰ یورو است.البته گفته می‌شود سامسونگ قصد دارد مدل قفل باز آن را ۸۰۶ دلار به فروش برساند. 

اما اپراتور فرانسوی Orange در اروپا با قرارداد دوساله (ماهی ۵/۲۸ یورو) این گوشی را به رایگان به همراه ۶۰ دقیقه مكالمه هدیه در اختیار خریدارانش قرار می‌دهد. 

تی موبایل آلمان هم پولی از مشتریان بابت خود گوشی نمی‌گیرد و تازه ۳۰۰۰دقیقه مكالمه رایگان هدیه می‌دهد؛ به شرط اینكه قرارداد دوساله با هزینه ماهی ۲۶ یورو، ببندند. 

اما اپراتور ۳ فرانسه دو نوع قرارداد دوساله را به كاربرانش پیشنهاد داده: ۲۸ دلار ماهانه با ۳۰۰ دقیقه مكالمه و پنج هزار پیامك رایگان و البته گوشی رایگان یا ۳۳ دلار ماهانه با ۲۰۰۰ دقیقه مكالمه و ۵۰۰۰ پیامك رایگان و البته Galaxy S3 به قیمت نازل ۲۹یورو! البته ۳ این گوشی را به همان قیمت رسمی ۵۰۰ یورو هم با سیم‌كارت رایگان به فروش می‌رساند. 

همین طور اپراتور بازهم فرانسوی O2 كه مدل Panther گوشی را با یك گیگابایت كارت حافظه و سیم‌كارت هدیه، به همان قیمت ۵۰۰ یورو در اختیار مشتركانش قرار می‌دهد. 

از آنجا كه S3 تازه وارد بازار ایران شده، قیمت‌های مختلف و شناوری دارد.میانگین كنونی آن در بازار داخلی یك میلیون و چهارصد هزار تومان است.

جمع‌بندی

با خیل كثیر طرفداران سری Galaxy ایراد گرفتن از S3 سخت است و واقعا هم ایراد خاصی ندارد. همچنان كه بارها در متن نامش رفت، تلفن هوشمند HTC One X شبیه‌ترین به آن و البته نزدیك‌ترین رقیبش است. 

با این حال SIII توانسته به لطف برخی سرویس‌های اضافه و ابداعات جدید، گوی سبقت را ببرد.شاید تنها عیب آن در مقایسه، اندازه بزرگش باشد كه مناسب برخی اقشار نیست. (البته اگر قیمت سرسام‌آور را جزو معایبش حساب نكنیم!) لیكن باید مد نظر داشت كه به همان نسبت بزرگی‌اش، قدرتمند و پرامكانات است. 

بی‌جهت نیست كه خیلی از منتقدان آن را به مثابه فراری گوشی‌های آندرویدی نام نهاده‌اند.

منبع:ایتنا