دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مقایسه سامسونگ Galaxy Note 4 و ال‌ جی G3


گوشی موبایل گلکسی نوت 4 سامسونگ اندازه بزرگ و قدرت زیاد دارد و میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا خواستار آن هستند. به جرات می‌توان گفت که یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار است که همه‌جانبه می‌تواند کاربران خود را راضی نگه دارد.

 
 
 

صبح بخیر- فروغ بیداری: گوشی موبایل گلکسی نوت 4 سامسونگ اندازه بزرگ و قدرت زیاد دارد و میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا خواستار آن هستند. به جرات می‌توان گفت که یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار است که همه‌جانبه می‌تواند کاربران خود را راضی نگه دارد. البته گوشی‌های اندرویدی دیگری هم در بازار هستند که ویژگی‌های بسیار عالی دارند. از این رو، این فبلت زیبا را با پرچم‌دار ال‌جی، یعنی G3 مقایسه کرده‌ایم تا ببینیم کدام یک بر دیگری برتری دارد. یا کدام یک ویژگی‌های ارزشمندتر از آن دیگری دارد.

طراحی

هر دو این گوشی‌ها طراحی‌های بسیار خوبی دارند و نمی‌توان گفت کدام بر دیگری برتری دارد. اما گلکسی نوت 4، شیک‌تر دیده می‌شود و امکانات بیشتری نیز در خود دارد. در ضمن، با اینکه بدنه بزرگی دارد اما راحت در دست می‌نشیند.

گوشی Note 4 از نظر طراحی به Note 3 شباهت زیادی دارد. همان بافت چرم‌مانند در قاب پشت این گوشی رعایت شده است و جنس بدنه به گونه‌ای است که اثر انگشت یا لکه چربی روی آن باقی نمی‌ماند. البته با در دست گرفتن آن، پلاستیکی بودن آن به خوبی حس می‌شود. قاب فلزی که اطراف گوشی را در بر گرفته است، به زیبایی بیشتر ظاهر نوت 4 افزوده است و هم‌زمان، کمک می‌کند تا گوشی بهتر در دست بنشیند. صفحه نمایش گوشی خاصیت ضدخش دارد و آن را در برابر  هر نوع ضربه و خراشیدگی محافظت می‌کند.

سامسونگ گلکسی نوت 4 در مقابل ال‌جی G3

البته نباید فراموش کرد که ال‌جی G3 نیز طراحی زیبایی دارد. پرداخت نهایی بدنه این گوشی صاف و صیقلی است اما این امر موجب نمی‌شود تا گوشی راحت از دست لیز بخورد. بدنه این گوشی نیز اثر انگشت را نشان نمی‌دهد و بدنه همانند قاب‌های فلزی براق دیده می‌شود. جنس بدنه این گوشی چندان مشخص نیست، ال‌جی اعلام کرده است که قاب پشتی به طور کاملا از فلز ساخته شده اما قسمت بالای آن از پلی‌کربنات ساخته شده است. به همین دلیل، ال‌جی G3 نیز همانند نوت 4، بیشتر پلاستیکی دیده می‌شود.

گوشی موبایل گلکسی Note 4 بدنه مستحکمی دارد و همان‌طور که اشاره کردیم، خیلی راحت در دست می‌نشیند. اما گوشی ال‌جی G3 خوش‌دست‌تر است و استفاده آسان‌تری دارد. قاب پشت بدنه کمی خمیده است که به این امر کمک بیشتری کرده است. البته ال‌جی G3 از مزیت قد کوتاه‌تر و نمایشگر کوچک‌تر نیز بهره‌مند است که به استفاده یک‌دستی از گوشی کمک بسیاری می‌کند. اما گوشی گلکسی نوت 4 این امکان را به کابر نمی‌دهد.

صفحه نمایش

هر دو گوشی ال‌جی  G3 و سامسونگ گلکسی نوت 4 صفحه نمایش با رزولوشن بالا و کیفیت QHD دارند. در این نمایشگرها می‌توان همه جزئیات تصویر را به خوبی دید. اما گلکسی نوت 4 یک قدم جلوتر قرار دارد و با ارائه گزینه Basic، تنظیمات دقیق‌تری از رنگ و نور را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

سامسونگ گلکسی نوت 4 در مقابل ال‌جی G3

از اشتراکات صفحه نمایش این دو گوشی می‌توان به بزرگ بودن آنها اشاره کرد. گلکسی نوت 4، نمایشگر 5.7 اینچ از نوع Super AMOLED و ال‌جی G3 نیز نمایشگر 5.5 اینچ از نوع IPS LCD دارد. بزرگ بودن نمایشگر این مزیت را دارد که تمامی عکس‌ها، ویدئوها، نوشته‌ها و صفحه‌های وب را می‌توان در اندازه بزرگ‌تر و وضوح بیشتر تماشا کرد. استفاده از صفحه‌کلید و بازی نیز بسیار راحت‌تر خواهد بود. اندازه این دو نمایشگر تفاوت چندانی با هم ندارد.

از نظر رزولوشن هم با هم برابر هستند. نمایشگر آنها، 1440×2560 پیکسل کیفیت دارند. تراکم تصویر نوت 4، 515 و ال‌جی G3، 538 پیکسل در هر اینچ است. البته این تفاوت به اندازه‌ای نیست که بتوان با چشم عادی آن را تشخیص داد. به همین دلیل، گرافیک و جزئیات تصاویر در هر دو گوشی بسیار عالی دیده می‌شوند. در ال‌جی G3، می‌توان درخشش و نور نمایشگر را بیشتر کرد تا نوشته‌های ریز، خوانایی لازم را پیدا کنند. رنگ‌ها در نمایشگر گلکسی Note 4 کاملا دقیق و خالص هستند.

نمایشگر نوت 4 گزینه‌های مختلفی دارد که از قسمت تنظیمات منو می‌توان یکی از آنها را انتخاب کرد. گزینه پیش‌فرض گوشی، Adaptive display است. این گزینه عکس‌ها را بر اساس محتوایی که تماشا می‌کنید اصلاح و تقویت می‌کند و بهترین کار آن، افزایش خلوص رنگ‌ها است.  همین کیفیت به اندازه کافی خوب است و کاربر احساس نیاز برای تغییر آن نخواهد داشت. البته اگر رنگ‌های شدید را دوست ندارید، می‌توانید به گزینه Basic سوئیچ کنید. هنگامی که این ویژگی روشن است، دمای رنگ‌ها 6650 کلوین است که به دمای مرجع و استاندارد (6500 کلوین) بسیار نزدیک است. به کلام ساده‌تر، رنگ‌ها در این نمایشگر نه گرم هستند، نه سرد و تعادل بسیار خوبی میان رنگ‌های قرمز و آبی وجود دارد. رنگ سفید نیز به طور کامل سفید است.

صفحه نمایش IPS LCD در ال‌جی G3 نیز موجب افزایش خلوص رنگ‌ها می‌شود. دمای رنگ‌ها حدود 7100 کلوین است و تقریبا به دمای مرجع (6500 کلوین) نزدیک است. البته دقت رنگ‌های این گوشی کمتر از نوت 4 است اما به طور کلی، موجب اذیت کاربر نمی‌شود و در حالت غیرمقایسه‌ای بسیار هم خود به نظر می‌رسد.

پردازنده و حافظه

هیچ گوشی اندرویدی نمی‌توان بدون اینکه سخت‌افزار قوی داشته باشد در ردیف برترین‌ها قرار بگیرد. گوشی موبایل سامسونگ گلکسی نوت 4 نیز بهترین تراشه آن‌بورد کوالکوم را در خود دارد و از این لحاظ جزو بهترین اندرویدی‌های بازار است. این تراشه از نوع اسنپ‌دراگون 805 مدل APQ8084 است. پردازنده این دستگاه چهار هسته Krait 450 دارد که با سرعت بالای 2.7 گیگاهرتز پردازش می‌کند. پردازنده گرافیکی آن نیز Adreno 420 است. نوت 4، 3 گیگابایت رم دارد و به خوبی از عهده انجام چندکار هم‌زمان بر می‌آید.

سامسونگ گلکسی نوت 4 در مقابل ال‌جی G3

البته سامسونگ نمونه دیگری از نوت 4 را نیز عرضه کرده است که 8 هسته‌ Exynos 5433 و 3 گیگابایت رم دارد. تراشه سیستم آن‌بورد (SoC) نسخه 8 هسته‌ای، 4 هسته پرقدرت 1.9 گیگاهرتز Cortex-A57 و 4 هسته Cortex-A53 دارد که زمان یکه به مصرف انرژی کمتر نیاز است، مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

ال‌جی G3، پردازنده گرافیکی Adreno 330  دارد. تراشه پردازنده آن نیز اسنپ‌دراگون 801 SoC مدل MSM8974-AC است. چهار هسته Krait 400  این پردازنده با سرعت 2.5 گیگاهرتز پردازش می‌کنند. 3 گیگابایت رم برای انجام کارهای هم‌زمان بسیار کاربردی و مفید است.

دوربین

خانواده گلکسی‌ نوت‌های سامسونگ از نظر دوربین بسیار ناامیدکننده هستند. هر چه امکانات خوبی دارند، در قسمت دوربین کاملا ضعیف ظاهر شده‌اند. گلکسی نوت 4 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این فبلت، دوربین 16 مگاپیکسل دارد که از نظر اندازه حسگر و کیفیت عکس با گلکسی S5 برابری می‌کند.

سامسونگ گلکسی نوت 4 در مقابل ال‌جی G3

از نظر فنی، این دوربین حسگر 1/2.6 اینچ با نسبت تصویر 16 به 9 دارد و اپتیک آن نیز F2.2 است. از امکانات دوربین باید به قابلیت تشخیص چهره، فوکوس خودکار و لرزش‌گیر نوری اشاره کرد. ال‌جی G3 دوربین ضعیف‌تری دارد. دوربین این گوشی کره‌ای، 13 مگاپیکسل با نسبت تصویر 4 به 3 است. حسگر دوربین ال‌جی از سامسونگ کوچک‌تر و 1/3.06 اینچ است. دیافراگم آن نیز باریک‌تر و  F2.4 است. اما همانند نوت 4، ال‌جی G3 لرزش‌گیر نوری دارد که برای داشتن عکس‌های باکیفیت بسیار مفید و کاربردی است. سیستم فوکوس خودکار این دوربین زمان فوکوس را کاهش می‌دهد که گزینه خوبی است. این دوربین، فلاش دوگانه LED دارد که برای محیط‌های کم‌نور و تاریک لازم است و موجب بهبود نور و رنگ تصاویر می‌شود.

کیفیت تماس

نمی‌توان گفت در این بخش کدام گوشی بر دیگری برتری دارد. کیفیت صدای هر دو گوشی خوب است. البته نوت 4 صداهای کم‌نویزتر و واضح‌تری تولید می‌کند و بلندی صدا نیز در طول مکالمه خوب است. میکروفون گوشی نیز به اندازه بلندگوهای آن خوب هستند. ال‌جی G3 نیز کیفیت و وضوح صدای بسیار خوبی دارد. میکروفون آن نیز صدا را با وضوح خوبی به شنونده منتقل می‌کند.

سامسونگ گلکسی نوت 4 در مقابل ال‌جی G3

عمر باتری

هر موبایل هوشمندی با این اندازه، باید باتری بزرگی داشته باشد تا بتواند به خوبی از عهده فعالیت‌های کاربر بر بیاید. سامسونگ گلکسی نوت 4، باتری 3220 میلی آمپرساعتی و گوشی ال‌جی G3، باتیر کوچک‌تر و 3 هزار میلی آمپر ساعتی دارد. هر دو گوشی امکان جابه‌جایی و تعویض باتری را به کاربر می‌دهند.

سامسونگ گلکسی نوت 4 در مقابل ال‌جی G3

سامسونگ ادعا می‌کند باتری با یک بار شارژ تا 20 ساعت مکالمه را دوام می‌آورد که رقم قابل توجهی است. ال‌جی G3 نیز تا 19 ساعت مکالمه را پساخ‌گو است. اما عمر باتری به موارد متعددی بستگی دارد از جمله باید به نور صفحه نمایش، نرم‌افزارهای گوشی و برنامه‌هایی که در آن اجرا می‌شوند بستگی دارد. به همین دلیل است که کاربران تجربه‌های مختلف از عمر باتری‌ها دارند. در تست باتری گلکسی نوت 4 در بیشترین کارکرد، این باتری 8 ساعت و 43 دقیقه دوام آورد. نتیجه همین تست در ال‌جی G3 نیز 6 ساعت و 14 دقیقه بود. از این نظر باید گفت نوت 4 این‌بار هم از G3 بهتر ظاهر شده است.

کلام آخر

گوشی موبایل ال‌جی G3، گوشی قابل و کارآمدی است و کاربران بسیاری در سراسر دنیا دارد. اما گلکسی نوت 4 از آن خیلی بهتر است و می‌توان برای امکاناتی که دارد، آن را حسابی تحسین کرد. نوت 4 از نظر سخت‌افزار، پردازنده، دوربین و عمر باتری یک سر و گردن بالاتر از ال‌جی G3 قرار دارد.

سامسونگ گلکسی نوت 4، بدنه پلاستیکی با فریم فلزی و شیشه خمیده دارد که به زیبایی آن کمک شایانی کرده‌اند. ال‌جی G3 نیز گوشی زیبایی است و متالیک بودن بدنه آن موجب جلب توجه کاربران می‌شود. البته باید اشاره کرد، گوشی ال‌جی بسیار بهتر در دست می‌نشیند و استفاده آسان‌تری دارد.

سامسونگ گلکسی نوت 4 در مقابل ال‌جی G3

کیفیت نمایشگر نوت 4 بسیار خوب است. رنگ‌ها و نور دقیقا همانی هستند که کاربران نیاز دارند. نمایشگر IPS ال‌سی‌دی ال‌جی G3 از این نظر خیلی عقب‌تر از گوشی سامسونگ است و تقریبا نمی‌توان آنها را با هم مقایسه کرد. از نظر سخت‌افزار هم هر دو گوشی هوشمند پردازنده قوی دارند که تا دو سال آینده به‌خوبی پاسخ‌گوی نیاز کاربر  هستند. البته باز در بحث سخت‌افزار هم این گلکسی نوت 4 است که در صدر قرار دارد. کیفیت عکس‌ها و ویدئوهای نوت 4 بسیار بهتر از عکس‌های 13 مگاپیکسل ال‌جی هستند.

سامسونگ گلکسی نوت 4 امکاناتی نظیر اسکنر اثر انگشت، قلم‌نوری S Pen، مانیتور اندازه‌گیری ضربان قلب و امکانات نرم‌افزاری قابل توجهی دارد. ال‌جی G3 اما امکانات ویژه‌ای ندارد و فقط می‌توان به رابط‌کاربری ساده‌تر آن اشاره کرد که کاربرپسندتر است.

البته ال‌جی G3، یک مزیت کلیدی دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و آن قیمت ارزان‌تر این گوشی است. ال‌جی G3 را می‌توانید با قیمت زیر 600 دلار خریداری کرد در حالی که گوشی گلکسی نوت 4 را با قیمت 800 دلار می‌توان خرید.


ویدیو مرتبط :
مقایسه سامسونگ نوت 4 با ال جی G3

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقایسه تصویری سامسونگ گلکسی نوت ۴ و ال جی G3



سامسونگ گلکسی نوت ۴,ال جی G3,گلکسی نوت سامسونگ

مقایسه تصویری سامسونگ گلکسی نوت ۴ و ال جی G3
چندی پیش گلکسی نوت سامسونگ تنها فبلت ارزشمند مورد توجه بازار بود اما به تدریج اسمارت فون با صفحه نمایش بزرگتر رایج شد و سری گلکسی نوت بیشتر از همیشه وارد چرخه رقابت شد ، در این پست قصد داریم مقایسه ای از گلکسی نوت ۴ و بزرگترین رقیب این محصول یعنی ال جی  G3 داشته باشیم .با ما همراه باشید.


ابعاد

 سامسونگ گلکسی نوت ۴,ال جی G3,گلکسی نوت سامسونگ

 

گلکسی نوت ۴ نسبت به ال جی G3 دارای صفحه نمایش بزرگتری است ، یعنی این فبلت ۵ درصد بلند تر و ۵ درصد هم پهن تر از ال جی جی ۳ است . اگر چه گلکسی نوت ۴ نسبت به مدل قبلی خود دارای ضخامت بیشتری است اما هنوز هم حدود ۵ درصد از ال جی جی ۳ نازک تر است.


وزن

 سامسونگ گلکسی نوت ۴,ال جی G3,گلکسی نوت سامسونگ

 
اندازه کوچک ال جی جی ۳ می تواند دارای دو مزیت باشد اول راحتی قرار دادن این اسمارت فون در جیب و دیگری ۱۵ درصد وزن کمتر نسبت به گلکسی نوت ۴


ساخت

 سامسونگ گلکسی نوت ۴,ال جی G3,گلکسی نوت سامسونگ

 
هیچ چیزی آن طور که به نظر می رسد نیست …یا حداقل می توانیم بگوییم در این دسته ، در گلکسی نوت ۴ استفاده از چرم مانند آنچه در نوت ۳ دیدیم وجود ندارد اما هنوز هم این محصول از جنس پلاستیک ساخته شده است . ولی در ال جی جی ۳ شاهد استفاده از فلز هستیم . البته باند اطراف نوت ۴ یک استثنا است و واقعا از فلز ساخته شده است.


رنگ

 سامسونگ گلکسی نوت ۴,ال جی G3,گلکسی نوت سامسونگ

 
گلکسی نوت ۴ در چهار رنگ و ال جی جی ۳ در پنج رنگ عرضه شده است.


اندازه صفحه نمایش

 سامسونگ گلکسی نوت ۴,ال جی G3,گلکسی نوت سامسونگ

 

صفحه نمایش ال جی جی ۳ در مجموع ۹۳ درصد اندازه نوت ۴ را برای شما فراهم می کند.


رزولوشن صفحه نمایش

 سامسونگ گلکسی نوت ۴,ال جی G3,گلکسی نوت سامسونگ

 
بزرگترین بهنگام رسانی نوت ۴ نسبت به نسخه قبلی این محصول ، ارتقا صفحه نمایش به QHD است. شما می توانید استدلال کنید که QHD و ۱۰۸۰p تفاوت چندانی ندارند اما همیشه دوستدار پیکسل سایز بیشتر در صفحه نمایش هستید.


نوع صفحه نمایش

 سامسونگ گلکسی نوت ۴,ال جی G3,گلکسی نوت سامسونگ

 
گلکسی نوت ۴ اولین دستگاه QHD با استفاده از تکنولوژی سوپر آمولد است. صفحه نمایش آمولد دارای رنگ های غنی تر و کنتراست بیشتر است.


قلم استایلوس

 سامسونگ گلکسی نوت ۴,ال جی G3,گلکسی نوت سامسونگ

 
به نظر شما نوشتن یادداشت در نوت ۴ بدون داشتن وسیله ای خاص امکان پذیر است؟  سامسونگ برای گلکسی نوت ۴ قلم استایلوس مدل قبلی را با حساسیت دوبرابر نسبت به فشار عرضه کرده است.


ضربه به صفحه نمایش

 سامسونگ گلکسی نوت ۴,ال جی G3,گلکسی نوت سامسونگ


ال جی جی ۳ به فناوری Knock Code مجهز شده است و فقط با دو بار ضربه زدن روی صفحه نمایش این صفحه قفل یا بازگشایی می شود. این ویژگی و استفاده از آن منحصر به ال جی جی ۳ است و در نوت ۴ شاهد این ویژگی جالب و کارآمد نخواهید بود.


سنسور اثر انگشت

 سامسونگ گلکسی نوت ۴,ال جی G3,گلکسی نوت سامسونگ

 

 دقیقا همانند گلکسی اس ۵ سنسور اثر انگشت برای نوت ۴ نیز عرضه شده است.


سنسور ضربان قلب

 سامسونگ گلکسی نوت ۴,ال جی G3,گلکسی نوت سامسونگ

 
در قسمت پشت نوت ۴ همانند گلکسی اس ۵ سنسور تشخیص ضربان قلب وجود دارد.


مقاومت در برابر آب

 سامسونگ گلکسی نوت ۴,ال جی G3,گلکسی نوت سامسونگ

 
در گلکسی نوت ۴ به علت وجود شیار مخصوص قلم استایلوس و نیاز به پوشش های خاص ویژگی مقاومت در برابر آب وجود ندارد.


باتری

 سامسونگ گلکسی نوت ۴,ال جی G3,گلکسی نوت سامسونگ

 
برای مقایسه عمر باتری گلکسی نوت ۴ باید منتظر ورود این فبلت و استفاده از آن ماند ، اما سامسونگ اعلام کرده باتری نوت ۴ به مراتب از نوت ۳ قوی تر است.


صرفه جویی در مصرف انرژی

 سامسونگ گلکسی نوت ۴,ال جی G3,گلکسی نوت سامسونگ

 

حالت صرفه جویی فوق العاده در مصرف برق در گلکسی نوت ۴ استفاده از پروسس (فرآیند) ها را به شدت محدود می کند تا حدی که شما با ۱۰ درصد شارژ فبلت می توانید تا ۲۴ ساعت از دستگاه استفاده کنید.


شارژ سریع

 سامسونگ گلکسی نوت ۴,ال جی G3,گلکسی نوت سامسونگ

 

هنگامی که در نوت ۴ از ویژگی شارژ سریع  استفاده می کنید ، شارژ صفر تا ۵۰ درصد این دستگاه در ۳۰ دقیقه انجام می شود.

 

دوربین

 سامسونگ گلکسی نوت ۴,ال جی G3,گلکسی نوت سامسونگ

 
دوربین نوت ۴ در مگاپیکسل برنده است. اما قبل از نتیجه گیری نیاز به بررسی این  محصول داریم . امیدواریم در این محصول سامسونگ زمان راه اندازی دوربین را کمتر کرده باشد.


فوکوس لیزری

 سامسونگ گلکسی نوت ۴,ال جی G3,گلکسی نوت سامسونگ

 
فوکوس اتوماتیک و مبتنی بر لیزر G3 باعث فوکوس و عکاسی سریع توسط این محصول می شود.


تثبیت کننده اپتیکال تصویر

 سامسونگ گلکسی نوت ۴,ال جی G3,گلکسی نوت سامسونگ

 
دوربین هر دو گوشی دارای تثبیت کننده اپتیکال تصویر است.


مادون قرمز

 سامسونگ گلکسی نوت ۴,ال جی G3,گلکسی نوت سامسونگ

 
در ساخت هر دو گوشی از اینفرا رد یا همان مادون قرمز استفاده شده است بنابر این شما می توانید از فبلت خود به عنوان کنترل از راه دور برای وسایلی مانند تلویزیون و … استفاده کنید.


چند وظیفه ای کردن صفحه نمایش

 سامسونگ گلکسی نوت ۴,ال جی G3,گلکسی نوت سامسونگ

 
اگرچه هر دو شرکت در یک دوره بازاریابی محصول خود از چند وظیفه ای بودن صفحه نمایش سخن گفته اند ، اما برای اولین بار نوت ۴ این ویژگی را به دکمه برنامه های خود اضافه کرده  و شما می توانید به راحتی حالات یک پنجره ، تک پنجره و پنجره پاپ آپ را انتخاب کنید.


استفاده با یک دست

 سامسونگ گلکسی نوت ۴,ال جی G3,گلکسی نوت سامسونگ

 
ویژگی One-handed mode را نمی توان از گوشی های با صفحه نمایش بزرگ انتظار داشت ، زیرا استفاده از این دستگاه ها با یک دست کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است.در تون ۴ شما می توانید با یک اشاره سریعا تمام صفحات نمایش را کوچک کنید.


واقعیت مجازی

 سامسونگ گلکسی نوت ۴,ال جی G3,گلکسی نوت سامسونگ

 
توجه داشته باشید که نوت ۴ به خودی خود هیچ قدرت جادویی ندارد اما تنها اسمارت فون هوشمند سازگار با هدست Gear VR سامسونگ است.


فضای ذخیره سازی

 سامسونگ گلکسی نوت ۴,ال جی G3,گلکسی نوت سامسونگ

 
اگر شما نیاز به حافظه بیشتری داشته باشید ،در هر دو اسمارت فون اسلات کارت حافظه میکرو اس دی وجود دارد.


پردازنده

 سامسونگ گلکسی نوت ۴,ال جی G3,گلکسی نوت سامسونگ

 

اگرچه عملکرد تمام دستگاه های بالا رده در این قسمت خوب است. اما به نظر من اظهار نظر در این مورد برای محصولی که هنوز به بازار نیامده کار درستی نیست و باید تا زمان ورد رسمی این محصول به بازار منتظر بمانیم. توجه داشته باشید که این بررسی فقط شامل نسخه LTE گلکسی نوت ۴ می شود.


رم

  سامسونگ گلکسی نوت ۴,ال جی G3,گلکسی نوت سامسونگ

 

در جی ۳ دو حالت برای رم وجود دارد اگر شما نسخه ۳۲ گیگابایتی را خریداری کنید ، رم اسمارت فون شما ۳ گیگابایتی خواهد بود و در صورت انتخاب مدل ۱۶ گیگابایتی از رم ۲ گیگابایت بهره می برید.


نرم افزار

 سامسونگ گلکسی نوت ۴,ال جی G3,گلکسی نوت سامسونگ

 
هر دو اسمارت فون از سیستم عامل اندروید نسخه ۴.۴ کیت کت با رابط کاربری مخصوص خود استفاده می کنند.


تاریخ انتشار

 سامسونگ گلکسی نوت ۴,ال جی G3,گلکسی نوت سامسونگ

 
جی ۳ در ماه مه (اردیبهشت) در کره راه اندازی شد ، اما از ماه جولای در دسترس بود.گلکسی نوت ۴ در ماه اکتبر عرضه خواهد شد.


شروع قیمت

 سامسونگ گلکسی نوت ۴,ال جی G3,گلکسی نوت سامسونگ

 
هنوز اطلاع دقیقی از قیمت خرده فروشی نوت ۴ در دست نیست اما تصور می کنیم که مانند نوت ۳ با قیمت ۷۰۰ دلار بدون قرارداد و ۳۰۰ دلار در قالب قرار داد به فروش برسد.

منبع : gadgetnews.ir