دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مغز مانند اثر انگشت منحصر به فرد است



اخبار,اخبار علمی ,مغز

 مطالعات محققان نشان می دهد، ساختار هیچ دو مغزی شبیه هم نیست و مغز هر فرد مانند اثر انگشت او منحصر به فرد است.

مطالعات محققان دانشگاه ییل آمریکا نشان می دهد، الگوی فعالیت مغز و چگونگی اتصال بخش های مختلف در هر فرد متفاوت است و هرگز نمی توان دو مغز کاملا مشابهی را پیدا کرد.

این تحقیقات که با استفاده از تکنیک تصویربرداری fMRI صورت گرفته، نشان می دهد که الگوی عملکرد مغز هر داوطلب با داوطلب دیگر متفاوت است. محققان این تفاوت را اصطلاحا اثرانگشت شناختی نامیده اند.

محققان تا امروز بر این باور بودند که ساختار مغز افراد بدون درنظر گرفتن بهره هوشی و یک بیماری خاص مشابه است و این مطالعه اولین بار است که الگوهای متفاوت مغز را مشخص می کند.

محققان معتقدند که این تفاوت می تواند در درمان بیماری های عصبی به شیوه متناسب با عملکرد مغز هر فرد موثر باشد و این مطالعه گام موثری در پیش بینی انواع بیماری های مربوط به سیستم اعصاب است.نتایج این تحقیقات در نشریه Nature Neuroscience منتشر شده است.

 

  اخبار علمی  -  ایرنا 


ویدیو مرتبط :
هک کردن سیستم اثر انگشت ایفون 5s با چاپ کردن اثر انگشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اثر منحصر به‌ فرد «ون گوگ» حراج شد


یک اثر منحصربه‌فرد از «ونسان ون گوگ» نقاش پرآوازه‌ی هلندی در یک حراجی به مبلغ 8 / 61 میلیون دلار فروخته شد.

خبرگزاری ایسنا: یک اثر منحصربه‌فرد از «ونسان ون گوگ» نقاش پرآوازه‌ی هلندی در یک حراجی به مبلغ 8 / 61 میلیون دلار فروخته شد.

حراجی هنرهای مدرن و امپرسیونیست نیویورک روز گذشته (سه‌شنبه) یک نقاشی اثر «ونسان ون گوگ» را به مبلغ 8 / 61 میلیون دلار فروخت.

پیش‌بینی می‌شد این نقاش با عنوان «همچنان زندگی» متعلق به سال 1980 که یک گلدان با گل‌های آفتابگردان و خشخاش را به تصویر می‌کشد، بین 30 تا 50 میلیون دلار فروخته شود.

«ون گوگ» این اثر هنری را در خانه دکتر «گاشه» در فرانسه کشیده و این نقاشی از معدود آثاری است که این هنرمند سرشناس هلندی در طول دوران حیاتش آن را فروخت.

یکی از بنیانگذاران موزه‌ هنرهای مدرن نیویورک این نقاشی را در سال 1928 خرید و آن را برای 30 سال در نمایشگاهی دائمی در «بوفالو» در معرض دید عموم قرار داد.

«ون گوگ» شیفته‌ نقاشی کشیدن از مردم طبقه‌ کارگر مانند تابلوی «سیب‌زمینی‌خورها»، کافه‌های شبانه مانند «تراس کافه در شب»، مناظر طبیعی فرانسه، گل‌های آفتابگردان، شب پر ستاره و خودنگاره بود. وی در اواخر عمر به‌شدت از بیماری روانی و فشار روحی رنج می‌برد و به اعتقاد بیشتر مردم، همین موضوع به خودکشی او منجر شد.

رکورد فروش آثار هنری «ونسان ون گوگ» 5 / 82 میلیون دلار است.

در این حراجی مجسمه‌ برنزی «ارابه» اثر «آلبرتو جیاکومتی» متعلق به سال 1951 نیز به قیمت 101 میلیون دلار به فروش رفت. از دیگر آثار مهم فروخته‌شده در حراجی نیویورک می‌توان به فروش 7 / 70 میلیون دلاری مجسمه‌ی «Tete» اثر «آمدئو مودیگلیانی» اشاره کرد که رکورد فروش 69 میلیون دلاری آثار هنری این هنرمند را شکست.