دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

معمای «چروكیده شدن انگشتان پس از استحمام» حل شد!



 

 

معمای «چروكیده شدن انگشتان پس از استحمام» حل شد!

 

 

محققان طی تحقیقات خود توانسته اند به یكی از معماهای انسان پاسخ دهند و آن دلیل چروكیده شدن سر انگشتان پس از استحمام است.

به گزارش سرویس علمی برگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مقاله جدیدی در مجله «مغز، رفتار و تكامل» دلیل این رفتار بدن را «كشش» خوانده است.

پاسخ قدیمی به این معما این بود كه چروكیدگی در نتیجه جذب آب پس از مدت طولانی غوطه ور بودن در آب است؛ اما مشكلاتی در راه این فرضیه وجود داشت، از جمله این كه این خصیصه در میان پستانداران، غیرمعمول بوده و تنها انسانها و میمون دم كوتاه از آن برخوردارند. از دیگر سوالات مرتبط با این فرضیه این بود كه چرا تنها انگشتان به این رفتار دچار می شوند؟ آیا در صورت قطع شدن اعصاب انگشتان، این حالت چروكیدگی از بین خواهد رفت؟

طبق تحقیقات پژوهشگران، انگشتان چروكیده شده در حقیقت خود را زه كشی می كنند تا از كشش بیشتر اطمینان حاصل كنند. محققان با آزمایش انگشتان خیس ۲۸ داوطلب دریافتند كه هر انگشت از یك الگوی چروكیدگی مشابه برخوردار بوده و كانالهای غیرمتصل با دور شدن از اثر انگشت از هم بازتر می شدند. این امر به آب اجازه می دهد تا بطور موثرتری از انگشتان تخلیه شود.

اگرچه این مسأله تنها در حد یك نظریه بوده و دانشمندان باید تحقیقات بیشتری در مورد آن و همچنین محدود بودن این ویژگی تنها در انسان و میمون دم كوتاه انجام دهند..... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
معمای انشتین و راه حل آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حل معمای مرغ و تخم مرغ



 

 

دانشمندان بالاخره پاسخ این معمای قدیمی را که تخم مرغ اول بوجود آمده است یا مرغ پیدا کردند.واحد مرکزی خبر به نقل از سی ان ان گزارش داد، دانشمندان در انگلیس در مطالعاتشان روی پوسته تخم مرغ موفق شدند پاسخ این معمای قدیمی را پیدا کنند.

 

آنها در مطالعاتشان دریافتند که تخم مرغ بدون پروتئین موجود در تخمک مرغها تشکیل نمی شود زیرا این پروتئین از عناصر مهم در پوست تخم مرغ است.

 

از این رو دانشمندان نتیجه گرفتند که مرغ اول بوجود آمده است اما اینکه مرغ خود از کجا بوجود آمده است همچنان یک معماست