دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

معمای شهر کوچکی که ۳۰۰ نفر ۱۰۰ ساله دارد! / تحقیقات برای کشف راز سلامتی ساکنان شهر



اخبارعلمی,خبرهای علمی,طول عمر

طول عمر ساکنان شهری کوچک در ساحل غربی جنوب ایتالیا، به معمایی برای پزشکان تبدیل شده و به گزارش ایرنا،توجه دانشمندان را برای حل آن جلب کرده است.

جمعیت حدود دو هزار نفری آسچرولی، شمار 300 نفر دستکم صد ساله را در بر دارد و دانشمندان آمریکایی و ایتالیایی تلاش دارند چرایی طول عمر این افراد را دریابند.


آسچرولی به خاطر پایین بودن تعداد مبتلایان به بیماری قلبی و آلزایمر شناخته شده است، اما محققان برای نخستین بار درصدد تحقیق در میان ساکنان محلی برآمده اند.


در این تحقیق درازمدت که نتیجه آن می تواند برای بیماران در سراسر جهان کاربرد داشته اشد، یک آنالیز ژنتیکی کامل به همراه بررسی سبک زندگی افراد همچون رژیم غذایی و ورزش به عمل می آید.


ساکنان آسچرولی که به برخورداری از سلامت شهره هستند، غذاهای مدیترانه ای مصرف می کنند که حاوی مقدار زیادی ماهی و روغن زیتون است.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,طول عمر

 

در ضمن، گیاه رزماری که گفته می شود ویژگی های آن موجب سلامتی فزاینده در دوران پیری می شود، در غذاهای ساکنان این شهر کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.


مطالعات قبلی نشان داده اند که برخی ترکیبات اسید کارنوسیک -موجود در رزماری- به بهبود حافظه کمک می کند. این ترکیبات همچنین می توانند سلامت چشم و جلوگیری از آسیب به مغز را موجب شوند. سایر مطالعات نیز به تاثیر ضدالتهابی و ضدتومور رزماری اشاره دارد.


محققان متابولیسم، اختلال شناختی و شاخص های زیستی پروتیین را در ارتباط با بیماری قلبی، آلزایمر، بیماری کلیوی و سرطان در شرکت کنندگان بررسی می کنند.

 

اخبار علمی - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
کشف شهر باستانی 5000 ساله در پرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف دهانه برخوردی 470 میلیون ساله در زیر یک شهر



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

کشف دهانه برخوردی 470 میلیون ساله در زیر یک شهر

یک دهانه برخوردی شهاب‌سنگ 470 میلیون ساله در زیر شهر کوچک دکوراه در آیووا کشف شده است.

به گزارش ایسنا، در حالیکه دهانه «سازه برخوردی دکوراه» با چشم انسان در سطح زمین قابل مشاهده نبوده، پژوهشهای هوایی اخیر این سازه را در زمان بررسی مواد معدنی این منطقه شناسایی کرده است.

به گفته محققان بررسی زمین شناسی آمریکا، این تصاویر اولین شواهدی هستند که زمین شناسی این دهانه برخوردی را نمایش داده‌اند.

این دهانه در زمانی کشف شد که دانشمندان، نمونه‌های دست آمده از حفاری در یک پژوهش 2008-2009 را بررسی می‌کردند و یک سنگ رست منحصربفرد را در زیر سطح منطقه شناسایی کردند.

این سنگ رست حوضه کاملا مدور با وسعت حدود 5.4 کیلومتری را شکل داده که اندازه این دهانه را چهار تا پنج برابر دهانه برخوردی آریزونا کرده است.

این سنگ رست احتمالا از یک مسیر دریایی رسوب کرده که کمی پس از برخورد شکل گرفته است.

شواهد دیگر، کشف کوارتز ضربه‌ دیده در زیر سنگ رست بود که حضور آن در برش به طور کلی به عنوان شاهدی از برخورد شهاب سنگ در نظر گرفته می‌شود.

دانشمندان طرح کلی این دهانه را با استفاده از رسانایی الکتریکی و علائم گرانشی سنگ رست ارائه کرده‌اند.

شکل گرد این دهانه نشان‌دهنده آن است که شهاب‌سنگ بطور مستقیم از آسمان بر سطح زمین برخورد کرده و احتمالا چند صد متر وسعت داشته است.

طی شش ماه آینده این محققان نتایج بررسی‌های خود را ارائه کرده و سپس می‌توانند این منطقه را به لیست پایگاه داده دهانه‌های برخوردی زمین اضافه کنند. در حال حاضر کمتر از 200 دهانه برخوردی تائید شده در این لیست وجود دارد. /خبرگزاری ایسنا