دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

معرفی 6 طرح برتر نمایشگاه اختراعات فرانسه/ از کفش چاپی تا گلخانه دیجیتالی



اخبار علمی - معرفی 6 طرح برتر نمایشگاه اختراعات فرانسه/ از کفش چاپی تا گلخانه دیجیتالی

در عصر تکنولوژی پرداختن به اختراعات و همینطور فناوری های روز دنیا یکی از گام های اصلی پیشروی به سوی دنیای مدرنیته است. در نمایشگاه فناوری فرانسه جدیدترین محصولات و همچنین طرح های مفید برای ثبت اختراعات بین المللی معرفی شده اند.

در هفته اخیر، نمایشگاهی با عنوان "فستیوال برتر اختراعات" در فرانسه برگزار شد تا به معرفی اختراعات برتر بپردازد.

 

برترین اختراعات این نمایشگاه به شرح زیر هستند:

*اسکیت هوشمند
این اسکیت به یک شبکه هوشمند متصل است که می تواند تمام فعالیت های اسکیت باز را به این شبکه منتقل کند. در زیر این اسکیت، جعبه الکترونیکی قرار دارد که به ژیروسکوپ و شتاب سنج مجهز است. ژیروسکوپ، وسیله ای برای اندازه گیری و یا حفظ جهت است که از اصل بقای تکانه زاویه ای استفاده می کند. یک ژیروسکوپ مکانیکی همیشه یک چرخ یا دیسک چرخنده با محور آزاد دارد که می ‌تواند در هر جهتی بایستد و برای اسکیت بازان بسیار مفید است. با کمک این تکنولوژی می توان تمام حرکات اسکیت باز مانند شتاب، ارتفاع، سرعت و غیره را تحت کنترل داشت زیرا گاهی اوقات شرایطی پیش می آید که اسکیت بازان فارغ از خطرات بر شتاب و ارتفاع خود می افزایند که نتیجه ای جز صدمات جدی یا خطر مرگ را برای آنها در برندارد.
 

 اخبار , اخبار علمی,اختراعات جدید

 

* تجاری سازی اختراعات بدون پرداخت یک سنت
مخترعان جوان هیشه برای ثبت و همینطور به مرحله تولید رساندن کارهایشان با مشکلات متعددی روبرو هستند. اما اکنون کارخانه ای با نام "لا فبریک" به کمک مخترعان شتافته است. مخترعان می توانند طرح های خود را بر روی این سایت آپلود کنند و اگر تعداد نظرات مثبت زیادی را به خود اختصاص دهند، سرمایه ساخت پروژه را از این کارخانه دریافت کنند.

 

اخبار , اخبار علمی,اختراعات جدید

 

* لیما، دستگاه ذخیره ای قدرتمند
آیا عکس، موسیقی، ویدئو، مطلب و هزاران فایل متفاوت دیگر  بر روی اسمارت فون، تبلت ، لپ تاپ، پی.سی های متفاوتی دارید که برای یافتن آنها با مشکلات متعددی مواجه هستید و باید زمان زیادی را برای یافتن آنها صرف کنید؟ ذخیره تمام این اطلاعات و فایل ها با کمک دستگاهی به نام "لیما" محقق شده است. دستگاهی را تصور کنید که به مودم اینترنتی شما وصل می شود و دارای حافظه زیادی است. برای مثال اگر عکسی با اسمارت فون گرفته شود، لیما این عکس را همزمان به لپ تاپ، تبلت و سایر سیستم های دیگری که شما بخواهید، فرستاده و ذخیره می نماید. اما برای انتقال داده های لیما بین سیستم هایی مختلف بایستی برنامه بخصوصی بر روی تبلت، اسمارت فون و غیره نصب شود.

 

اخبار , اخبار علمی,اختراعات جدید

 

* لونی ، جعبه قصه گو
لونی بیشتر شبیه به یک دستگاه بازی قدیمی با مهره هایی بزرگ است. اما این تکنولوژی تنها برای کودکان بین 4 تا 8 سال کاربرد دارد. کودکان یا والدین با چرخش مهره های بزرگی که روی این دستگاه قرار داده شده، می توانند داستان، قهرمان قصه یا موضوع قصه را تغییر دهند. این دستگاه  قادر به گفتن هزاران داستان مختلف برای کودکان است.

 

اخبار , اخبار علمی,اختراعات جدید

 

*پرینت کفش دلخواه شما
افراد زیادی برای خرید کفش دلخواهشان با مشکل مواجه هستند. اما با این فناوری جدید دیگر نگران نباشید. شما می توانید مدل، اندازه  پاشنه، رنگ کفش خود را انتخاب کنید سپس با این طرح به فروشگاه بروید  تا سایز پای شما گرفته شود و با استفاده از پرینت سه بعدی کفش دلخواهتان را به دست آورید.

 

اخبار , اخبار علمی,اختراعات جدید

 

*گلخانه ای مدرن
در این گلخانه، گل های زیبا و با طراوتی پرورش می یابند. این گلخانه به وسیله دستگاه های دیجیتال و کامپیوتری کنترل می شود تا دما، رطوبت، نور و سایر عوامل لازم برای رشد گیاهان  به اندازه کافی و مناسب باشد. گلخانه با کمک دوربین ها و همینطور سنسورهای مختلف کنترل می شود تا گل ها به خوبی رشد پیدا کنند.

 

اخبار , اخبار علمی,اختراعات جدید


اخبار علمی - مهر


ویدیو مرتبط :
معرفی محصولات فومیران | نمایشگاه چرم و کفش تبریز 93

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معرفی بزرگترین پروژه ساختمانی در كیش به عنوان طرح برتر كشور



 

معرفی بزرگترین پروژه ساختمانی در كیش به عنوان طرح برتر كشور

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'كاوه خطیبی' روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره برترین های صنعت ساختمان از منظر نوآوری كه از سوی مركز مذكور در هفته جاری برگزار شد، اقدام به معرفی شركتهای موفق صنعت ساختمان كرد و شركت سازنده برجهای یادشده كه با سرمایه گذاری داخلی و خارجی صورت گرفته در دو رشته برتر شناخته شد.

وی ساخت 468 واحد مسكونی در قالب دوقل كه هر قل دارای 24 طبقه است و 21 طبقه آن مسكونی و بقیه به پاركینگ، انباری و لابی اختصاص یافت.

خطیبی مساحت اراضی كه به این پروژه اختصاص یافته 15 هزار مترمربع ذكر كرد و افزود: حدود 50 هزار مترمربع زیربنای مفید آن است كه اكنون پیشرفت فیزیكی 70 درصد دارد و انتظار می رود تا پایان سال 1390 این پروژه به اتمام برسد.

وی با بیان اینكه مفاد مقررات ملی ساختمان در احداث این پروژه رعایت شده، گفت: جزیره 90 كیلومتر مربعی كیش از نظر خطرپذیری زلزله نسبت به تهران یك درجه بهتر است و درپروژه مذكور آئین نامه 2800 زلزله نیز مورد توجه قرار گرفت.

پیش بینی ها حاكی از آن است كه در این پروژه با توجه به هزینه های ارزی بیش از یك هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

آمارها حاكی از آن است كه مجموعه نیروهای فنی و متخصص و كارگران شاغل در این پروژه كمتر از یكهزار و 500 نفر است.

علاوه بر استفاده از متخصصان اروپایی برای اجرای این پروژه از مشاورت شركتهای مجرب منطقه نیز در بهره گیری شد..../ تحلیل : ایرنا