دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

معرفی نسل ششم جت‌های جنگنده



اخبار , اخبار علمی,معرفی جت‌های جنگنده,تولید تجهیزات نظامی هوایی

 

بسیاری از کارشناسان صنایع تجهیزات دفاعی و تسلیحات هوایی معتقدند که زمان معرفی نسل جدید جت‌های جنگنده با قابلیت‌هایی همچون سلاح‌های لیزری و سرعت‌ مافوق صوت نزدیک است.

منطقه خراسان، مسئولان شرکت تولید تجهیزات نظامی هوایی نورثروپ گرومن آمریکا از مدل مفهومی جنگنده نسل جدید با قابلیت‌هایی همچون نشانه‌گیری اهداف مختلف با سلاح لیزری، سرعت بالا و پنهان‌ماندن از پیشرفته‌ترین رادارهای موجود، رونمایی کردند.

شرکت نورث‌ روپ گرومن با معرفی مدل مفهومی جنگنده فوق پیشرفته نسل ششم به دنبال تسلط بر آسمان و تولید محصولی بدون رقیب در میان شرکت‌های سازنده تجهیزات هوایی است.

مسئولان شرکت نورث‌ روپ گرومن با اشاره به برخی از ویژگی‌های برجسته نسل ششم جنگنده‌های مسلط بر آسمان همچون سرعت مافوق‌ صوت و سلاح‌های لیزری با قابلیت هدف‌گیری پیچیده از ارائه اطلاعات بیشتر خودداری کردند.

برخی از کارشناسان مطرح صنایع هوایی معتقدند که نسل ششم هواپیمای جنگنده باید به تجهیزات جدید خنک‌کننده مجهز شوند، چرا که استفاده از سلاح‌های لیزری گرمای زیادی تولید کرده و شناسایی این جنگنده‌ها را آسان می‌کند.

کریس هرناندز، مدیر اجرایی شرکت نورث‌ روپ گرومن در مورد فناوری و طراحی نسل ششم جنگنده‌ها اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های در نظر گرفته شده برای نسل ششم، قابلیت برد پروازی بسیار بالا مانند بمب‌افکن B2 است، چرا که پایگاه‌های هوایی با فناوری مورد نیاز جهت فرود و خدمات به نسل جدید جنگنده‌ها در کشورهای دیگر موجود نیست.

وی در ادامه افزود: با توجه به مشکلات موجود در طراحی سامانه‌های لیزری با حرارت کم و موتورهای کم مصرف انتظار می‌رود تولید نسل ششم جنگنده‌های مدرن تا سال 2030 میلادی تاخیر داشته باشد. 

 

اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
نسل ششم جنگنده نظامی بوئینگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جت های جنگنده نسل آینده به سلاح‌ لیزری مجهز هستند + تصاویر



هواپیماهای جنگنده آینده بجای سلاح‌های متعارف امروزی، از سلاحهایی با فناوری فوق پیشرفته استفاده خواهندکرد.

ارتش ایالات متحده اعلام کرده است که در نظر دارد از سلاح‌های لیزری بر روی جت‌های جنگنده خود استفاده کند.

 

اخبار,اخبار علمی ,هواپیماهای جنگنده

 
گفتنی است، این طرح در حال حاضر قرار است به صورت آزمایشی بر روی هواپیما‌ها در محوطه‌های آزمایشی در بیان‌های این‌ کشور مورد استفاده قرار گیرد.

اخبار,اخبار علمی ,هواپیماهای جنگنده


برسی‌ها نشان می‌دهند، ایده این طرح از فیلم‌ها و داستان‌های علمی تخیلی ایجاد شده است و نام آن Darpa است.

 

اخبار,اخبار علمی ,هواپیماهای جنگنده

 
کارشناسان سازنده این طرح اعتقاد دارند از آن می‌توان به عنوان یک عامل محرک سرعت و قدرت برای مقابله با خطرات متعدد استفاده کرد.

با استفاده از این سیستم هواپیماهای جنگی در آینده می‌توانند اهداف از پیش تعیین شده را با دقت بالاتری مورد هدف قرار دهند.

کارشناسان در حال حاضر مشغول طراحی سیستم کنترل و هدایت نور لیزر و نیز متمرکز کردن نور لیزر هستند.

 

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران