دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

معرفی تایزن؛ سیستم عامل جدید گوشی ها


سامسونگ با توسعه سیستم عاملی جدید با نام تایزن برای گجت های الکترونیکی خودش سعی دارد اندروید و گوگل را از گردونه فروش خود خارج کند.

بازار خبر: در سال جاری طبق گزارشات سامسونگ قرار است 2 گوشی تلفن هوشمند و یک ساعت هوشمند جدید را معرفی کند که از سیستم عامل اندروید گوگل استفاده نمی کنند. در عوض سیستم عاملی به نام تایزن دارند. نقش مکان از اندروید برای سامسونگ و بازار تلفن همراهش تغییر بسیار بزرگی است.

اما تایزن چیست؟ و آیا اصلا این سیستم عامل کاربردی است و قابلیت رقابت با دیگر سیستم ها را دارد؟

تایزن یک سیستم عامل جدید است

تایزن یک سیستم عامل قفل باز بر پایه لینوکس است (مانند اندروید) که قرار است برای اولین بار در گجت های هوشمند سامسونگ استفاده شود.

کار توسعه و طراحی آن از سال 2012 آغاز شده و امسال قرار است به همراه گجت های جدید عرضه شود.



عملکردش مانند اندروید است


تایزن سیستم عاملی نیست که بخواهد انقلاب جدیدی در بازار گوشی های همراه ایجاد کند. بلکه درست مانند اندروید و پروژه قفل باز آن از دل لینوکس قدیمی بیرون آمده است. از لحاظ ظاهر و رابط کاربری بسیار به سیستم عامل هایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد شباهت دارد. به خصوص اگر از گوشی های سامسونگ و رابط کاربری تاچ ویز استفاده ک رده باشید شباهت بیشتری را شاهد خواهید بود. یکی از نکات مثبت سیستم عامل تایزن طبق ادعای طراحان مصرف بهینه تر باتری است.

درست مانند اندروید و دیگر سیستم عامل های گوشی موجود عملکرد اصلی تایزن را اپلیکیشن ها تشکیل می دهند. اما تفاوت اصلی اینجا است که اپلیکیشن های تایزن عمدتا بر پایه HTML5 قرار دارند.

برخی برنامه ها به صورت پیش فرض بر روی تایزن قرار دارند اما اکثر برنامه های موجود بر پایه وب هستند.

این بدین معنی است که طراحی و نوشتن اپلیکیشن برای تایزن بسیار راحت بوده و از روش های مختلف امکان پذیر است. اما مشکل اینجا است که برنامه هایی که بر پایه HTML5 هستند چندار پایدار و قوی نیستند .



ایده تایزن توسط سامسونگ و الینتل پرورانده شده است...

دلیل اینکه تایزن شباهت زیادی به اندروید دارد این است که قصد دارد کاربران اندروید را به خود جذب کند. 2 پشتیبانی اصلی تایزن سامسونگ (که فروش بالایی از موبایل های اندرویدی دارد) و ؟ (که قطعات سخت افزاری خوبی را برای ابزارهای غیر اندرویدی تولید می کند) هستند.

در واقع تایزن راهکاری برای سامسونگ جهت کنار زدن گوگل و چرخه سیستم عامل و درآمدزایی تلفن های همراه و گجت های الکترونیکی خود است.

تایزن بر روی تمام ابزارها کار خواهد کرد

تایزن هم اکنون سیستم عامل ساعت هوشمند Gear2 سامسونگ و برخی از دوربین های دیجیتال این شرکت  است. طبق ادعای سامسونگ؟ ،‌ تایزن بر روی تمام وسایل و گجت های الکترونیکی قابل استفاده است.





ویدیو مرتبط :
گوشی Z9005 سامسونگ با سیستم عامل تایزن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معرفی سیستم عامل تایزن 3 در شهریور


نسخه‌ی سوم سیستم عامل تایزن با قابلیت‌های جدید در شهریور ماه معرفی می‌شود.

مجله دیجی کالا - مجید نوردوست: در جریان برگزاری مراسم «توسعه دهندگان سامسونگ» (Samsung Developer Conference) اعلام شد که سیستم «عامل تایزن 3.0» (Tizen 3.0) در شهریور ماه معرفی خواهد شد.

معرفی سیستم عامل تایزن 3 در شهریور

به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد در نمایشگاه IFA 2016 که در شهریور ماه برگزار می‌شود، نسخه‌ی جدید سیستم عامل تایزن را با تغییرات بسیار زیاد به نمایش دربیاورد. به احتمال زیاد در این مراسم ساعت هوشمند Gear S3 هم معرفی خواهد شد.

سیستم عامل تایزن با پلتفرم‌های 64 بیتی سازگار خواهد بود و می‌توان از آن روی تراشه‌های جدید ARM‌ و تراشه‌های X86 هم استفاده کرد. این سیستم عامل از رابط برنامه نویسی Vulkan هم پشتیبانی می‌کند که این موضوع باعث می‌شود تایزن از ویژگی‌های گرافیکی سیستم عامل اندروید برخوردار شود.

همچنین مشخص شده که این نسخه از سیستم عامل تایزن از صفحه نمایش‌های 4K هم پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل بعید نیست که از آن روی تلویزیون‌های جدید استفاده شود. از دیگر ویژگی‌های جدید این سیستم عامل می‌توان به امکان ساخت چندین حساب کاربری، فرمان صوتی و سیستم امنیتی جدید برای مقابله با ویروس‌ها اشاره کرد.

سیستم عامل تایزن به تازگی روی تلویزیون‌ها و گجت‌های پوشیدنی سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته است. حتی سامسونگ گوشی‌هایی را هم با این سیستم عامل راهی بازار کرده که در کشورهای هند و بنگلادش با استقبال زیاد کاربران مواجه شدند. نسخه آزمایشی تایزن 3.0 در تیر ماه عرضه می‌شود و افراد مختلف می‌توانند آن را روی گوشی‌های Z1 و Z3 نصب کنند.