دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

معجزه جدید فناوری با تولید USB انسانی!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

معجزه جدید فناوری با تولید USB انسانی!

با فناوری ابداعی سونی اریكسون قادر خواهید بود در هنگام دست دادن با یكدیگر وجه مورد نظر را بین كارت‌های اعتباری دیجیتال منتقل كنید!

ایسنا: سیستم مفهومی Connected Me كه توسط محققان شركت سونی اریكسون ابداع شده است، از بدن انسان به عنوان پل ارتباطی بین گجت‌های مختلف استفاده می‌كند!

این سیستم مفهومی قابلیت رد و بدل شدن سیگنال داده‌ها بین گجت‌های مختلف را بدون نیاز به بلوتوث یا پورت USB‌ و تنها از طریق بدن انسان امكانپذیر می‌كند!

«هانس وستبرگ» مدیرعامل شركت سونی اریكسون در نمایشگاه لوازم الكترونیكی مصرفی و كنگره جهانی موبایل دستاورد جدید محققان شركت را به نمایش گذاشت.

مدیرعامل شركت برای نشان دادن نحوه عملكرد سیستم مفهومی Connected Me یك تلفن همراه را در دست گرفت و دست دیگر را بر روی حسگر یك سیستم صوتی قرار داد. سیگنال داده های MP3 تنها با عبور از بدن «وستبرگ» به سیستم صوتی منتقل و پخش شدند.

در حقیقت در این سیستم بدن انسان جایگزین پورت USB یا بلوتوث می‌شود.

كارایی سیستم مفهومی Connected Me بسیار بیشتر از انتقال یك فایل ساده موسیقی است؛ انتقال وجه بین كارت‌های اعتباری دیجیتال در هنگام دست دادن دو نفر یا پرینت گرفتن اسناد و فایل ها تنها با گذاشتن دست بر روی پرینتر از امكانات جادویی این سیستم است.

شركت سونی اریكسون از تولید تجاری این سیستم مفهومی ظرف 12 تا 18 ماه آینده خبر داده است./ایسنا


ویدیو مرتبط :
توضیح فناوری USB Type C

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید داروی ضد سالك با فناوری نانو



 

 

تولید داروی ضد سالك با فناوری نانو

 

رییس دانشگاه علوم پزشكی مشهد با تشریح دستاوردهای علمی این دانشگاه در یك سال اخیر، از تولیدداروی ضد سالك با استفاده از فناوری نانو و تولید و خالص‌سازی ماده موثر زعفران به نام كروسین برای اولین بار در كشور خبر داد.

 

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر محمود شبستری با اشاره به هدف‌گذاری دانشگاه علوم پزشكی مشهد برای معرفی به عنوان دانشگاه برتر جهان اسلام در افق 1404 اظهار كرد: تالیف بیش از 21 كتاب علمی تحقیقاتی توسط اساتید دانشگاه علوم پزشكی مشهد، كسب مقام سوم در بین دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور در انتشار نشریات پژوهشی، كسب هفت رتبه اول در بخشهای علوم پایه و بالینی جشنواره رازی، ایجاد هشت مركز تحقیقاتی جدید و همچنین ایجاد آزمایشگاه مركزی شمال شرق كشور توسط دانشگاه علوم پزشكی مشهد از جمله دستاوردهای علمی یك سال گذشته بوده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشكی مشهد كسب رتبه دوم توسط تیم المپیاد علمی این دانشگاه در كنگره پژوهش های سالانه كشور از دیگر موفقیت‌های علمی این دانشگاه دانست./ایسنا