دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مصرف 3 عدد تخم مرغ در هفته، سرطان پروستات را تشدید می‌كند



 

 

كارشناسان هشدار داده‌اند كه خوردن سه عدد تخم مرغ در هفته به میزان چشمگیری احتمال مرگ ناشی از سرطان پروستات را در مردان افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، این كارشناسان دریافته‌اند مردانی كه در هفته به طور منظم بیشتر از دو و نیم عدد تخم مرغ می‌خورند، 81 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از این بیماری هستند.

آنها می‌گویند به احتمال زیاد این آسیب از افزایش بیش از حد مقدار كلسترول یا ماده‌ای موسوم به «كولین» ناشی می‌شود. «كولین» یك ریزمغذی است كه به عملكرد مناسب سلولها كمك می‌كند و در تخم مرغ یافت می‌شود اما افزایش بیش از حد آن در بدن می‌تواند عواقب مضری داشته باشد.

به نوشته روزنامه دیلی میل، این كارشناسان در دانشكده بهداشت عمومی هاروارد در بوستون روی عادات تغذیه‌ای 27 هزار مرد طی یك دوره 14 ساله مطالعه و آزمایش كرده و به نتایج فوق دست یافته‌اند. آنها دریافتند مصرف گوشت قرمز با این سرطان هیچ رابطه‌ای ندارد اما مصرف زیاد از حد تخم‌مرغ خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات را تشدید می‌كند.... / تحلیل : عصر ایران


ویدیو مرتبط :
‫طرز صحیح مصرف تخم مرغ‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش مصرف سرانه تخم‌مرغ/ مصرف سرانه به ۱۹۱ عدد رسید



 اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,تخم‌مرغ

 دبیرکل کانون سراسری تخم‌مرغ از افزایش ۳۱ عددی مصرف سرانه این کالا در ۶ سال اخیر خبر داد و گفت: هدف ما افزایش مصرف سرانه به ۲۵۰ عدد تخم‌مرغ است.

سید فرزاد طلاکش در گفتگو با مهر درباره روند ترویج مصرف تخم مرغ در کشور در سالیان اخیر، اظهارداشت: اقدامات انجام شده تا حدی بر مصرف سرانه این کالا تاثیر داشته است اما این برای ما کافی نیست.

وی اضافه کرد: از سال ۸۹ که زیرساخت‌های ستاد کشوری ترویج مصرف تخم مرغ با کمک دستگاه‌هایی مانند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش فراهم شد تا پایان سال ۹۴، ۳۱ عدد تخم مرغ به سرانه مصرف کشور افزوده شده است.

دبیر ستاد کشوری ترویج مصرف تخم‌مرغ با بیان اینکه طی این مدت سرانه مصرف ما از ۱۶۰ به ۱۹۱ عدد  تخم مرغ  در سال رسیده است، افزود: این توفیق خوبی است اما کافی نیست.

طلاکش اضافه کرد: هدف ستاد کشوری ترویج مصرف تخم مرغ که وزارت‌خانه‌های بهداشت و آموزش پرورش هم آن را تایید کرده‌اند، افزایش مصرف سرانه به ۲۵۰ عدد  در سال است.

وی با اشاره به اینکه عدد عنوان شده کف مصرف سرانه کشورهای در حال توسعه است، گفت: سرانه مصرف این کالا در کشور مالزی ۳۲۶، ژاپن ۳۲۸، مکزیک ۳۳۵، اوکراین ۳۱۴ و میانگین مصرف در کشورهای  اروپایی بین ۲۶۰ تا ۲۷۰ عدد است.

طلاکش با بیان اینکه متاسفانه هنوز بسیاری از مردم فکر می‌کنند مصرف تخم مرغ برای سلامتی آنان زیان دارد، گفت: اگر پزشکان  با علم روز توجیه شوند، می‌توانند به تغییر الگوی مصرف مردم کمک کنند؛ بنابراین سال گذشته عمده انرژی ستاد صرف پزشکان شد و ما در بسیاری کنفرانس‌ها و سمینارهای علمی آنان مشارکت داشتیم، ضمن اینکه امسال هم این کار را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: از اقدامات دیگر ما سرمایه گذاری روی مهدکودک‌ها بوده است که در این راستا برای کودکان کتاب داستان، سی دی‌های آموزشی و غیره تهیه کرده‌ایم تا از این طریق هم بتوانیم در تغییر الگوی مصرف موثر باشیم. ‌

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌مرغ ایران در پاسخ به این پرسش که هر فرد باید در یک هفته چند عدد تخم مرغ مصرف کند؟ شعار جهانی هر انسان سالم یک تخم مرغ در روز را مورد اشاره قرار داد و افزود: بنابراین هر انسان سالم می‌تواند یک تخم مرغ در روز یا ۶ عدد در یک هفته مصرف کند و مشکل خاصی برای او ایجاد نخواهد شد.

طلاکش با بیان اینکه برخی از بزرگترین متخصصان تغذیه کشور این مساله را تایید می‌کنند و با توضیحات علمی به مردم می‌گویند مصرف تخم‌مرغ مشکلی برای سلامتی آنان ایجاد نمی‌کند، تاکید کرد: البته این توصیه برای افراد سالم است.

وی ادامه داد: کسانی که دچار بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و هستند در مصرف سفیده محدودیتی ندارند اما درباره زرده تخم مرغ باید با احتیاط بیشتری عمل و حداکثر ۳ عدد در هفته مصرف کنند.