دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مصرف گوجه‌فرنگی خطر سكته مغزی را در مردان كاهش می‌دهد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مصرف گوجه‌فرنگی خطر سكته مغزی را در مردان كاهش می‌دهد

در یك آزمایش جدید معلوم شد مصرف گوجه‌فرنگی و سایر مواد غذایی غنی از نوعی آنتی‌اكسیدان موسوم به لیكوپن خطر سكته مغزی را در مردان كاهش می‌دهد.

پزشكان در این مطالعه دریافتند مردانی كه بالاترین سطح لیكوپن را در خونشان دارند 55 درصد كمتر با خطر ابتلا به سكته مغزی مواجهند.

به گزارش لایوساینس، دكتر جیونی كارپی از متخصصان علوم پزشكی دانشگاه شرقی فنلاند در این مطالعه تاكید كرد: یافته جدید تاییدی بر ضرورت مصرف پنج وعده میوه و سبزی در طول روز است. رعایت این توصیه تغذیه‌ای می‌تواند از عوامل مهم كاهش موارد سكته در سراسر جهان باشد.

در مطالعات قبلی نیز معلوم شد لیكوپن می‌تواند توان كلسترول بد را در ایجاد پلاك‌های درون سرخرگی، كاهش دهد. این پلاك‌ها اگر در عروق تشكیل شوند خطر سكته قلبی و مغزی افزایش پیدا می‌كند.

لیكوپن همچنین از تولید كلسترول، تشكیل لخته‌های خونی و تجمع پلاكت‌های خونی جلوگیری می‌كنند. این آزمایش به تفصیل در مجله نورولوژی ارائه شده است./ایسنا


ویدیو مرتبط :
مصرف قهوه خطر ابتلا به سکته مغزی در زنان را کاهش می دهد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا خوردن ماهی خطر سكته مغزی را كاهش می دهد؟



 

 

آیا خوردن ماهی خطر سكته مغزی را كاهش می دهد؟

 

نتیجه یك ارزیابی بین المللی نشان داده است اشخاصی كه چند نوبت در هفته ماهی می خورند، كمتر با خطر سكته مغزی مواجه می شوند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، «سوزانا لارسون» و «نیكولا اورسینی» دو كارشناس قلب و عروق در انستیتو «كارولینسكای» سوئد با انتشار مقاله جدیدی در مجله «سكته» تاكید كردند كه اسیدهای چرب امگا – ۳ موجود در روغن ماهی به دلیل تاثیرات مثبتی كه روی فشارخون و كلسترول دارند، خطر احتمال سكته مغزی را كاهش می دهند.

به گزارش رویترز، این یافته حاصل بازبینی و ارزیابی روی ۱۵ مطالعه قبلی است كه در آمریكا، اروپا، ژاپن و چین انجام گرفته اند. در این مطالعات از شركت كنندگان پرسیده شده كه در هفته چند نوبت ماهی مصرف می كنند. این افراد طی چهار تا ۳۰ سال آینده، تحت نظر بودند تا معلوم شود كدام یك از آنها در این مدت سكته مغزی كردند.

بنابراین گزارش، دكتر داریوش مظفریان از متخصصان همه گیرشناسی در دانشكده بهداشت عمومی هاروارد در این مطالعه خاطرنشان كرد: ماهی حاوی مواد مغذی مفید از جمله چربی های امگا – ۳ است كه این تاثیر مثبت را توجیه می كنند. انجمن قلب آمریكا نیز مصرف حداقل دو نوبت ماهی چرب را در هفته توصیه می كند..... /  خبرگزارى ایسنا