دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مصرف شكلات برای زنان باردار مفید است



 

 

شکلات

 

 

یك تحقیق جدید نشان داده است كه خوردن شكلات حداقل سه نوبت در هفته می تواند احتمال بروز مشكلات و ناراحتی های خطرناك را در زنان باردار به میزان قابل توجهی كاهش دهد.

زنانی كه به طور منظم در دوران بارداری شكلات مصرف می كنند، كمتر در معرض ابتلا به «پره اكلامپسیا» قرار می گیرند.

گفتنی است، این بیماری در دوران بارداری موجب افزایش فشار خون می شود و یكی از شایع ترین مشكلات دوران بارداری است.

این بیماری می تواند باعث بروز ناراحتی ها و مشكلات بارداری پس از اختلال در رشد عروق خونی در جفت شود و علامت اصلی آن افزایش فشارخون در مادر است.

این عارضه همچنین می تواند روی جنین تاثیر گذاشته و موجب اختلال در رسیدن مواد غذایی به جنین شود كه در این صورت زایمان زودرس یا دیگر مشكلات بروز می كند.

در این پژوهش، محققان دانشگاه ییل روی ۲۵۰۰ زن باردار مطالعه كرده و نتایج تحقیقات خود را در مجله آمریكایی سالانه های همه گیرشناسی منتشر كرده اند..../تحلیل:ایسنا


ویدیو مرتبط :
‫10 خوراکی مفید برای خانم های باردار‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهترین زمان مصرف قرص آهن در زنان باردار



 

 

به خانم های باردار توصیه می شود ، قرص های آهن مصرف کنند، اما این قرص ها را در چه زمانی باید مصرف کرد ؟


مدیر اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: مصرف قرص آهن ممكن است عوارضی مانند تهوع، درد معده، اسهال و یبوست داشته باشد و مصرف قرص آهن شب قبل از خواب عوارض آن را می‌كاهد.


پریسا ترابی افزود: نیاز زنان به آهن در دوران بارداری تا دو برابر قبل از بارداری افزایش پیدا می‌كند. این افزایش نیاز به آهن برای رشد جفت و جنین به حدی است كه به هیچ وجه از طریق مصرف مواد غذایی تأمین نمی‌شود.
وی گفت: مصرف قرص آهن (سولفات فرو) در زنان باردار برای پیشگیری از كم‌خونی، فقر آهن، عوارض ناشی از كمبود شدید و متوسط آن بر رشد، تكامل جنین و سلامت مادر از جمله مرگ و میر مادران، زایمان زودرس، رشد ناكافی جنین و افزایش خطر مرگ و میر جنین ضروری است.

 


مدیر اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: مصرف قرص آهن ممكن است عوارضی مانند تهوع، درد معده، اسهال و یبوست داشته باشد به همین دلیل توصیه می‌شود كه قرص آهن بعد از غذا مصرف شود و عوارض مصرف آن كم‌تر می‌شود.

ترابی اضافه كرد: بهترین زمان برای مصرف مكمل آهن شب قبل از خواب است. زنان باردار نباید مصرف قرص آهن را قطع كند زیرا بعد از گذشت چند روز معمولاً این عوارض قابل تحمل شده و یا كلاً برطرف خواهند شد.
وی افزود: از مصرف همزمان شیر، فرآورده‌های لبنی و قرص آهن خودداری شود، زیرا كلسیم موجود در لبنیات در جذب آهن بدن اختلال ایجاد می‌كند.
مدیر اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: نیاز به اسید فولیك در دوران بارداری افزایش می‌یابد. به دلیل نقش اسید فولیك در پیشگیری از نقص مادرزادی لوله عصبی، بهتر است مصرف این مكمل از سه ماه یا حداقل یك ماه قبل از بارداری شروع شود.