دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مصرف زردآلو در پیشگیری از بیماری های قلبی و عصبی موثر است



 

 

مصرف زردآلو در پیشگیری از بیماری های قلبی و عصبی موثر است

 

 

یک کارشناس تعذیه در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف زردآلو در پیشگیری از بیماریهای قلبی و عصبی موثر است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، شهلا جودت با بیان این مطلب افزود: زردآلو حاوی ویتامینهای E، C و آهن است و مواد مغذی موجود در آن از چشم محافظت و فیبر موجود در آن با بیماریها مبارزه می کنند.

وی ادامه داد: زردآلوهایی که رنگ نارنجی تیره دارند، حاوی بتاکاروتن بیشتری است و بتا کاروتن موجب کاهش خطر بروز بیماریهای قلبی، سکته، آب مروارید و بعضی سرطانها می شود.

وی زردآلو را غذای مفیدی برای سلامت قلب معرفی کرد و اظهار داشت: بتاکاروتن موجود در زردآلو در بدن به ویتامین A تبدیل می شود که در حفظ بینایی چشم موثر است و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی جلوی تخریب سلول ها را می گیرد.

وی تصریح کرد: اسید سالیسیلیک موجود در زردآلو نیز ضدباکتری و عفونت است و همچنین مصرف این میوه پرخاصیت در حفظ قند و کاهش کلسترول خون موثر است.

وی عنوان کرد: فیبر موجود در زردآلو از بروز یبوست و بیماریهای روده ای پیشگیری می کند و زردآلو رسیده به علت دارا بودن ویتامینهای گروه B در درمان بیماریهای عصبی، روحی، بی خوابی، خستگی شدید، گیجی و فراموشی مفید است.

به گفته این کارشناس تغذیه میوه و هسته شیرین زردآلو به دلیل دارا بودن ویتامین C در تقویت بدن، رفع اختلال رشد کودکان، جلوگیری ازخونریزی لثه، درمان درد مفاصل و روماتیسم مفید است.

جودت با بیان این که هر یک ۱۰۰ گرم زردآلو، ۲۷۰ کیلو کالری انرژی ایجاد می کند، گفت: در ۱۰۰ گرم زردآلو ۱۴ میلی گرم کلسیم، ۱۹ میلی گرم فسفر، ۲۹۴ پتاسیم، ۲۷۰۰ واحد ویتامین A و یك گرم پروتئین و ۱۰ میلی گرم ویتامین C وجود دارد.

وی افزود: زردآلوی نارس، دیرهضم و نفاخ است و برای افرادی که معده ضعیف و حساس دارند مناسب نیست..... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
درمان و پیشگیری از بیماری های قلبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصرف آب و پیشگیری از بیماری های قلب



 

 

مصرف آب و پیشگیری از بیماری های قلب

 

 

تمام افراد به منظور پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی باید در طول شبانه روز ۲ تا ۳لیتر آب مصرف کنند.

 


یک متخصص قلب و عروق به مناسبت برگزاری دوازدهمین کنگره تازه های قلب و عروق در گفت و گوی اختصاصی افزود: مصرف روزانه آب در کنار خودداری از مصرف نمک و مصرف غذاهای پرچرب از اصول مهم در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی محسوب می شود.

 


دبیر علمی دوازدهمین کنگره تازه های قلبی و عروقی با اشاره به نقش و اهمیت تغذیه در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروق گفت: در این کنگره طی یک پانل علمی موضوع تغذیه و تغذیه صحیح موثر در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی با حضور متخصصان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

 


وی گفت: مصرف گوشت به صورت سفید و به خصوص مصرف ماهی ، خودداری از مصرف گوشت های قرمز و روغن های جامد و اشباع شده در مقابل مصرف میوه و سبزیجات تازه به نحو چشمگیری در پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی موثر است.

 


این متخصص قلب و عروق با تاکید بر نقش و اهمیت تحرک بدنی در جلوگیری از انباشته شدن چربی ها در بدن گفت: ورزش منظم روزانه و یا ورزش و پیاده روی به صورت سه بار در هفته هر بار به مدت نیم ساعت درارتقای سلامت افراد و پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی موثر است.

 


دبیر علمی دوازدهمین کنگره تازه های قلب و عروق با اشاره به اینکه به طور کلی استرس یکی از فاکتورهای مهم ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است گفت: عامل استرس در ایران و به خصوص در شهرهای بزرگ و شلوغ ، از عوامل مهم ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است.

 


وی همچنین گفت : تمام افراد در طول زندگی خود به نوعی در معرض استرس قرار دارند .

 


وی اظهار داشت: بیش از ۵۰ سخنرانی در دوازدهمین کنگره تازه های قلبی و عروق از سوی متخصصانی از کشورهای آلمان، آمریکا، کانادا، سوریه، انگلستان، پاکستان، ایتالیا،عربستان صعودی، ترکیه و ارمنستان در این کنگره ایراد شد.

 


این متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه یکی از محورهای این کنگره نقش سلول های بنیادی در درمان بیماری های قلبی و عروقی است گفت: هم اکنون کاربرد سلول های بنیادی در درمان بیماری های قلبی و عروقی در مرحله تحقیقات قرار دارد و در کشور ما نیز تحقیقاتی دراین زمینه انجام شده است.

 


وی افزود: این تحقیقات که از حدود ده سال قبل شروع شده در برخی بیماران نتایج موفقیت آمیزی داشته است و در برخی موارد هم نتایج موثری حاصل نشده است. و در مجموع هنوز در هیچ جای دنیا در این زمینه نتایج قطعی به دست نیامده است.

 

منبع:ایرنا