دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مشاهده PDF با فایرفاكس



 

ترفند اینترنت, مرورگر فایرفاكس

بسیاری از فایل‌های متنی در اینترنت به‌صورت PDF در اختیار كاربران قرار می‌گیرد و نمایش این‌فایل‌ها نیز توسط نرم‌افزارهای مختلفی امكان‌پذیر است كه یكی از معروف‌ترین آنها Adobe Acrobat نام دارد. این نرم‌افزار امكانات بسیاری را در خود جای داده است و برای راحتی كاربران نیز با طراحی افزونه‌ها و پلاگین‌های اختصاصی قابل استفاده توسط مرورگرهای مختلف، این امكان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بدون هیچ دردسری هنگام مرور صفحات وب توسط مرورگر محبوبتان نیز به مشاهده این فایل‌ها بپردازید.

باتوجه به افزایش روزانه كاربران اینترنت و نیاز این كاربران به مشاهده سریع و آسان فایل‌های PDF، سازندگان مرورگرها نیز امكاناتی را برای نمایش این فایل‌ها در مرورگرهای خود جای داده‌اند كه یكی از این امكانات در نسخه جدید مرورگر فایرفاكس قابل مشاهده است. این مرورگر به شما این امكان را می‌دهد تا براحتی و بدون نیاز به نصب نرم‌افزار Adobe Acrobat فایل‌های پی‌دی‌اف را در مرورگر مشاهده كنید.

چنانچه نسخه جدید این مرورگر را در اختیار دارید اما هنوز هم پلاگین نرم‌افزار Adobe Acrobat فایل‌های پی‌دی‌اف‌ را برای شما به‌نمایش در می‌آورد و قصد دارید با استفاده از خود مرورگر به مشاهده این‌فایل‌ها بپردازید، می‌توانید مراحل زیر را دنبال كنید:

1ـ پیش از هر چیز باید مطمئن شوید كه آخرین نسخه از مرورگر را روی رایانه خود نصب كرده‌اید و پلاگین نرم‌افزار Adobe Acrobat نیز غیرفعال شده است. برای انجام این كار می‌باید ابتدا روی منوی اصلی مرورگر از بالا ـ سمت چپ كلیك كرده و از بخش Help گزینه About Firefox را انتخاب كنید. با انتخاب این گزینه فایرفاكس نسخه نصب شده روی سیستم‌عامل شما را با آخرین نسخه منتشر شده مقایسه كرده و در صورت انتشار نسخه جدیدتر، به‌صورت خودكار عملیات دانلود و به‌روزرسانی را به‌انجام می‌رساند.

2ـ پس از به‌روز شدن مرورگر به آخرین نسخه، باید پلاگین نمایش فایل‌های پی‌دی‌اف توسط نرم‌افزار Adobe Acrobat را غیرفعال كنید. برای انجام این كار نیز باید پس از مراجعه به منوی اصلی مرورگر، روی گزینه Add-ons كلیك كرده و پس از آن به بخش Plugins مراجعه كنید. در این بخش پس از یافتن گزینه Adobe Acrobat، روی دكمه Disable در مقابل آن كلیك كنید.

3ـ تا این بخش از كار، مرورگر شما به‌روز شده و از قابلیت نمایش فایل‌های ‌پی‌دی‌اف پشتیبانی می‌كند. همچنین پلاگین نمایش فایل‌های پی‌دی‌اف توسط نرم‌افزار آكروبات نیز در آن غیرفعال شده و تنها كاری كه باید انجام دهید این است كه قابلیت نمایش فایل‌ها توسط مرورگر را فعال كنید. برای انجام این كار هم به نوار آدرس مرورگر بروید عبارت about:config را وارد كنید. و پس از به‌نمایش درآمدن پیغام هشدار نیز با كلیك روی گزینه موجود، موافقت خود را نسبت به ادامه مراحل كار اعلام كنید.

4ـ در صفحه‌به‌نمایش درآمده كادری را برای جستجوی عبارات دلخواه خود مشاهده می‌كنید. عبارت browser. preferences. inContent را در این كادر تایپ كرده و به جستجوی آن بپردازید. پس از مشاهده نتیجه روی آن كلیك راست كرده و گزینه Toggle را انتخاب كنید.

5ـ در این مرحله باید عبارت pdfjs. disabled را جستجو كرده و پس از مشاهده نتیجه آن نیز روی آن كلیك راست كرده و گزینه Toggle را انتخاب كنید.

6ـ مراحل كار به پایان رسیده است و می‌توانید پس از بستن پنجره تنظیمات مرورگر، آن را یك‌بار راه‌اندازی مجدد كنید. از این پس قادر خواهید بود تا همه فایل‌های پی‌دی‌اف را توسط مرورگر و بدون نیاز به هیچ نرم‌افزار اضافه‌ای مشاهده كنید.
منبع:jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
مشاهده PDF با مرورگر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشاهده اسناد PDF بدون نصب آكروبات



 

 

مشاهده اسناد PDF بدون نصب آكروبات

 

اگر یك كاربر كامپیوتر عادی باشیم، احتمالا همانند 99درصد از افراد دیگر، یك نرم افزار PDFخوان روی سیستم مان نصب شده است. اما آیا می دانستید كه می شود بدون نصب نرم افزار و یا بدون نیاز به سایت های انلاین تنها با استفاده از مرورگر اینترنتی گوگل كروم اسناد PDF را روی كامپیوتر دید؟

با این ترفند خیلی سریعتر هر فایل و سندPDF را با سرعت بسیار باالا باز کنید و از ان لذت ببرید

در این راهنما به محیط كروم در ویندوز می پردازیم اما می توان آن را در لینوكس و مك نیز به كار برد.
روی هر فایل PDF كه می خواهید كلیك راست كرده و گزینه Open With را انتخاب كنید. اگر این گزینه را در منو ندیدید، روی فایل مورد نظر به جای كلیك راست، از كلید تركیبی Shift و كلیك راست استفاده كنید.

در پنجره باز شده می توان انتخاب كرد كه فایل های PDF را با چه چیزی مشاهده كنید، متاسفانه گوگل كروم در فهرست فایل ها نمایش داده نمی شود. روی دكمه Browse كلیك كنید و سپس به مسیری كه گوگل كروم نصب شده است، بروید. اگر مسیر نصب شده كروم را نمی دانید، روی آیكون میانبر آن كلیك راست كرده و گزینه Properties را انتخاب كنید. در فیلد Target می توان آدرس را یافت و همان را در پنجره قبلی كپی كرد.

بعد از این كه فایل chrome.exe را به عنوان فایل باز كننده PDF انتخاب كردید، كار به اتمام می رسد. حالا با دوبار كلیك كردن روی فایل PDF، مستقیما گوگل كروم اجرا می شود. اگر این ترفند برایتان كار نمی كند، در كروم به مسیر about:plugins بروید و مطمئن باشید كه گزینه Chrome PDF Viewer انتخاب شده است.
در این ترفند از نگارش dev گوگل كروم استفاده شده است، اما احتمالا می تواند در نگارش های پیشین و ثابت گوگل نیز اجرا شود.

منبع : TakeDel.com