دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مشاهده افراد از پشت دیوار ۳۰ سانتیمتری با کمک wifi



 مشاهده افراد از پشت دیوار ۳۰ سانتی‌متری با کمک wifi
محققان موفق به مشاهده حرکت افراد از پشت دیواری به ضخامت ۳۰‌ سانتی‌متر با استفاده از تکنولوژی ‘وای فای’ شدند.
تا امروز از تکنولوژی ‘وای فای’ در زمینه‌های ارتباطی استفاده گسترده‌ای شده است ولی این اولین باری است که از این فناوری برای مشاهده حرکت افراد از پشت دیوار استفاده می‌شود.

تکنولوژی وای فای,تکنولوژی های جدید,اختراعات جدید

محققان برای دستیابی به این تکنولوژی از ترکیب سیگنال های رادیویی وای فای و یکی از قوانین فیزیک استفاده کرده اند.فرکانس ارسال شده از دیوار رد می‌شود و پس از برخورد با یک مانع متحرک دوباره منعکس می‌شود. فرکانس موج فرستاده شده هنگام برخورد با مانع و بازتاب تغییر می‌کند.
تغییر فرکانس به کمک دستگاه جدید خوانده شده و زمان حرکت، سرعت حرکت، محل و جهت فرد در حال حرکت در آن طرف دیوار محاسبه می‌شود.
دور یا نزدیک شدن فرد به منبع تولید فرکانس نیز قابل بررسی است.
این تکنولوژی جدید اطلاعات با ارزشی را در شرایط مختلف و به وی‍ژه گروگانگیری در اختیار پلیس قرار می‌دهد.

منبع:irna.ir

 


ویدیو مرتبط :
تشخیص اجسام از پشت دیوار به کمک سیگنال های WiFi

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشاهده افراد پشت دیوار با امواج وای‌ فای


محققان کالج دانشگاهی لندن موفق به تولید آشکار‌ساز اشیاء موجود در پشت دیوارها شدند.

خبرگزاری ایسنا: محققان کالج دانشگاهی لندن موفق به تولید آشکار‌ساز اشیاء موجود در پشت دیوارها شدند.

 این سیستم آشکار ساز با استفاده از امواج اینترنت بی‌سیم موجود در فضا اقدام به شناسایی افراد یا اشیاء موجود در پشت دیوارها می‌کند، چرا که برخلاف سیستم‌های راداری موجود که با تولید امواج اشیاء را تشخیص می‌دهند، این سیستم با استفاده از امواج موجود، اجسام موجود در فضا را قابل شناسایی می‌کند.

دکتر بو تان، رئیس بخش تحقیقات مرکز دانشگاه لندن در این مورد افزود: این سیستم می‌تواند به پلیس در دستگیری سریع افراد مظنون و خنثی کردن هرگونه واکنش احتمالی آنان کمک کند. همچنین به کمک این سیستم می‌توان افراد مظنون در پشت دیوارها را شناسایی و دستگیر کرد.

یکی از موارد مفید دیگر این دستگاه تشخیص حرکت افراد در خانه است به نحوی که در صورت افتادن فرد از ارتفاع با تولید صدا سایر افراد را مطلع می‌کند.

وی در ادامه افزود: برای تشخیص تحرک افراد در پشت دیوار دو گیرنده لازم است، یکی از گیرنده‌ها بر روی منبع تولید امواج اینترنت بی‌سیم موجود در محیط قفل شده و گیرنده دوم با اندازه‌گیری میزان تحرک اشیاء به کمک منبع تولید امواج، افراد موجود در فضای پشت دیوار را تشخیص می‌دهد.

جزئیات بیشتر این نوآوری در مجله The Engineer منتشر شده است.