دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مشاجره مداوم، خطر مرگ زودرس را افزایش می‌دهد



اخبار ,اخبار علمی ,مشاجره مداوم

اخبار علمی - مشاجره مداوم، خطر مرگ زودرس را افزایش می‌دهد

داشتن مشاجره مداوم با همسر، دوستان یا خویشاوندان خطر مرگ را در میانسالی افزایش می‌دهد.

 تحقیقات نشان می دهد همچنین برخورد با نگرانی‌ها و توقعات اعضای نزدیک خانواده با خطر بالای مرگ مرتبط است. دانشمندان دانمارکی بر این باورند در این زمینه مردها و افراد بیکار بیشتر آسیب‌پذیر هستند.

 

گرچه تیم تحقیقاتی دانشگاه کپنهاگ مدعی است مشاجره مداوم خطر مرگ در زنان یا مردان را دو تا سه برابر حالت معمول افزایش می‌دهد، محققان در توضیح عوامل حاضر در پس این موضوع ناتوان هستند.

 

تحقیقات پیشین نشان می‌دهد افراد دارای سطوح بالای اضطراب و توقعات از جانب همسر و کودکان و اشخاصی که عمدتا با اعضای خانواده جر و بحث می‌کنند، در معرض خطر بالای بیماری قلبی و سکته مغزی هستند. بر اساس این مطالعات، داشتن شبکه حمایت اجتماعی مناسب و شبکه وسیعی از دوستان می‌تواند اثر مثبتی بر سلامتی داشته باشد.

 

دانشمندان حاضر در پژوهش جدید بر این باورند واکنش‌های فیزیولوژیکی به استرس مانند فشار خون بالا و خطر بالای بیماری قلبی عروقی بیش از همه می‌تواند خطر بالای مرگ را توضیح دهد. به گفته آن‌ها، مردان به محرک‌های استرس‌زا با سطوح بالای کلسترول واکنش نشان می‌دهند و این امر خطر بروز اختلال در سلامتی را به دنبال دارد.

 

نتایج این مطالعه با بررسی 9875 مرد و زن بین سنین 36 و 52 سال حاصل شد و محققان رابطه بین روابط اجتماعی استرس‌زا و مرگ زودرس را بررسی کردند. آن‌ها دریافتند توقعات فزاینده از جانب همسر و کودکان با 50 تا 100 درصد خطر افزایش‌یافته مرگ مرتبط بود.

 

جزئیات پژوهش انجام‌ شده در Journal of Epidemiology and Community Health منتشر شد. 

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
علل جنون جنسی و افزایش شهوت و بلوغ زودرس جوانان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اضافه وزن خطر مرگ زودرس را افزایش نمی دهد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اضافه وزن خطر مرگ زودرس را افزایش نمی دهد

نتایج بررسی انجام شده توسط محققان نشان می دهد که کسانی که به اضافه وزن مبتلا هستند الزاما زودتر از بقیه با مرگ زودرس مواجه نمی شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق بررسی که در یک دوره شش ساله انجام شده چاقی یا اضافه وزن الزاما رابطه مستقیمی با مرگ زودرس ندارد. با این حال اگر افراد خیلی چاق به دیابت یا فشارخون مبتلا باشند در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

آنتونی جرانت، پزشک متخصص خانواده و پژوهشگر این تحقیق گفت: "پیش از این اینگونه تصور می شد که هر گونه اضافه وزنی موجب مرگ می شود اما نتایج تحقیقات ما نشان می دهد فقط کسانی که در اثر اضافه وزن خیلی زیاد به دیابت یا فشار خون دچار شده باشند در معرض خطر مرگ زودرس قرار دارند.

وی افزود: البته تحقیق ما خطرناک بودن اضافه وزن را نفی نمی کند. چاقی قطعا بر کیفیت زندگی ما اثر می گذارد و باید از بروز آن جلوگیری کرد.

در این تحقیق که انجام آن از سال 2000 تا 2005 طول کشیده 51 هزار داوطلب هجده تا 90 ساله شرکت کرده اند. سپس حجم توده بدنی این افراد (BMI) اندازه گیری شده و افراد لاغر، موزون و چاق مشخص شده اند.

بر اساس نشانگر ملی مرگ از 51هزار نفری که در این بررسی شرکت کرده بودند تنها 1683 نفر فوت کرده بودند. این رقم معادل 3 درصد کل شرکت کنندگان بود.

تحقیقات بعدی نشان داد کسانی که با اضافه وزن خیلی زیادی مواجهند 1.26 بار بیشتر از افراد با وزن عادی با خطر مرگ مواجهند.

هنگامی که مبتلایان به دیابت و فشار خون از دایره بررسی خارج شدند آمار و ارقام حاکی از یکسان بودن خطر برای افراد عادی و چاق بود.

به گزارش مدیکال اکسپرس،‌ این در حالی است که کسانی که وزنشان پایین تر از حد عادی بود دو برابر بیش تر از بقیه با خطر مرگ زودرس مواجهند، حتی اگر به دیابت و فشار خون دچار نباشند./مهر