دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مسواك زدن خطر ابتلا به سرطان را كاهش می دهد



 

فواید مسواک زدن,پلاک دندان

 

تهران - بر اساس یافته های محققان سوئدی، مسواك نزدن موجب انباشتگی پلاك های دندانی مرتبط با بیماری های مزمن و درنتیجه بروز سرطان می شود.

 

به گزارش ساینس دیلی، محققان می گویند عفونت ها و التهابات نقش مهمی را در بروز سرطان ها دارند. از سوی دیگر مهمترین عامل در بیماری های لثه نیز در واقع همین پلاك های دندانی هستند.

افرادی كه بیشترین میزان باكتری را بر روی سطح دندان و لثه خود دارند 80 درصد بیشتر در خطر مرگ زودهنگام هستند.

با این حال محققان می گویند یافته های آنها تایید كننده ارتباط میان سرطان و پلاك های دندانی نیست. اما بهداشت ضعیف دهان، می تواند شاخصی از عوامل محیطی مرتبط با سرطان باشد.

بیماری های لثه موجب بوی بد دهان و خونزیری لثه می شوند و در صورتی كه پلاك های ایجاد شده بین دندانها و لثه درمان نشوند، پوسیدگی ، از دست دادن دندانها و تحلیل لثه ها را در پی خواهد داشت.

علاوه براین عدم رعایت بهداشت دهان ودندان با بروز مشكلات مزمن برای سلامت از جمله بیماری قلبی مرتبط است. محققان دلیل این امر را التهاباتی می دانند كه از طریق لثه به جریان خون راه می یابد . این در حالی است كه محققان آمریكایی اخیرا اعلام كرده اند چنین ارتباطی می تواند تصادفی باشد.

دراین مطالعه محققان، سلامت 1390 شهروند سوئدی را از سال 1985 به مدت 24 سال مورد بررسی قرار دادند.

تمامی شركت كنندگان در ابتدای تحقیقات در دهه 30 سالگی و 40 سالگی بودند.

اگرچه در آن زمان بیماری لثه در این افراد مشاهده نشد اما همگی آنها دارای سطوح مختلفی از پلاك بر روی دندان و سطح لثه بودند.

در سال 2009 ، 58 نفر از این تعداد جان خود را از دست دادند كه حدود یك سوم آنها زن(35 درصد) بودند. ازمیان این 58 نفر 35 نفر بر اثر سرطان مرده بودند..... / خبرگزاری ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
زنگ خطر ابتلا به سرطان در یزد و ابتلای سالانه 1500 نفر به سرطان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیاده‌روی خطر ابتلا به سرطان را كاهش می‌دهد



 

 

پیاده‌روی خطر ابتلا به سرطان را كاهش می‌دهد

 

وی در ادامه به افراد توصیه كرد تنها با 30 دقیقه پیاده‌روی در روز، خطر ابتلا به تعداد زیادی از بیماری‌ها را در خود كاهش دهند.

 

فارس: پیاده‌روی منظم همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و انواع مختلف سرطان را در افراد به میزان قابل توجهی كاهش می‌دهد.

 

به گزارش تلگراف، پیاده‌روی منظم همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و انواع مختلف سرطان را در افراد به میزان قابل توجهی كاهش می‌دهد.

 

انجام فعالیت‌های منظم حتی پس از تشخیص ابتلای فرد به سرطان نیز می‌تواند مفید و موثر باشد.

 

طی پژوهشی، محققان داده‌های پزشكی مربوط به 150 هزار زن و مرد را كه پیش از این و برای پژوهش دیگری جمع‌آوری شده بود، مورد بررسی قرار دادند.

 

طی این پژوهش، داده‌های مربوط به فعالیت‌های این افراد در بین سال‌های 1982 تا 1997 مورد بررسی قرار گرفت.

 

پژوهشگران داده‌های مربوط به سطوح فعالیت افراد و موارد تشخیص ابتلا به سرطان روده بین سال‌های 1998 و 2005 و موارد مرگ ناشی از آن در سال‌های 1998 تا 2006 را مورد بررسی قرار دادند.

 

پژوهشگران با بررسی این داده‌ها دریافتند افرادی كه به صورت مداوم و حداقل 10 سال به انجام فعالیت هایی مانند پیاده‌روی پرداخته بودند، كم‌ترین خطر ابتلا به سرطان روده را بین تمام افرادی كه مورد بررسی قرر گرفته بودند، داشتند.

 

دكتر كاتلین وُلین از مدرسه پزشكی دانشگاه واشنگتن و از اعضا این تیم تحقیقاتی دراین‌باره می‌گوید: افردی كه بیشترین درصد فعالیت روزانه را داشتند، بیشترین بهره را دراین زمینه داشته‌اند، البته این افراد لزوما به دو ماراتن یا فعالیت چندین ساعته نمی‌پرداختند.

 

وی در ادامه به افراد توصیه كرد تنها با 30 دقیقه پیاده‌روی در روز، خطر ابتلا به تعداد زیادی از بیماری‌ها را در خود كاهش دهند.

 

وی خاطر نشان می‌كند: اعضا تیم تحقیقاتی ما پس از با بررسی نتایج پژوهش‌ها دریافتند با این شرایط، شما از نظر جسمی و روحی احساس بهتری خواهید داشت و در نتیجه عملكرد بهتری نیز پیدا می‌كنید.

 

وی اظهار می‌دارد: افرادی كه به صورت مداوم فعالیت داشته‌اند، كمتر از افراد كم‌تحرك در معرض مرگ ناشی از سرطان روده بزرگ قرار داشتند./فارس