دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مزایای تفكر مثبت



 

 

تمرکز,تفکر

 

تفكر مثبت می تواند زندگی شما را به طرز چشمگیری تغییر دهد اما در عین حال مجبور كردن خود برای اندیشیدن به یك سبك خاص، ایده خوبی نیست.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، در اینجا این سوال پیش می آید كه چطور ما می توانیم تفكرات خود را به سوی یك موضوع مثبت سوق دهیم؟

سایت اینترنتی «اونلی هلت» در مطلبی جدید مزایای تفكر مثبت را برای شما برشمرده است كه به طور خودكار شما را برای پیدا كردن نگاهی مثبت به زندگی تشویق می كند.

در این مطلب آمده است تفكر مثبت به شما كمك می كند:

با استرس مقابله كنید.

به خاطر داشته باشید كه صاحبان تفكرات مثبت به جای مشكلات به راه حل ها نگاه می كنند. وقتی روی راه حل ها متمركز می شوید بدون شك استرس تان كمتر می شود.

به آرامش ذهنی برسید.

مثبت اندیشی موجب می شود به طرف مثبت سكه زندگی توجه كنید. وقتی فردی به بخش مثبت زندگی فكر می كند به آرامش ذهنی می رسد. افكار مثبت شما را آرام می كنند چون دیگر محدود نیستید برای رسیدن به اهدافتان از روش حمله و خشونت استفاده كنید.

روابط عمیق تری داشته باشید.

آیا شما هم جذب افرادی كه اندیشه مثبت بیشتری دارند، نمی شوید؟ چرا انسان هایی كه صاحب تفكر مثبت هستند روابط عمیق تری با دیگران ایجاد می كنند و ارتباط گرفتن با آنها آسانتر است.

برنامه ریزی بهتری برای زندگی داشته باشید.

وقتی ذهنتان از افكار منفی و غیرضروری پاك شود، بی تردید افكارتان سازمان یافته تر می شوند كه تاثیر این امر در فعالیت ها و كارهای روزمره شما منعكس می گردد.

در نهایت نیز حاصل مثبت اندیشی شما سازمان یافتگی بهتر فضا و محیط زندگی تان است. وقتی مثبت می اندیشید، انرژی بیشتری دارید و كارهای خود را بهتر و مرتب تر انجام می دهید. فردی كه تفكر مثبت دارد كمتر دچار آشفتگی و بی برنامگی می شود.

بهتر به اهداف خود برسید.

با تفكر مثبت شما روی راه حل متمركز می شوید و وقت و انرژی خود را صرف احساسات منفی نمی كنید. حذف احساسات منفی انرژی تمركز شما را روی كارهایتان افزایش داده و سریعتر به هدفتان می رسید.... /  یادداشت : خبرگزارى ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
استاد رائفی پور-مثبت اندیشی و انرژی مثبت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معایب و مزایای رژیم غذایی پر پروتئین



 

 

 

 

 



آیا رژیم غذایی پر از پروتئین هم یکی از آن رژیم های زودگذر است؟ بسیاری از افراد دوست دارند برنامه غذایی را انتخاب کنند که براحتی بتوانند آن را ادامه داده و در کوتاه ترین زمان به نتیجه مطلوب خود که همان کاهش وزن است دست یابند. اما متاسفانه ، این برنامه های غذایی تنها باعث می شوند که فرد خسته شده و آن را ادامه ندهد.

 

 

مزایای رژیم غذایی پر پروتئین


یکی از مهمترین مزایای رژیم غذایی پر پروتئین این است که شما مجبور نیستید به دنبال خریدن و یا پختن نوع خاصی از غذاها باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که غذاهایی که پروتئین و کربوهیدرات بیشتری دارند را در برنامه غذایی تان بگنجانید. به علاوه ،‌ ممکن است شما تا ساعت ها احساس گرسنگی نکنید ، چرا که بدن شما در حال هضم کردن کربوهیدرات ها و چربی ها و پروتئین های غذا است و این کار زمان بیشتری را صرف می کند.

 

 

 

معایب رژیم غذایی پر پروتئین


شاید در خلال این رژیم غذایی احساس کنید که وزن زیادی کم کرده اید ، اما این را بدانید که بیشتر کاهش وزن شما به خاطر از دست دادن آب بدن است. این نکته به این معنی است که شما به محض قطع کردن رژیم غذایی تان در زمان کوتاهی وزن از دست داده تان را دوباره بدست خواهید آورد. به علاوه ، انتخاب رژیم غذایی پر پروتئین به این معنی نیست که شما غذاها و مواد خوراکی سالم مصرف می کنید. پس ، با انتخاب این رژیم تنها آب بدن تان را از دست می دهید و رژیم تان را که قطع کنید دوباره آن را بدست خواهید آورد.

از دیگر معایب این رژیم غذایی این است که اگر شما بخواهید تنها از مواد پر پروتئین استفاده کنید ممکن است دچار سردرد مزمن و زودرنج و حساس شوید.

 

 

 

ریسک های استفاده از رژیم غذایی پر پروتئین


استفاده طولانی مدت از مواد غذایی پر پروتئین مشکلات بسیاری برای شما به همراه خواهد داشت. ممکن است در اثر استفاده از پروتئین و کربوهیدرات زیاد چربی های اشباع شده بدن شما زیاد شده و باعث بوجود آمدن بیماری های قلبی و حملات عصبی و قلبی شود ،‌چرا که معمولا مواد غذایی پر پروتئین دارای کلسترول زیادی هستند. استفاده زیاده از حد از پروتئین و کلسترول احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

به علاوه کسانی که از این رژیم استفاده می کنند نسبت به افرادی که از رژیم های معمولی دیگر استفاده می کنند کلسیم بیشتری را از طریق ادرارشان از دست می دهند. این حالت باعث بوجود آمدن بیماری های کلیوی و سنگ مثانه خواهد شد.

پس سعی کنید عادت های بد غذایی تان را ترک کرده و ورزش کنید. اگر تصمیم دارید از رژیم غذایی برای کاهش وزن کمک بگیرید سعی کنید برنامه غذایی انتخاب کنید که سالم و مورد تایید متخصص تغذیه باشد. برای کاهش وزن به رژیم های غذایی کوتاه مدت روی نیاورید چرا که تاثیر آن کمتر و معایب و ریسک بیشتری خواهد داشت.