دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مردی که ظهور توئیتر را پیش‌بینی کرده بود، درگذشت



اخبار علمی - مردی که ظهور توئیتر را پیش‌بینی کرده بود، درگذشت

ویلیس ویر، مهندسی که ظهور رایانه‌های شخصی را پیش‌بینی کرده بود، در خانه خود در کالیفرنیا در سن 93 سالگی درگذشت.

اخبار,اخبار علمی,مردی که ظهور توئیتر را پیش‌بینی کرده بود، درگذشت

 

ویر که برای بیش از 50 سال به عنوان مهندس در شرکت Rand کار می‌کرد، پیش از مرگش در روز 22 نوامبر(اول آذر) با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد.

ویر در اوایل دهه 1960 پیش‌بینی کرده بود که رایانه‌های شخصی در کنار شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر در میان مردم رایج خواهند شد.

وی در مقاله‌ای که 47 سال پیش به شرکت Rand ارائه کرده بود، نوشت: رایانه‌ها در همه‌جا و به شیوه‌های مختلف تقریبا به طور دقیقه به دقیقه انسانها را تحت تاثیر قرار خواهد داد. هر انسان از طریق یک رایانه به برقراری ارتباط در هر زمینه خواهد پرداخت. این فناوری زندگی وی را تغییر داده، کارش را اصلاح کرده و وی را مجبور به پذیرش یک زندگی با تغییرات مداوم خواهد کرد.

مایکل ریچ، مدیر اجرایی شرکت Rand در بیانیه‌ای اظهار کرد: ویلیس شرکت Rand را زمانی به عرصه رایانه راهنمایی کرد که آنها تنها در قلمرو علمی تخیلی وجود داشتند. او در تفکر در مورد تاثیرات عمیقی که رایانه‌ها می‌توانستند بر حریم خصوصی اطلاعات داشته باشند، جلوتر از زمانه خود بود.

 

اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
مردی که دیگراو رانخواهیم دید(حسین معدنی درگذشت)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مردی که گاز را به خانه ایرانی ها آورد، درگذشت



اخبار,اخبار اجتماعی,سعید خلیلی

صنعت ایران یکی از مردان کارآفرین و سخت‌کوش خود را از دست داد. چهارشنبه گذشته سعید خلیلی از پیشکسوتان صنعت کشور و برادر محسن خلیلی بر اثر بیماری و در سن 84 سالگی دار فانی را وداع گفت. وی یکی از بنیان‌گذاران گروه صنعتی بوتان بود که نزدیک به شش دهه پیش، به همراه پدر و برادران خود گاز مایع را به خانه ایرانی‌ها آوردند..

زنده‌یاد سعید خلیلی طی سال‌های اخیر با بیماری سخت دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد اما کمر خم نکرد و همچنان در مسیر توسعه صنعتی ایران گام برداشت. شاید کارنامه بیش از 60 سال کارآفرینی وی موفقیت دیگری را کم داشت که آن نیز در روز صنعت و معدن امسال برای وی رقم خورد و در مراسمی با حضور معاون اول رییس‌جمهور و وزیر صنعت،معدن و تجارت عنوان «پیشکسوت نمونه صنعت سال 94» برای سعید خلیلی عراقی به ارمغان آمد.

شادروان سعید خلیلی در دهه سی خورشیدی تحصیلات خود را در رشته مهندسی اتومکانیک در آمریکا گذراند. او خیلی زود راه بازگشت به میهن را در پیش گرفت تا در کنار پدر و برادرانش چرخ صنعت ایران را بچرخاند. در آن زمان، به ابتکار زنده‌یاد محمود خلیلی، گاز مایع وارد چرخه زندگی ایرانیان شده بود و پسران وی هر یک گوشه‌ای از این خدمت صنعتی را به دست گرفتند. چراغ خوراک‌پزی‌ها که در خانه ایرانی‌ها روشن شد، آغاز راهی بود برای خانواده صنعتگر خلیلی که تا روشنی مشعل پالایشگاه‌های گاز طبیعی کشور ادامه پیدا کرد.

سعید خلیلی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین صنعتگران ایرانی به حساب می‌آید که با تربیت گروهی از زبده‌ترین مدیران صنعتی در ایران برای توسعه صنعتی کشور گام‌های بلندی برداشت.

مراسم بزرگداشت شادروان سعید خلیلی، فردا یکشنبه از ساعت 16 الی 17:30 در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود.

اخبار اجتماعی - خبر آنلاین