دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مردان صبح ها و زنان عصرها واكسن آنفلوآنزا بزنند



 

مردان صبح ها و زنان عصرها واكسن آنفلوآنزا بزنند

 

متخصصان می گویند بهترین وقت برای تزریق واكسن آنفلوآنزا در طول روز برای مردان صبح ها و برای زنان بعد از ظهرها است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، متخصصان ایمونولوژی در دانشگاه بیرمینگهام معتقد هستند كه اگر ساعت تزریق این واكسن با توجه به جنسیت فرد در طول روز تغییر كند، تاثیر مصون سازی آن به مراتب بیشتر خواهد بود. به گفته آنها همزمانی تزریق واكسن با ریتم چرخه روزانه طبیعی بدن موجب می شود كه تاثیر مصونیتی آن برای بدن افزایش پیدا كند.

به گزارش بی بی سی، این متخصصان تاكید دارند كه مردان از نظر واكنش آنتی بادی در هنگام صبح بسیار قویتر هستند در حالی كه برای زنان این واكنش به هنگام بعدازظهر قوی تر و مطلوب تر است و به همین خاطر هر كدام در زمان مشخص شده می توانند از این مصون سازی بیشتر بهره ببرند.... /  خبرگزارى ایسنا



ویدیو مرتبط :
مردان زنان را چگونه می توانند بزنند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صبح ، بهترین زمان تزریق واكسن آنفلوآنزا



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,واکسن آنفلوآنزا

مطالعات پژوهشگران دانشگاه بیرمنگام نشان می دهد، تزریق واكسن آنفلوآنزا در صبح موثرتر است؛ چرا كه سبب می شود آنتی بادی بیشتری در بدن تولید شود.

به گزارش ایرنا از ساینس، آنتی بادی ماده ای است كه در پاسخ به تحریك یك آنتی ژن در بدن ساخته شده است و با آن واكنش نشان می دهد.


در این مطالعه 276 داوطلب 65 سال به بالا در مقابل آنفلوآنزا واكسینه شدند. واكسینه این افراد در 2 گروه صبح ( 9 تا 11 صبح) و بعد از ظهر (15 تا 17 بعد از ظهر) انجام شد. با اینكه واكسن تزریق شده به هر 2 گروه یكسان بود، غلظت آنتی بادی تولید شده در بدن گروه اول (9 تا 11 صبح) به میزان قابل توجهی بیشتر بود.


مدیر این پروژه تحقیقاتی بر این باور است كه نوسانات آنتی بادی تولید شده با ساعت تزریق واكسن مرتبط است و این نتیجه نه تنها در واكسن آنفلوآنزا كه در انواع دیگر واكسن نیز وجود دارد.


ویروس آنفلوآنزا سالانه عامل مرگ 250 هزار تا 500 هزار تن در سراسر جهان است؛ به همین دلیل تزریق واكسن برای كودكان، سالمندان، بیمارن و زنان باردار توصیه شده است. واكسن آنفلوانزا هر ساله با توجه به ویروس های رایج همان سال تولید می شود.
اثر بخشی واكسن آنفلوآنزا به عوامل مختلفی بستگی دارد كه مهم ترین آن مطابقت واكسن با ویروس های موجود در محیط در سال مربوطه است. سلامتی جسمانی بیمار نیز باعث می شود كه اثر بخشی واكسن بیشتر شود؛ تحقیقات نشان می دهد كه استفاده از واكسن احتمال ابتلا به آنفلوآنزا را تا 60 درصد كاهش می دهد.

***** واكسن آنفلوآنزا برای زنان باردار ضروری است
واكسن آنفلوآنزا برای زنان باردار در تمام ماه های بارداری هیچ خطری در بر ندارد و به شدت توصیه شده است؛ به علاوه واكسن آنفلوآنزا در دوران بارداری كمك می كند كه كودك در 6 ماه اول زندگی در برابر بیماری محافظت شود.

***** عوارض جانبی
معمولا واكسن با درد، قرمزی و تورم در ناحیه محل تزریق همراه است و در یك تا 2 درصد از افراد همراه با تب است.
برخی از عوارض نادر واكسن عبارتند از :
• واكنش های آلرژیك
• اختلال تنفسی
• تورم اطراف چشم و لب
• كهیر
• سرگیجه
• تب بالا
نتایج این تحقیقات در نشریه Vaccine منتشر شده است.