دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مردان بیشتر از زنان خُرخُر می‌كنند



مردان بیشتر از زنان خُرخُر می‌كنند

یك متخصص گوش و حلق و بینی گفت: خرخر‌‌كردن معمولاً به دلیل گرفتگی بینی یا افتادگی كام نرم رخ می‌‌دهد و مردان ۵۰ درصد بیش از زنان خرخر می‌كنند.

ابراهیم رزم‌پا در گفت‌‌وگو با فارس در مورد دلایل خرخر‌‌كردن هنگام خواب افزود: خر‌خر‌‌كردن ممكن است به دلایل انسدادی یا مغزی باشد و معمولاً در مردان 50 درصد احتمال وجود این وضعیت بیشتر است.

وی تصریح كرد: عوامل انسدادی مانند گرفتگی بینی، انحراف تیغه میانی بینی و پولیپ می‌تواند مشكل‌زا باشد. همچنین بزرگی لوزه‌ها و زبان كوچك، شلی و افتادگی كام نرم از دلایل محیطی است كه با جراحی قابل درمان است.

رزم‌پا تاكید كرد: افرادی كه به دلیل مغزی خر‌خر می‌كنند می‌توانند شب‌ها هنگام خواب دستگاهی را در دهان خود بگذارند تا این حالت برطرف شود.

به گفته رزم‌پا، اغلب افرادی كه خرخر می‌كنند اضافه وزن دارند و ثابت شده است كه اگر 3 تا 4 كیلوگرم از وزن خود را كم كنند، خرخر‌‌كردن آنها كاهش پیدا می‌كند. همچنین استفاده از بالش خیلی نرم توصیه نمی‌شود، چرا كه سبب ایجاد انحنا در گردن و در نتیجه تاثیر روی مجاری تنفسی می‌شود.

این متخصص گوش و حلق و بینی با بیان این‌كه می‌توان گاهی خرخر‌‌كردن را علامت یك بیماری خطرناك دانست، افزود: وخیم‌ترین حالت آن قطع تنفس هنگام خواب است كه از چند ثانیه تا 2 دقیقه وجود دارد و با كاهش اكسیژن در خون فرد مبتلا تا 2 روز بعد احساس سردرد و خستگی می‌كند./جام جم


ویدیو مرتبط :
‫آنچه مردان درباره ی زنان می دانند !!!‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تفاوت فیزیولوژیک بین زنان و مردان ورزشکار



 

تفاوت فیزیولوژیک بین زنان و مردان ورزشکار

 

این اختلافات در زمینه سیستم اسکلتی و عوامل بیو مکانیکی نمود دارد.ورزشکاران زن به طور معمول (ولی نه همیشه) کوچک تر و کوتاه تر بوده، لگنی پهن تر دارند، زانوها به داخل متمایل شده و ساق پاها انحنای کمتری دارند.

 

این ویژگی ها از جمله مواردی هستند که احتمال ایجاد برخی از آسیب های مانند دردهای کشککی- رانی را بالا می برند.

 

تفاوت فیزیولوژیک بین زنان و مردان ورزشکار

 

ورزشکاران زن درصد بالاتری از چربی بدن داشته و حدود 30 درصد قدرت عضلانی کمتری نسبت به مردان دارند که به ویژه مربوط به اندام فوقانی است، اما در هر صورت این تفاوت ها به رشته ورزشی خاصی بستگی دارد، تا اینکه جنسی خاص عامل آن باشد.