دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مراكز پیش دانشگاهی به ...



 

 

مراکز پیش دانشگاهی

 

 

در سال تحصیلی جاری تمام مراكز پیش دانشگاهی كشور به دبیرستان تبدیل می شوند.

ابراهیم سحرخیز در حاشیه نشست با مدیران آموزش و پرورش گلستان اظهار داشت: سال آینده امتحانات تمامی دروس پیش دانشگاهی به صورت نهایی در هر استان برگزار خواهد شد و در گزارش نهایی سازمان سنجش لحاظ می شود.

وی با بیان اینكه در مراكز پیش دانشگاهی از دبیران و متخصصان بالاتر از كارشناسی بهره برده می شود، گفت: دو روز تعطیلی دوره پیش دانشگاهی با برنامه های اوقات فراغت و جبرانی، غنی سازی می شود تا دانش آموزان در فضایی مطلوب به تحصیل بپردازند و از نیروی انسانی استفاده بهینه شود.

سحرخیز ادامه داد: در حال حاضر ۴۳ درصد سؤالات كنكور از محتوای دوره پیش دانشگاهی طرح می شود و سال آینده نیز كتاب های پیش دانشگاهی نقش خود را ایفا می كنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: با برگزاری امتحانات نهایی، ۳۰ درصد نمرات این دوره جایگزین كنكور شده و ۷۰ درصد بقیه، نمرات آزمون كنكور است.

وی گفت: پیش بینی شده است در سال های آینده پس از طی مراحل قانونی، اجرای سند ملی آموزش و پرورش و سند ملی برنامه ریزی درسی و با ساختار جدید نظام آموزشی، تحول در كتاب های درسی، معلمان و فضا در دستور كار قرار گیرد.

سحرخیز افزود: سند ملی برنامه ریزی درسی، مكمل سند ملی و راهبردی آموزش و پرورش است كه بر مبنای آن برای هر دوره اهداف آموزشی، تعریف و كتاب تألیف می شود كه هم اكنون ساز و كار اجرایی آن آماده شده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: پیشنهاد شده است در سند راهبردی، تربیت دوره ای دانش آموزان را داشته باشیم كه خط مشی واحد و نظارت، از محاسن اجرای این دوره است...../تحلیل: فارس


ویدیو مرتبط :
صحبت نبویان درباره بازرسی از مراكز نظامی وصحبتهای رهبری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراض به تعطيلي مراكز آموزشي



 

 

دولت موظف به تعيين تعرفه واردات ماشين‌آلات

 

در جلسه روز گذشته جمعت وفاداران انقلاب اسلامي مطرح شد؛

اعتراض به تعطيلي مراكز آموزشي


نيروي انتظامي بايد در راستاي بيانات مقام معظم رهبري با بي‌حجابي‌ها برخورد و به اظهارنظرهاي سياسي توجه نكند/ وحدت اصولگرايان براي پيروزي در انتخابات شوراي شهر ضروري است.

سخنگوي جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي از اعتراض تشكل متبوع اش به تعطيلي مراكز آموزشي در روزهاي شنبه و يكشنبه هفته آينده خبر داد و گفت:تعطيلي مراكز آموزشي شهر تهران تصميم غيركارشناسي دولت بود
حبيب‌الله بوربور در گفت‌وگو با ايلنا؛ با اشاره به جلسه روز گذشته شوراي مركزي جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي گفت:‌ در اين جلسه بر سرعت عمل بيشتر مسئولان مربوط در خصوص اجراي قانون عفاف و حجاب تاكيد شد.
وي افزود: نيروي انتظامي بايد در راستاي بيانات مقام معظم رهبري با بي‌حجابي‌ها برخورد و به اظهارنظرهاي سياسي توجه نكند.
سخنگوي جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: همچنين در جلسه روز گذشته مصوبه هيئت دولت مبني بر تعطيلي مراكز آموزشي شهر تهران بررسي شد و ضمن اعتراض شوراي مركزي به اين مصوبه، تعطيلي مراكز آموزشي شهر تهران تصميم غيركارشناسي دولت عنوان شد.
بوربور افزود: همچنين موضوع انتخابات شوراي شهر مورد بررسي قرار گرفت كه ضمن تاكيد به حضور و مشاركت بالاي مردم ؛ وحدت اصولگرايان براي پيروزي در اين انتخابات ضروري عنوان شد...../تحلیل:ایلنا