دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مراقب خشكی پوستتان باشید.



 

 

مراقبت از خشکی پوست

 

 

متخصص بیماری‌های پوست و مو، خشكی و كاهش رطوبت هوا در فصل سرد را اصطلاحا "ثانویه به استفاده از وسایل گرم كننده در منازل و ادارات" دانست و افزود: به موجب استفاده از وسایل گرمایشی، آب موجود در هوا تبخیر می‌شود كه نتیجه آن خشكی پوست است.

 


دكتر سید مسعود داوودی در گفت‌وگو زبری و خشكی پوست، پوسته ریزی و شوره و در موارد شدیدتر ترك خوردگی را از نشانه‌های خشكی پوست برشمرد و افزود: این ترك‌ها باعث نفوذ مواد حساسیت زا به داخل پوست و نهایتا ایجاد اگزما می‌شوند.

 


وی با اشاره به شیوع خشكی پوست در فصول سرد سال (پاییز و زمستان) گفت: در این فصول حتی پوست‌های چرب خشك می‌شوند؛ اما نوجوانان در سنین پیش از بلوغ به علت كم بودن ترشحات غدد چربی ساز پوست و سالمندان به علت كاهش ضخامت چربی زیر پوست، بیشتر مستعد از دست دادن آب از پوست هستند.

 


این متخصص بیماری‌های پوست و مو به این افراد توصیه كرد تا از تعداد دفعات استحمام در این ایام خودداری كنند.

 


همچنین در محل‌هایی چون زیر بغل و كشاله ران از شوینده‌ها و شامپو بدن استفاده نكنند.

 


دكتر داوودی با بیان اینكه شوینده‌ها ضمن رفع آلودگی، برطرف كننده چربی‌ها هم هستند، ‌افزود: بهترین زمان برای استفاده از كرم‌های مرطوب كننده ۲ تا ۳ دقیقه پس از استحمام است تا رطوبت موجود حفظ شود.

 


وی استفاده از دستگاه بخور را عاملی برای افزایش رطوبت هوای داخل منزل و پیشگیری از بروز خشكی پوست عنوان كرد و یادآور شد: چنانچه پوست براثر سرما و كاهش رطوبت هوا به عارضه خشكی پوست دچار شد باید از كرم‌های مرطوب كننده با جنبه طبی و درمانی با تركیبات اوره و اسید سالیسیك استفاده شود.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
مراقب این هکر باشید ....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مراقب گوش درد نوزادان باشید



 

مراقب گوش درد در نوزادان باشید

 

در صورتی که نوزاد تا هشت ماهگی در برابر صداها،  هیچ گونه عکس‌العملی  نشان  ندهد، باید  به حسّ شنوایی  وی مشکوک شد.

 

نوزادان  در موقع  گوش درد  یا برگرداندن غیرعادی سر خود،  کوشش  در خاراندن  گوش می‌کنند و  با گریه  کردن، ناراحتی  خود را نشان می‌دهند. لذا در صورت بروز  این مشکل، باید نوزاد را برای  معالجه به نزد  پزشک  متخصّص برد.

 

 

اگر طفل تا دو سالگی حرف زدن  را شروع  نکند، ممکن  است علّت آن ضعف قوه‌ی شنوایی  باشد.

 

 

ناراحتی‌های گوش مــمکن  است مادرزادی یا بر اثر  بیماری‌های  عفونی و  یا انتقال عفونت از راه  دهان، حلق و بینی  به وجود  آید.  مادران همواره  باید  مراقب بینی  و حلق کودکان خود  باشند و  چنانچه عفونتی  در این قسمت‌ها وجود  دارد، به سرعت  برای  درمان آن اقدام کنند. بسیاری از کودکان  چنانچه عیب‌های شنوایی آنان زود تشخیص داده شود و تحت درمان قرار گیرند، معالجه  خواهند شد.  تشخیص ندادن نقص‌های  شنوایی ممکن است سبب  بروز  ناراحتی‌های عصبی، اختلال و آشفتگی در شخصیت کودک، پیشرفت  نکردن در تحصیل و  یا مشکلات رفتاری  دیگر  در وی شود.