دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مراسم سوگواری پرندگان!



مراسم سوگواری پرندگان!

تحقیقات جدید نشان می‌دهد، برخی پرندگان از جمله زاغ كبود در هنگام مشاهده یك همنوع مرده خود با صدا كردن سایر پرندگان و تجمع در كنار پرنده مرده اقدام به سوگواری می‌كنند.

محققان دانشگاه كالیفرنیا این حركت پرندگان را نوعی سوگواری و در عین حال هشدار به سایر پرندگان در خصوص خطر احتمالی عنوان می‌كنند.

نحوه واكنش زاغ های كبود در زمان مواجهه با بدن یك همنوع مرده طی چند مرحله آزمایش مورد بررسی قرار گرفت و محققان اشیاء مختلفی مانند چوب، بدن زاغ مرده و بدن جغد شاخدار را در محدوده زندگی این پرندگان قرار دادند.

زاغ های كبود در مواجهه با چوب هیچ عكس العملی از خود نشان نمی دادند، اما هنگام مواجهه با یك زاغ مرده، كنار بدن پرنده تجمع كرده و با صدای بلند سایر همنوعان خود را خبر می كردند؛ در این زمان اجتماع نسبتا بزرگی كنار زاغ مرده جمع شده و برنامه جستجو برای غذا به مدت تقریبا یك روز متوقف می شود.

رفتار پرندگان در زمان مواجهه با مرده پرنده مهاجم دیگری مثل جغد شاخدار نیز تقریبا یكسان گزارش شده است و زاغ ها با صدای بلند دیگر پرندگان را جمع می كنند، اما هیچ حمله ای به بدن مرده صورت نمی گیرد.

«ترزا ایگلسیاس» سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه كالیفرنیا این شیوه پیام رسانی در زمان مرگ یك پرنده را نوعی اعلام هشدار به سایر پرندگان در خصوص خطر احتمالی در منطقه عنوان می كنند.

برگزاری سوگواری در حیواناتی مانند فیل و زرافه نیز دیده شده است.

نتیجه این پژوهش در مجله Animal Behaviour منتشر شده است./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
مراسم سوگواری درپاراچنارپاکستان.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شش ماه كار اجباری در انتظار افرادی كه در مراسم تدفین كیم جونگ ایل سوگواری نكردند!



 

 

اخبار ایران وجهان آخرین اخبار

 

 

بر اساس گزارش رسانه ها، دولت كره شمالی افرادی را كه در مراسم تدفین و عزاداری رهبر سابق كره شمالی، شركت نكرده و یا سوگواری نكرده اند، مجازات می كند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رژیم كره شمالی به شناسایی، دستگیری و مجازات افرادی كه در مراسم فوت كیم جونگ ایل، رهبر سابق این كشور سوگواری نكرده اند، مبادرت ورزیده و جریمه ای برابر با شش ماه كار اجباری تعیین كرده است.

روزنامه ای اینترنتی به نام "Daily NK" در سایت اینترنتی خود به اسامی افرادی اشاره كرده كه به عنوان جاسوس مسئول شناسایی افراد مذكور بوده اند.

در این سایت اینترنتی همچنین آمده است افرادی كه عمدا در مراسم تدفین و سوگواری كیم جونگ ایل شركت نكرده اند این تصور را به وجود آوردند كه مرگ وی از اهمیت زیادی برخوردار نیست و از این رو مجبور به شش ماه كار اجباری هستند.

این سایت اینترنتی می افزاید، علاوه بر این افرادی كه از شیوه انتقال قدرت در كره شمالی انتقاد كرده اند با مجازات مشابهی روبه رو هستند.

علاوه براین در بعضی از موارد ممكن است كه كل خانواده افراد تحت تعقیب به اردوگاه های مزبور منتقل شوند.

بعد از مرگ كیم جونگ ایل، جوان ترین پسر وی "كیم جونگ اون" به عنوان رهبر جدید كره شمالی انتخاب شد.

"كیم جونگ ایل" ۱۷ دسامبر و بعد از یك سكته قلبی در سن ۶۹ سالگی درگذشت.../ ایسنا