دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مخرب ترین مولکول روی کره زمین



خرب ترین مولکول روی کره زمین,مولكول Mofs,مطالب علمی

مخرب ترین مولکول روی کره زمین
Mofs ترکیبات کریستالی اسفنج مانند هستند که شباهت به Co2 دارند و یکی از مخرب ترین مولکول های روی کره زمین معرفی شده اند.
گرم شدن کره زمین و مواد آلاینده از خودروها از مهم ترین مشکلات جهانی محسوب می شوند که دانشمندان در تلاش اند تا با ساخت دستگاه هایی مانند اسفنج این آلودگی ها را از هوا پاک کنند.
گفتنی است این مولکول مخرب عمدتاً از صنایع برودتی و سرد کننده ها صنایع ابر و اسفنج سازی، بخش دفع آفات کشاورزی سیستم های تهویه مطبوع، کپسول های حریق و اسپری ها و قطعات الکتریکی متصاعد می شوند و تا ارتفاع 40 کیلومتری صعود می کنند.
متان از نظر اهمیت در میان گازهای گلخانه ای پس از دی اکسید کربن قرار دارد در مقایسه با Co2 به ازای هر مولکول اثر گرم شدن کره زمین با افزایش متان 23 برابر بیشتر از اثر مربوط به Co2 است اما امروزه افزایش Mof برابر افزایش مولکول های Co2 و متان می باشد.
Mof 2 نوع Mof-100  و  Mof 200 دارد که مولکول هایی دایره ای شکل هستند که قطر آن ها 47 انگستروم است مولکول های دیگری مانند سیلیس مزوپور و کربن بیش از حد در مخرب شدن زمین اثر می گذارند.
منبع:konjkav.com


ویدیو مرتبط :
مولکول های زیستی - درشت مولکول ها -پلی مرها -تست 1386-کنکور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمین لرزه موجب شد ژاپن از شبه جزیره کره دورتر شود



 

زمین لرزه موجب شد ژاپن از شبه جزیره کره دورتر شود

 

دانشمندان می گویند زمین لرزه مهیب اخیر در ژاپن موجب شده است این کشور بیش از دو متر از شبه جزیره کره در همسایگی خود دورتر شود .

موسسه علوم فضایی و ستاره شناسی کره جنوبی امروز پنجشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد بر اثر زمین لرزه مهیب هشت و نه دهم ریشتری که منطقه شمال شرقی ژاپن را تخریب کرد ، شبه جزیره کره تا بیش از پنج سانتیمتر به سمت شرق جابجا و ژاپن نیز حدود دو متر و چهل سانتیمتر از شبه جزیره کره دورتر شده است .

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، دانشمندان اعلام کردند بدین ترتیب اختلاف فاصله میان دو کشور بیش از دو متر بیشتر شده است .

جزایر مورد اختلاف دوکدو که ژاپن نیز بر ان ادعای مالکیت دارد و انها را تاکه شیما می نامد ، پس از این زمین لرزه حدود پنج سانتیمتر به سمت شرق جابجا شده است ، زیرا این جزایر به نسبت به کانون زلزله نزدیکتر هستند .

دانشمندان می گویند در حال بررسی این موضوع هستند که ایا این جابجایی ها موقتی است یا دائمی.

سازمان فضانوردی امریکا ناسا نیز اعلام کرده است زمین لرزه نه ریشتری ژاپن همچنین موجب شده است طول روز کره زمین حدود یک میلیونیوم ثانیه کوتاه تر و محور کره زمین نیز حدود شش و نیم اینچ جابجا شود .... / واحد مرکزى خبر