دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

محققان الگوریتم ریاضی برای حل سریع جداول سودوکو ارائه کردند




دو محقق اقدام به ارائه یک الگوریتم ریاضی کره اند که با استفاده از آن می توان جدولهای سودوکو را به سرعت و بدون حدس زدن حل کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، زولتان توروسکی محقق شبکه های پیشرفته و ماریا ارسی- راواسز دانشجوی دکترای دانشگاه نوتردام علاوه بر ارائه یک فرمول ریاضی برای حل جدولهای سودوکو علت سخت تر بودن برخی جداول را نسبت به برخی دیگر توضیح داده اند.

تنها مانع این روش این است که شما باید دارای PhD ریاضیات باشید تا درک کنید که در واقع آنها چه مسئله ای را مطرح کرده اند.

توروسکی و ارسی - راواسز که در دانشگاه بیب-بولایی تحصیل کرده اند به عنوان بخشی از تحقیقات خود درباره نظریه بدست آوردن حد مطلوب و پیچیدگی محاسباتی به تحلیل جداول سودوکو پرداختند.

آنها اظهار داشتند که اکثر علاقمندان به سودوکو از سیستم "نیروی بیرحمانه" و میزان زیاد حدس زدن برای حل مسائل استفاده می کنند. از این رو آنها تمام ترکیبهای ممکن اعداد را تا زمانی که جواب صحیح پیدا شود امتحان می کنند، درحالی که این شیوه موفقیت آمیز است، اما امتحان کردن تمام این اعداد محتمل و وقت گیر است.

توروسکی و ارسی - راواسز به جای این روش اقدام به ارائه یک الگوریتم آنالوگ جهانی کرده اند که کاملا قطعی است و نیازی به حدس زدن هم ندارد، همواره به جواب درست می رسد و مهمتر این که سرعت بدست آوردن این پاسخ نیز قابل توجه است.

این محققان همچنین کشف کردند که زمانی که آنها یک مسئله را با الگوریتم آنالوگ خود حل می کنند به دشواری مسئله مرتبط است. این امر موجب شد که آنها یک درجه رتبه بندی برای میزان دشواری یک مسئله یا جدول ارائه کنند.

جداول سودوکو  , حل سریع جدول سودوکو

محققان از یک نفر خواستند جدول سودوکوی آنها را حل کند

درجه دشواری که آنها تعیین کردند از 1 تا 4 متغیر است که این درجه ها همان واژه های ساده، سخت و فوق سخت است که در رابطه با جداول سودوکو اعمال می شود. حل یک جدول با درجه سختی 2 ، نیازمند زمانی 10 برابر حل جدول با درجه سختی یک است.

براساس این سیستم سخت ترین جدول شناخته شده از درجه 3.6 برخوردار و مشخص نیست که آیا جدولی سخت تر از آن هم وجودداشته باشد یا خیر.

جداول سودوکو  , حل سریع جدول سودوکو

این نظریه با مشخص کردن میزان انتخابها برای هر جای خالی آغاز شد

توروسکی و ارسی - راواسز اعتقاد دارند که الگوریتم آنالوگ آنها به طور بالقوه می تواند مورد استفاده مسائل متنوعی در صنعت، علوم رایانه ای و محاسبات زیستی قرار بگیرد.

روش شناسی توروسکی و ارسی - راواسز برای نخستین بار در مجله Nature Physics منتشر شد و سپس کاربرد آن در مجله Nature Scientific Reports انتشار یافت.

جداول سودوکو  , حل سریع جدول سودوکو

دشواری جدولهای سودوکو به عنوان دینامیکهای بی نظم نشان داده شده است

منبع:mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
راهنمای حل جداول سودوکو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

5 راه حل سریع برای صاف كردن شكم



 

 

5 راه حل سریع برای صاف كردن شكم

 

آیا می خواهید شكم بزرگ تان را سریع كوچك كنید ؟ ما در این مقاله راه حل هایی فوق العاده را به شما ارائه می دهیم.

از کم شروع کنید

همان طوری که اگر شناکردن را بلد نباشید، روز اول به قسمت عمیق استخر شیرجه نمی زنید، در اینجا هم در اولین دفعات ، هیچ وقت نباید از حرکت های پیچیده و پیشرفته ی مربوط به عضلات تنه شروع کنید. از حرکات با دامنه کوتاه شروع کنید(مثلا یک تخته را به مدت 15 تا 20 ثانیه نگدارید)، و سپس هنگامی که قدرت عضلات بالاتنه تان بهبود یافت و در انجام حرکت ها مهارت پیدا کردید اقدام به انجام تمرین های دشوارتر کنید.

 

عضله های زیر لگن خود را به کار بگیرید

با به کار گیری این عضله ها( این عضله ها آنهایی هستند که با متراکم کردن آنها جریان ادرار قطع می شود)، قبل و درحین نرمش های مربوط به عضلات شکمی، به صورت بهتری عضله های عرضی پایین شکم را وارد کار می کنید. عضله های عرضی دور شکم مانند یک کمربند تنه شما را در بر می گیرند. این کار کمک می کند که ناحیه میانی اندامتان محکم شود.

 

بر روی ورزش تمرکز کنید

بسیاری اوقات در هنگام انجام تمرین های ورزشی، از نظر ذهنی توجهی به حرکات خودمان نداریم. تلویزیون تماشا می کنیم، به کارهایی که باید انجام بدهیم فکر می کنیم، یا حتی فقط در فکر آن هستیم که ورزشمان زودتر تمام بشود، به جای آن که به آنچه انجام می دهیم توجه داشته باشیم. با تمرکز کردن خوب بر روی ورزش، شما نه تنها کمتر در معرض آسیب دیدن هستید(زیرا حواستان جمع است و به صدای بدنتان گوش می دهید) ، بلکه شما ارتباط ذهن و بدنتان را برقرار می کنید که کمک می کند تا رشته های عضلانی بیشتری را به کار بگیرید و در نتیجه نتایج بهتری از کارتان بگیرید.

 

قفسه سینه را جمع کنید

در دراز و نشست معمولی، افراد معمولا بدون توجه شیوه درست این حرکت، بالا و پایین می روند. احتمالا شما هم همین طور هستید؟ خوب ، روش درست این است که هنگامی که در این حرکت به سمت پایین می روید حواستان را جمع کرده و قفسه سینه خود را جمع و بسته نگهدارید. این کار کمک می کند که عضله های بخش شکم را بیشتر منقبض کنید، همچنین عضله های کمربند شکمی را بیشتر به کار می گیرید و پشت خود را به خوبی تحت حمایت قرار می دهید.

 

نفس خود را نگه ندارید

عضلات بالاتنه شما برای انجام فعالیت با ظرفیت کامل، نیازمند اکسیژن است، لذا باید مطمئن باشید که مرتبا تنفس می کنید. به عنوان یک قاعده کلی، لازم است که در آسانترین بخش حرکت، نفس را به درون سینه بکشید(مثلا در هنگامی که در نرمش کرانچ، به پایین می آیید) و در هنگامی که بیشترین نیرو را وارد می کنید، نفس را بیرون بدهید( در هنگام بالا بردن تنه در حرکت کرانچ و دراز و نشست).
منبع:salamatnews.com