دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مبتلایان به آرتروز گوشت‌قرمز نخورند



 

 

مبتلایان به آرتروز گوشت‌قرمز نخورند

 

مصرف اسید‌های چرب امگا ۳ برای افراد مبتلا به آرتروز مفید است و این افراد مواد غذایی مانند گوشت قرمز، فرآورده‌های  گوشتی مثل سوسیس، كالباس و جگر را كمتر مصرف كنند.


مصرف اسید‌های چرب امگا ۳ برای افراد مبتلا به آرتروز مفید است و این افراد مواد غذایی مانند گوشت قرمز، فرآورده‌های گوشتی مثل سوسیس، كالباس و جگر را كمتر مصرف كنند.

 

سیدضیاءالدین مظهری به فارس گفت: افراد مبتلا به آرتروز از غذاهایی كه دارای اسیدهای چرب امگا ۳ هستند (ماهی‌ها، روغن گردو، كتان و سویا) بیشتر استفاده كنند و در برنامه غذایی‌شان مصرف موادی را كه دارای اسید آراشیدونیك است، (پیه گاو، گوشت قرمز، فرآورده‌های گوشتی مثل سوسیس، كالباس و جگر) كاهش دهند.

 

وی افزود: استفاده كافی از منابع غذایی حاوی آنتی‌اكسیدان‌هایی نظیر ویتامین‌های E، C، بتاكاروتن، ویتامین D، ریزمغذی‌هایی مثل سلنیوم، روی و منیزیم و سایر مواد معدنی ـ كه در ساختمان استخوان‌ها وجود دارند ـ مثل كلسیم و فسفر كه در دانه‌ها و مغزها به فراوانی یافت می‌شوند و همچنین شیر و لبنیات كم‌چربی، سبزی و میوه ـ بویژه آنهایی كه دارای تركیبات اگزالات و فیتات نیستند ـ برای مبتلایان به آرتروز پیشنهاد می‌شود.

 

این متخصص تغذیه اضافه كرد: جایگزین كردن غذاهای سرشار از انواع گوشت‌های قرمز و سفید بجز آبزیان و رژیم‌های تهیه شده از منابع گیاهی می‌تواند بسیار مفید باشد..../ جام‌جم آنلاین

 

 

 


ویدیو مرتبط :
گوشت قرمز یا گوشت سفید؟ کدامیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت گوشت روی خط قرمز



 

 

قیمت گوشت روی خط قرمز

 

قیمت گوشت قرمز در روزهای اخیر با وجود تلاش‌های مسوولان وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار این محصول هنوز كاهش محسوسی نیافته به‌طوری كه قیمت هر كیلو ران گوسفندی در برخی مناطق استان تهران به بیش از 19 هزار تومان رسیده است.

گوشت قرمز كه از سال گذشته روند صعودی یافته‌بود در پی شیوع تب برفكی و محدودیت ورود دام زنده به استان تهران كه پرمصرف‌ترین استان‌های كشور است با افزایش قیمت مواجه شد و با وجودی كه مسوولان وزارت بازرگانی بارها خبر از توزیع گوشت گرم برای تعدیل بازار در ماه گذشته دادند چنین اتفاقی در عمل رخ نداد. در چنین شرایطی، ممنوعیت ورود دام زنده به استان تهران و كند شدن سرعت عرضه گوشت قرمز باعث شد تا وزارت بازرگانی عامل عدم‌كاهش قیمت گوشت قرمز را عدم همكاری سازمان دامپزشكی بداند.

در حال حاضر با وجود اعلام ورود چندین محموله گوشت گرم از كشور قرقیزستان و چند محموله گوشت یخ‌زده وارداتی و تزریق آن به بازار تهران قیمت گوشت گوسفند كاهشی نداشته و حتی در برخی مناطق با افزایش قیمت نیز مواجه شده است اما به گفته مسوولان وزارت بازرگانی با مقدار عرضه روزانه‌ای كه در حال انجام است بزودی بازار گوشت متعادل می‌شود.

فرهاد باقری، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت گوسفندی درباره دلایل این افزایش به «جام جم» گفت: نزدیك شدن به نیمه شعبان و افزایش مهمانی‌ها و همچنین نزدیك شدن به ماه مبارك رمضان باعث شده تا تقاضا در بازار بیشتر شده و قیمت‌ها افزایش یابد.

وی در عین حال با بیان این كه قیمت‌های بالا ادامه نخواهد داشت، افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی كه صورت گرفته قرار است بعد از نیمه شعبان در 4 منطقه شمال، جنوب، شرق و غرب تهران فروشگاه‌هایی جهت عرضه مستقیم گوشت قرمز و مرغ ایجاد شود كه از 8 صبح تا 12 شب به منظور توزیع گوشت بازخواهند بود.

وی در پاسخ به این سوال كه گوشت قرمز در این فروشگاه‌ها با چه قیمتی عرضه خواهد شد، گفت: با قیمت مصوب فروخته خواهد شد، ولی از هم‌اكنون نمی‌توان قیمتی را اعلام كرد، زیرا بستگی به یكسری هزینه‌ها از جمله هزینه حمل آن از طریق هوایی خواهد داشت.

باقری در مورد قیمت هركیلو گوشت شقه گوسفندی نیز اظهار كرد: در حال حاضر هر كیلو گوشت شقه وارد شده از استان سیستان و بلوچستان 11 هزار و 200 تا 11 هزار و 300 تومان و هر كیلو گوشت گرم وارد شده از قرقیزستان 12 هزار و 200 تا 300 تومان است.

وی هر كیلو گوشت گوسفندی شقه تولید داخلی را نیز 15 هزار و 500 تومان بیان كرد.

باقری در پاسخ به این سوال كه آیا ورود دام زنده جهت كشتار در استان تهران صورت می‌گیرد؟ گفت: قرنطینه ورود دام زنده به استان تهران برداشته شده و ورود دام زنده به استان تهران ممنوعیتی ندارد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت گوسفندی درباره مدت زمان برگزاری فروشگاه‌های توزیع گوشت گفت: تلاش ما این است كه این فروشگاه‌ها به صورت دائمی فعالیت داشته باشند و تا زمان به تعادل رسیدن بازار با توزیع مناسب گوشت می‌توان قیمت‌ها را تعدیل كرد.

قیمت گوشت بزودی به تعادل می‌رسد

از سوی دیگر، علیرضا شجاعی سخنگوی وزارت بازرگانی نیز در پاسخ به این سوال كه چرا با وجود عرضه‌های صورت گرفته تاكنون قیمت گوشت قرمز (گوسفند) كاهش نیافته است، به «جام‌جم» گفت: به هر حال با توجه به افزایش تقاضا، تعدیل شدن بازار زمان می‌برد و هر قدر جلوتر برویم، با افزایش میزان توزیعی كه در نقاط مختلف تهران و سراسر كشور در حال انجام است، فكر می‌كنیم قیمت گوشت با به تعادل رسیدن عرضه و تقاضا كاهش یابد.به گفته وی، بررسی‌ها نشان می‌دهد كه متوسط قیمت گوشت یك درصد نسبت به روزهای گذشته كاهش یافته است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار گوشت و مرغ در آستانه ماه مبارك رمضان اظهار كرد: وزارت بازرگانی با همكاری اصناف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران اقدام به عرضه گوشت و مرغ گرم و منجمد با قیمت تعادلی كرده است.

وی تصریح كرد: در حال حاضر در 30 نقطه شهر تهران، این توزیع آغاز شده و در سایر استان‌ها، توزیع از طریق مراكز عرضه مستقیم صورت ‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا لغو ممنوعیت ورود دام زنده به استان تهران را تایید می‌كنید، گفت: بله. اخیرا این ممنوعیت برداشته شده است و پیش‌بینی می‌شود با كشتار دام زنده در استان تهران، عرضه گوشت در سطح بازار با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.سخنگوی وزارت بازرگانی قیمت مصوب گوشت گرم بسته‌بندی شده را 12 تا 12 هزار و 500 تومان در مراكز عرضه مستقیم ذكر كرد.

شجاعی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم كالاهای مورد نیاز خانوارها در آستانه ماه مبارك رمضان گفت:‌ این نمایشگاه‌ها با همكاری اصناف از 10 تا 27 مردادماه كالاهای مورد نیاز ماه مبارك رمضان از جمله لبنیات، خرما، گوشت مرغ و گوسفند و... توزیع خواهند كرد كه در 30 استان و 10 شهر بزرگ كشور به عرضه مستقیم كالا خواهند پرداخت.

هرچند تلاش‌های وزارت بازرگانی و مسوولان صنفی مرتبط ستودنی است؛ اما این نخستین بار نیست كه وزارت بازرگانی و صنوف فعال در بازار گوشت، وعده كاهش قیمت این ماده غذایی حیاتی را مطرح می‌كنند. پیش از این نیز وزیر بازرگانی و معاونان ایشان در چندین نوبت كاهش قیمت گوشت قرمز را وعده داده بودند كه تاكنون این اتفاق نیفتاده است؛ اما امیدواریم این بار وعده كاهش قیمت گوشت به سرانجام برسد.

در انتظار توزیع ماهانه 50 هزار تن مرغ

از سوی دیگر، رئیس اتحادیه مرغ گوشتی ایران نیز گفت: طی تفاهمنامه با وزارت بازرگانی قرار بر توزیع ماهانه 50 هزار تن مرغ است كه منتظر مشخص شدن قیمت نهایی از سوی وزارت بازرگانی هستیم.

محمد یوسفی در گفتگو با فارس افزود: تفاهمنامه‌ای قبل از عید با وزارت بازرگانی درخصوص ذخیره‌سازی 50 هزار تن مرغ و همچنین توزیع 50 هزار تن مرغ در ماه منعقد شده است.

یوسفی گفت: ما قیمت 3100 تومان برای هر كیلوگرم مرغ پیشنهاد دادیم و متعهد شدیم كه قیمت از این بالاتر نرود؛ اما وزارت بازرگانی هم باید متعهد شود كه در صورت عرضه زیاد اگر قیمت پایین‌تر از 2900 شد، ذخیره‌سازی كند به طوری كه تولیدكننده و مصرف‌كننده متضرر نباشند.

وی گفت: نمی‌توان وقتی كه تولیدكننده ضرر می‌كند، بگوییم به ما ربطی ندارد؛ اما زمانی كه گران می‌شود، بگوییم نباید افزایش یابد.یوسفی در زمینه تفاهمنامه ذخیره مرغ به عنوان محصول استراتژیك گفت: در این مورد نیاز به تسهیلات بانكی است تا مرغ به سردخانه انتقال یابد و بانك هم در قالب تسهیلات بانكی وجه را پرداخت كند كه تاكنون عملی نشده و مشكلات بانكی در این زمینه وجود دارد؛ اما قول داده‌اند مشكل بزودی حل شود...../تحلیل:جام جم