دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ماوس را دست کم نگیرید!



 

ماوس را دست کم نگیرید!

 

ماوس، این قطعه کوچک همیشه حاضر در کنار کامپیوتر شما! استفاده از ماوس تقریباً به بخشی جدانشدنی و معمول در کار با کامپیوتر تبدیل شده است. اما این موجود کوچک نیز برای خود ترفندهایی بسیار کاربردی دارد. به خصوص برای افرادی که کار با کامپیوتر بخشی از زندگی روزانه شان است. این ترفند ها تا حدودی جنبه پزشکی نیز دارند میتوانند بسیار به شما کمک کنند.

 

1- استفاده از ماوس نوری:
استفاده از ماوسهای قدیمی که با گوی کار میکنند را فراموش کنید. ماوسهای نوری از حساسیت بیشتری برخورداند و به همین دلیل کار با آنها به نسبت ماوسهای قدیمی نیاز به فشار کمتر دست و حرکت کمتر مچ دارد. با کمی تنظیم و انتخاب یک ماوس اپیتک میتواند حرکت مچ دست را خود را کمتر و مدت بیشتری از ماوس بدون احساس خستگی استفاده کنید.

 

2- ماوس پد طبی:
شاید این نوع ماوس پدها را چندان جدی نگیرید، اما واقعاً موثر هستند. ماوس پد های طبی دارای یک بالشتک در پایین پد هستند که مچ دست بر روی آن قرار میگیرد. مهمترین عامل درد مچ در کار با ماوس حالت شکسته و زاویه مچ دست است که در بلند مدت حتی می تواند باعث دردهای مزمن و ماندگار در مچ دست شود اما در ماوس پدهای طبی مچ دست در وضعیت بهتری قرار میگرد و تقریبا ساعد و کف حالت افقی و بدون شکستی دارند که این مسئله در سلامتی مفاصل و خستگی کمتر مچ دست نقش مهمی دارد. ماوس پدهای طبی قیمت بالایی ندارند و در بازار ایران نیز میتوانید مدلهای خوبی از اینگونه پدها را کمتر از یک هزار تومان تهیه کنید .

 

3- ورزش:
در مورد بسیاری از ما کار با ماوس و کیبورد و یا احتمالا نوشتن تنها کارهایی هستند که با مچ دست خویش در طول روز انجام می دهیم. این در دراز مدت باعث ضعیف شدن مچ دست میشود به طوریکه کمی فشار بیشتر میتواند باعث درد مچ دست شود. با انجام نکات فوق، درد مچ و خستگی حاصل از کار با ماوس به حداقل خواهد رسید اما در شرایطی که فشار بیشتری به مچ دستتان بیاید، دردهایی چندین ساعته را در مچ دستتان حس خواهید کرد. شیوه ساده ای که میتوانید بکار بگیرید، ورزش و استفاده از نرمشهایی است که مچ دست در آن بکار گرفته میشود.

 

4- اسکرول:
تا کنون فکر کرده اید که چه مدت از زمانی را که با ماوس کار میکنید صرف اسکرول صفحات میکنید؟ به خصوص اگر اهل کار با اینترنت و گردش در وب باشید قطعا مدتی را صرف اسکرول صفحات وب سایتها می کنید. اسکرول با حرکت ماوس باعث تغییر زاویه مچ دست و یا حرکت دست می شود.استفاده از ماوسهایی که دکمه اسکرول را وسط کلیدهایشان دارند می توانند نیاز به حرکت دست دست و مچ را کاهش دهند و طبیعی است که کاری که تنها با حرکت یک انگشت انجام می شود را با مچ دست و یا ساعد انجام نمی دهند.

در نهایت و چنانکه از مطالب بالا مشخص است کمی دقت در انتخاب و خرید ماوس و ماوس پد میتواند سلامتی بیشتر و خستگی کمتری را برای شما به ارمغان بیاورد و البته نباید فراموش کنیم که مچ دستهای ما فقط برای کار با ماوس و کیبورد نیست و برای اینکار نیز ساخته نشده است پس باید سعی کرد به تناسب با نرمشهای خاص آنها را در وضعیت مناسبی نگه داریم.

منبع:tarfandstan.com


ویدیو مرتبط :
خودتان را دست کم نگیرید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گاردین:استراتژی 4 لایه ی احمدی نژاد و مشایی برای انتخابات چیست؟/ مشایی را دست کم نگیرید!



مشایی در انتخابات,استراتژی احمدی نژاد در انتخابات

گاردین:استراتژی 4 لایه ی احمدی نژاد و مشایی برای انتخابات چیست؟/ مشایی را دست کم نگیرید!/ پیروزی اسفندیار به معنای تدوام وضعیت ناگوار فعلی است

گاردین طی گزارشی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ایران و کاندیداتوری احتمالی مشایی نوشت: زمان آن رسیده که در مورد موضوعات غیرقابل تصور بیاندیشیم. اسفندیار رحیم مشایی دستیار جنجالی محمود احمدی نژاد شانس پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در ماه ژوئن را دارد.

انتخاب :  گاردین طی گزارشی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ایران و کاندیداتوری احتمالی مشایی نوشت: زمان آن رسیده که در مورد موضوعات غیرقابل تصور بیاندیشیم. اسفندیار رحیم مشایی دستیار جنجالی محمود احمدی نژاد شانس پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در ماه ژوئن را دارد.

رئیس جمهور ایران در حال آماده ساختن رئیس دفتر سابقش برای جایگزینی خود است، با این حال بسیاری از ایرانی ها تصور می کنند که مشایی اجازه حضور در انتخابات به عنوان کاندیداتور را نخواهد داشت چراکه از فیلتر شورای نگهبان عبور نخواهد کرد. مشایی مورد انتقاد شدید روحانیون ارشد و سیاستمداران اصولگرا است. بسیاری اشکارا از "جریان انحرافی" به رهبری احمدی نژاد و مشایی سخن می گویند.

اما مشایی و احمدی نژاد را دست کم نگیرید. در سال 2005 (1383) ، احمدی نژاد درخواست علی اکبر ناطق نوری نفر یک شورای هماهنگی جبهه اصولگرایان را در جهت کناره گیری به نفع کاندیدای اصلح (علی لاریجانی) رد کرد.

او مکررا توانایی خود در بهره برداری از غرور و سوبرداشت های منتقدین خود چه در ایران و چه خارج از این کشور را به نمایش کشیده است. او این افسانه که در تسخیر لانه جاسوسی شرکت داشته را باور کرده است. به طور کلی، این "مرد از جنس مردم"، این فرد بیگانه با طبقه ی سیاسیون جامعه، توانایی باورنکردنی از خود در جذب روح و روان توده مردم نشان داده است.

اکنون احمدی نژاد و مشایی در حال برنامه ریزی در جهت دشوار سازی رد صلاحیت مشایی توسط شورای نگهبان هستند. استراتژی آنها دارای چهار لایه است.

اول از همه، اقدامات پوپولیستی، شامل توزیع پول بین اکثر ایرانیان که محبوبیت رئیس جمهور و دولتش را حفظ کرده است مخصوصا بین افشار ضعیف که به احمدی نژاد در سال 2005 و 2009 رای دادند.

دوم، رئیس جمهور ادعا کرده است که پرونده هایی در خصوص فساد برخی از افراد دارد. ما (گاردین) و اعضای شورای نگهبان فقط می توانید در مورد آنکه احمدی نژاد در آستین چه چیز دیگری دارد پیش بینی کنیم.

سوم، رئیس جمهور و متحدانش خواستار انتخابات "آزاد" شده اند. پس از انتخابات 88 بعید است که اصلاح طلبان توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شوند.  کاندیداهای مختلفی از اردوگاه اصولگرایان در حال ظهور هستند اما به استثنای محمد باقر قالبیاف شهردار تهران باقی افراد فاقد کاریزما هستند.

گاردین در ادامه مدعی می شود: درخواست اخیر مشایی برای یک انتخابات سالم نشان دهنده عزم متداوم اردوگاه مشایی - احمدی نژاد برای فشار بر روی این نقطه است.  اگر آنها بتوانند در این زمینه پیشروی و پیشرفت کنند، پیش از آنکه زمان تایید صلاحیت ها فرا رسید، فشار بر روی شورای نگهبان می تواند افزایش یابد!

چهارم، درحالیکه احمدی نژاد و مشایی فاقد دوست در شورای نگهبان هستند، اما همچنان دستشان بر روی اهرم های قدرت دولت است که شامل وزارت کشور می شود.

اما هیچ یک از این مسائل در صورتیکه مشایی شانس خوبی برای پیروزی نداشته باشد، مهم نیست. خب شانس دارد یا خیر؟

یک تحلیلگر ساکن تهران گفت: او به عنوان کاندیدایی ضد آرمان های جمهوری اسلامی دیده می شود چراکه عزم استوار و پولادینی در مواجه با حملات از خود نشان داده  است.

علی اکبر ولایتی مشاور رهبر انقلاب ایران، با تحلیل فوق موافق است. او اخیر هشدار داد که اگر اصولگرایان متحد نباشند، افرادی که به عنوان "جریان انحرافی" شناخته می شونأ، پیروز میدان خواهند بود.

او گفت: ما نباید اجازه دهیم که انتخابات به دور دوم کشیده شود.

این سخن ولاینی منعکس کننده نگرانی هایی مبنی بر آن است که مشایی می تواند در انتخابات دو مرحله ای نظر مردم بیشتری را به خود جلب کند.

گاردین در پایان می نویسد: شرکت در انتخابات توسط مشایی و پیروزی وی می تواند به معنای تداوم سیاست های تورم زا و پوپولیستی اقتصادی، آشفتگی در سیاست خارجی و تنش و جنجال سنگین داخلی در ایران باشد./انتخاب