دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ماهی‌گیری با طعمه روباتیک



اخبار علمی - ماهی‌گیری با طعمه روباتیک

اگر عاشق ماهی‌گیری هستید، اما از جستجوی کرم و دیگر طعمه‌ها، بیرون کشیدن قلاب و طعمه زدن دوباره به آن دل خوشی ندارید، این اختراع جدید دوای درد شما است!

برای بسیاری از ماهی‌گیریان، بیرون کشیدن قلاب و طعمه زدن دوباره به آن بخش جدایی‌ناپذیری از تجربه ماهی‌گیری است. با این وجود، راه‌حل میان‌بری به سبک تام سایر نیز وجود دارد: منتظر بمانید تا ماهی‌ها طعمه زنده‌ای را که به قلاب وصل شده و زیر شناور ساکن قلاب آویزان است، گاز بگیرند. در این میان، Nano Lure تلاش می‌کند تلفیقی از هر دو جنبه را به کار گیرد: این اختراع ماهی‌گیر را از طعمه زدن چندباره به قلاب خلاص می‌کند، و به جای طعمه زنده از یک ماهی کوچک روباتیک استفاده می‌کند.

Nano Lure که توسط کارآفرین آمریکایی، رائول چاکون ساخته شده، چیزی جز همان ماهی‌های کوچک اسباب‌بازی که در بازار فروخته می‌شود نیست. اما بر خلاف این اسباب‌بازی‌ها، این روبات کوچک به دو قلاب سه شاخه در قسمت زیرین، و یک حلقه در باله پشتی برای اتصال نخ قلاب مجهز شده است.


ایده پشت اختراع این است که طعمه Nano Lure ابتدا به شناور وصل شده و در آب رها می‌شود، سپس زیر شناور شروع به حرکت می‌کند تا اینکه سرانجام ماهی بزرگ‌تری آن را گاز بزند. حسگر نصب شده روی روبات به محض ورود به درون آب، روبات را به راه می‌اندازد. به این ترتیب، دو آهنربای الکتریکی (که هر کدام در یک سمت بدنه ماهی تعبیه شده است) به سرعت و به شکل پیاپی روشن و خاموش می‌شود. این فرایند چرخشی باعث می‌شود آهنربای سومی که بین این دو قرار گرفته و به میله‌ای در دم ماهی وصل شده است، بین این دو به سمت عقب و جلو حرکت کند.

در نتیجه کل این فرایند، دم ماهی شروع به باله زدن در آب می‌کند و روبات را شبیه به حرکت ماهی در آب به پیش می‌راند. همچنین برای آنکه حرکت ماهی طبیعی‌تر به نظر برسد، حسگر به صورت مداوم بین چرخه‌های شنای کند، متوسط و تند سوئیچ می‌کند. روبات به صورت خودکار به محض خارج شدن از آب خاموش می‌شود، و با استفاده از یک جفت باتری ساعتی می‌توان روبات را به مدت 4 تا 6 ساعت استفاده کرد. طعمه جدید با قیمت 22 دلار و در رنگ دلخواه شما ارائه می‌شود، و نخستین سری از آنها در ماه آگوست / مردادماه به مشتریان تحویل می‌شود.

 

اخبار,اخبار علمی,ماهی‌گیری با طعمه روباتیک,ماهی‌گیری,قلاب ماهی‌گیری

 

اخبار,اخبار علمی,ماهی‌گیری با طعمه روباتیک,ماهی‌گیری,قلاب ماهی‌گیری

 

اخبار,اخبار علمی,ماهی‌گیری با طعمه روباتیک,ماهی‌گیری,قلاب ماهی‌گیری

اخبار علمی - خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
صید اردک ماهی به روش واکاری(طعمه ماهی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرغ ماهی‌خوار طعمه مار پیتون +عکس


مرغ ماهی‌خوار پس از پروازی طولانی، یک لحظه به روی شاخه درخت می نشیند تا استراحت کند اما ناگهان طعمه‌ی مار بزرگ پایتون شده و بطور کامل با پر و بال قورت داده میشود!

 
 
 
 
صبح بخیر: مرغ ماهی‌خوار پس از پروازی طولانی، یک لحظه به روی شاخه درخت می نشیند تا استراحت کند اما ناگهان طعمه‌ی مار بزرگ پیتون شده و بطور کامل با پر و بال قورت داده میشود! 

عکس‌ها در پارک وحش آفریقای جنوبی گرفته شده است.

مرغ ماهی‌خوار طعمه مار پیتون شد

مرغ ماهی‌خوار طعمه مار پیتون شد

مرغ ماهی‌خوار طعمه مار پیتون شد

مرغ ماهی‌خوار طعمه مار پیتون شد