دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ماشین های قابل اطمینان جاده ای (2)


موسسه J.D. Power هرسال فهرستی از ماشین های قابل اطمینان جاده ای را منتشر می کند. امسال نیز به رسم عادت همیشگی این فهرست را منتشر کرده است. در فهرست 2013 شاهد 5 خودروی آمریکایی، دو خودروی ژاپنی و ماشین های آلمانی و کره ای هستیم که بهترین ماشین ها برای رانندگی در جاده شناخته شده اند. برای آشنایی با این خودروها با ما همراه باشید.

 
 
 
  صبح بخیر: موسسه J.D. Power هرسال فهرستی از ماشین های قابل اطمینان جاده ای را منتشر می کند. امسال نیز به رسم عادت همیشگی این فهرست را منتشر کرده است. در فهرست 2013 شاهد 5 خودروی آمریکایی، دو خودروی ژاپنی و ماشین های آلمانی و کره ای هستیم که بهترین ماشین ها برای رانندگی در جاده شناخته شده اند. برای آشنایی با این خودروها با ما همراه باشید.

10. Large pickup | GMC Sierra HD

GM امسال در این کلاس از ماشین ها در صدر نشسته است. مقام های اول تا سوم به ترتیب برای Sierra HD، Sierra LD و شورولت Avalanche است. در حالیکه پیکاپ های Sierra از نظر کیفیت اولیه و عملکرد در ردیف متوسط ها قرار دارند اما از نظر قابل اطمینان بودن در صدر هستند.





11. Midsize car | Hyundai Sonata

هر سال در لیست برنده های ماشین هایی با اندازه متوسط، نام هیوندای را می بینیم. امسال نیز J.D. Power مدل سونتاتای این کمپانی را انتخاب کرده است. این خودرو مقرون به صرفه، راحت، اقتصادی است و بالاتر از خودروهایی همچون بیوک LaCrosse قرار دارد. با اینکه سدان هایی همچون فورد فیوژن و مزدا Mazda6 محبوبیت بسیاری میان کاربران دارند اما مقام نخست این ردیف را سوناتا به خود اختصاص داده است.





12. Midsize crossover SUV | Honda Crosstour

در میان کراس‌اوورهای متوسط هوندا Crosstour بالاتر از تویوتا Venza قرار گرفته است. Venza امتیازات و کیفیت خوبی دارد اما نتوانست به مقام نخست دست پیدا کند و در مقام دوم بالاتر از تویوتا 4Runner قرار گرفت.





13. Midsize pickup | Ford Ranger

فورد رنجر برای بازار آمریکا ساخته نشده است و آن را نمی توانید در خیابان های این کشور ببینید. اما این پنجمین سال متمادی است که این خودرو به عنوان قابل اطمینان ترین پیکاپ متوسط انتخاب می شود. فورد Ranger پس از پشت سر گذاشتن Ram Dakota و هوندا Ridgeline در مقام نخست نشسته است.





14. Midsize premium car | Audi A6

ولوو S80 و لکسوس GS هر دو ماشین های بسیار خوب و قابل اطمینانی هستند اما بهتر از این دو، آئودی A6 است. این خودرو برای استفاده در هر نوع آب و هوایی مناسب است و امکانات لازم را دارد و مجهز به سیستم دو دیفرانسیل آئودی است.





15. Midsize premium crossover SUV | Lexus RX

در میان ماشین های شاسی بلند که امکانات داخل شهری خوب، قیمت تقریبا بالا و اندازه متوسطی دارند، مقام اول قابل اطمینان ترین خودرو جاده ای به لکسوس RX رسیده است. پس از این مدل نیز ولوو XC70 قرار دارد.





16. Midsize sporty car | Chevrolet Camaro

همیشه شورولت کامارو و فورد موستانگ در مقابل هم قرار داشته اند و رقیب سرسخت همدیگر بوده اند. انتخاب هر کدام از این دو خودرو برای طرفداران ماشین مقابل بسیار تعجب برانگیز و عجیب بوده است. این بار در میان این دو رقیب همیشگی، کامارو به عنوان قابل اطمینان ترین ماشین اسپرت انتخاب شده است.





17. Minivan | Toyota Sienna

در بخش مینی ون ها، موسسه J.D. Power، مدل Sienna را به عنوان بهترین و پس از آن هوندا ادیسه را انتخاب کرده است. این دو مدل بسیار به هم شبیه هستند اما این بار نیز تویوتا توانست در صدر بهترین ها بنشیند.





Subcompact car | Scion xD .18

آخرین رتبه بندی مربوط به ماشین های بسیار کوچک است و موسسه J.D. Power، یکی از ماشین های Scion به نام xD را انتخاب کرده است. در رتبه های دوم و سوم این لیست نیز به ترتیب تویوتا یاریس و هیوندای Accent قرار دارند.



ویدیو مرتبط :
خارج شدن ماشین از جاده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماشین های قابل اطمینان جاده ای (1)


موسسه J.D. Power هرسال فهرستی از ماشین های قابل اطمینان جاده ای را منتشر می کند. امسال نیز به رسم عادت همیشگی این فهرست را منتشر کرده است.






صبح بخیر: موسسه J.D. Power هرسال فهرستی از ماشین های قابل اطمینان جاده ای را منتشر می کند. امسال نیز به رسم عادت همیشگی این فهرست را منتشر کرده است. در فهرست 2013 شاهد 5 خودروی آمریکایی، دو خودروی ژاپنی و ماشین های آلمانی و کره ای هستیم که بهترین ماشین ها برای رانندگی در جاده شناخته شده اند. برای آشنایی با این خودروها با ما همراه باشید.

1.    Compact car | Toyota Prius

تویوتا یکی از برندهایی است که همیشه در فهرست J.D. Power وجود دارد. امسال نیز از این قاعده مستثنا نیست و ما همچنان ماشین های تویوتا را به عنوان قابل اطمینان ترین خودروهای جاده در این لیست می بینیم. شاید جالب باشد بدانید در این فهرست 18 اتومبل قرار دارند و از این 18 دستگاه، 7 دستگاه تویوتا خودنمایی می کنند. یکی از آنها مدل 2010  Prius است. راحتی اتاق در کنار مصرف خوب سوخت از جمله مزیت های Prius به شمار می روند و باعث شده اند تا این خودرو 5 ستاره ازJ.D. Power  دریافت کند.





2.    Compact crossover SUV | Toyota RAV4

تویوتاRAV4  در سال 2012 رتبه ای برای دریافت جایزه قابل اطمینان ترین خودرو دریافت نکرد  اما در سال 2013 موفق به کسب این جایزه شد. RAV4 توانست رقیب خود در کلاس اتومبیل های شاسی بلندی که امکانات داخل شهری خوبی هم دارند، در برابر هوندا CR-V دریافت کند.





3.    Compact multipurpose vehicle | Scion xB

Scion xB از نظر استقامت، کیفیت عالی و مصرف سوخت پایین در ردیف ماشین های چندمنظوره به عنوان قابل اطمینان ترین انتخاب شده است. این خودرو نیز 5 ستاره کامل دریافت کرده است و در مقام بالاتر از خودروهای مشابه همچون شورولت HHR و کیا Soul قرار دارد. Scion فقط در این کلاس جایزه نگرفته است بلکه در قسمت ماشین های بسیار کوچک نیز نام آن در لیست صبح بخیر است.





4.    Compact premium sporty car | Nissan 370Z

مدل 2010 نیسان 370Z به عنوان قابل اطمینان ترین ماشین در ردیف ماشین های اسپرت گران قیمت و کامپکت قرار دارد. مقام دوم این قسمت را مرسدس بنز کلاس E کوپه به خود اختصاص داده است. مقام سوم نیز برای ولوو C70 است.





5.    Compact sporty car | Mazda MX-5 Miata

در میان ماشین های اسپرت کامپکت امسال، مقام نخست را مزدا MX-5 Miata را به خود اختصاص داده است. مقام های دوم و سوم به ترتیب برای مینی کوپر و Scion tC بوده اند. MX-5 Miata رودستر جالب و مقرون به صرفه ای است و هندلینگ عالی دارد.





6.    Entry premium car | Lexus ES 350

لکسوس برای سال دوم است که در صدر قابل اطمینان ترین برند برای رانندگی در جاده از همه جهات  قرار می گیرد. یکی از برنده های لکسوس در این دو سال ES 350 بوده است. این ششمین مرتبه است که ES 350 برنده ماشین های قابل اطمینان می شود . پس از این مدل لکسوس، خودروی MKZ و کادیلاک CTS در مقام سوم قرار دارند.





7.    Entry premium crossover SUV | Acura RDX

آکورا RDX مدل بسیار زیبا و محبوب آئودی Q5 را پشت سر گذاشته است که شاید خیلی خوشحال کننده نباشد. اما موسسه J.D. Power آکورا RDX را به عنوان قابل اطمینان ترین خودرو در کلاس خودش انتخاب کرده است. البته این خودرو از نظر توربو و هندلینگ کمی تاخیر دارد. Audi Q5 نیز در مقام دوم قرر گرفته است.





8.    Large car | Buick Lucerne

بیوک Lucerne یکی دیگر از ماشین های جنرال موتورز است که برای دو سال پیاپی در صددر قابل اطمینان ترین ماشین های بزرگ قرار گرفته است. این خودرو در میان قابل اطمینان ترین ماشین ها از همه نظر در مقام ششم فهرست J.D. Power قرار دارد.





9.    Large crossover SUV | Chevrolet Tahoe

مدل 2010 ماشین GMC Yukon در مقام دوم کراس‌اوورهای بزرگ و پس از شورولت تاهوئه قرار دارد. مقام سوم نیز به تویوتا Sequoia تعلق دارد. طراحی داخلی Tahoe، بسیار جادار با صندلی های راحت است.