دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ماجرای مخالفت روحانی با فیلترینگ


مخالفت رییس جمهور با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در نطق تلویزیونی خود، در کنار تداوم روند تقابل وزارت ارتباطات با شرکت مخابرات ایران، داغ‌ترین سوژه‌های خبری حوزه آی تی کشور را تشکیل داد.


ویدیو مرتبط :
ماجرای عجیب بابک خرمدین و فیلترینگ اینستاگرام !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر ارتباطات: دولت روحانی مخالفت فیلترینگ کلی سایت ها است



اخبار,اخبار اجتماعی ,وزیر ارتباطات

 

فیلترینگ هوشمند در راستای بومی‌سازی برنامه‌ها و شبکه‌های مجازی در دستور کار دولت یازدهم قرار گرفته است. دولت همواره استفاده از شبکه‌های اجتماعی بومی را به مردم پیشنهاد کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت تدبیر و امید، موافق فیلترینگ به این صورت نیست.

محمود واعظی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران استان سمنان گفت: دولت یازدهم به هیچ وجه موافق فیلترشدن کلی سایت‌ها نیست.برنامه دولت تدبیر و امید در این خصوص ، فیلترینگ هوشمند است. فیلترینگ هوشمند به این معنی است که قسمت‌های غیراخلاقی و مجرمانه سایت‌ها از دسترس خارج می‌شود.

واعظی اظهار کرد: فیلترینگ هوشمند در راستای بومی‌سازی برنامه‌ها و شبکه‌های مجازی در دستور کار دولت یازدهم قرار گرفته است. دولت همواره استفاده از شبکه‌های اجتماعی بومی را به مردم پیشنهاد کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تعدادی از این شبکه‌های بومی راه‌اندازی شده و در حال پیشرفت است، گفت: از شبکه‌های بومی راه‌اندازی شده استقبال خوبی به عمل آمده و امیدواریم مردم همانند گذشته در کنار دولت از بومی‌سازی حمایت کنند.

واعظی ادامه داد: دولت یازدهم با توجه به تهدیدهای فراوانی که در فضاهای مجازی خارجی برای کاربران ایرانی وجود دارد، استفاده از این شبکه‌های اجتماعی را به مردم توصیه نمی‌کند. هم‌زمان با رشد و توسعه در زمینه بومی‌سازی فضاهای مجازی بحث فیلترینگ هوشمند را نیز در دستور کار قرار دادیم تا فضای مجازی امنی را برای مردم فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: فیلترینگ هوشمند را با کمک دانشگاه‌های ممتاز کشور شروع کرده‌ایم و در حال پیشرفت در این زمینه هستیم. در زمینه فیلترینگ هوشمند هم از متخصصان داخلی و بومی استفاده کرده‌ایم تا از ظرفیت‌های جوان و بومی خود بیشترین استفاده را برده باشیم.

وی با اشاره به اینکه فیلترینگ هوشمند در سه فاز در حال عملی شدن و پیگیری است، افزود: فاز اول و آزمایشی این طرح تمام شده و وارد فاز دوم این طرح شده‌ایم. فاز سوم فیلترینگ هوشمند، شش ماه بعد از پایان فاز دوم این طرح اجرا می‌شود.
اخبار اجتماعی - فارس