دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ماجرای جوانی که "نمونه آزمایشگاهی" شد!



 

 

"آنها به دست من دستکش های سفید می کنند و پول خوبی می دهند به طوری که از 250 تا 600 یورو در روز می گیرم که این مبلغ به اهمیت آزمایشات و احتمالا درصد خطرات آنها بستگی دارد."

یک جوان 34 ساله ایتالیایی دارای مدرک لیسانس در رشته ادبیات و فلسفه که نتوانسته بود شغل مناسبی پیدا کند از سال 2006 به عنوان یک نمونه انسانی آزمایشگاهی در یک شرکت داروسازی در سوئیس کار می کند.

به گزارش مهر، این جوان 34 ساله که با وجود برخورداری از مدرک لیسانس در رشته ادبیات و فلسفه نتوانسته بود یک فرصت شغلی مناسب پیدا کند برای مبارزه با افسردگی و بیکاری تصمیم گرفت به عنوان یک نمونه آزمایشگاهی انسانی در تحقیقات پزشکی استخدام شود.

این جوان که با نام "آر. اس" معرفی شده است بدن خود را برای آزمایش مولکولها و داروهای جدید یک شرکت داروسازی در سوئیس اجاره داده است.

"آر. اس" 15 تا 20 روز در سال به کلینیک این شرکت داروسازی می رود و محققان بر روی بدن وی تاثیرات قرصها، شربتها و مولکولهای جدید را آزمایش می کنند.

وی در این خصوص گفت: "آنها به دست من دستکشهای سفید می کنند و پول خوبی می دهند به طوری که از 250 تا 600 یورو در روز می گیرم که این مبلغ به اهمیت آزمایشات و احتمالا درصد خطرات آنها بستگی دارد."

"آر. اس" نگران سلامت خود نیست و با آرامش به محل کار خود می رود. این جوان افزود: "من خویشاوندانی در سوئیس دارم زمانی که برای دیدن آنها به سوئیس رفته بودم یک اعلان را در دانشکده پزشکی خواندم که در آن نوشته بود یک شرکت داروسازی به دنبال افرادی برای انجام یک پست مهم می گردد. من خودم را معرفی کردم و فهمیدم که باید یک انتخاب سخت کنم."

وی ادامه داد: "در ملاقات اول با محققان این شرکت دارویی آنها با دقت مرا معاینه کردند و پس از اینکه از سالم بودن من مطمئن شدند استخدامم کردند. اولین آزمایشی که بر روی من انجام شد آزمایش داروهایی برای درمان گاستریت بود. من هیچ واکنش خاصی نداشتم و به این ترتیب از سال 2006 به عنوان نمونه آزمایشگاهی انسانی کار می کنم."

"آر. اس" توضیح داد: "ترس؟ خیر! چون من در دست دانشمندان، پزشکان و افراد حرفه ای بسیار جدی هستم."

وی در پاسخ به این سئوال که چگونه می توان یک نمونه آزمایشگاهی انسانی شد گفت: "به طور ساده باید فردی در سلامت کاملا خوب و بدون داشتن مشکلات روحی باشید. داوطلبان علاقه مند باید قراردادی را امضا کنند که در آن حقوق، وظایف و خطرات این شغل کاملا شرح داده شده است."

براساس گزارش کورییره دلا سرا، این جوان اضافه کرد: "من برای پول و رهایی از بیکاری این کار را می کنم. اصلا بد نیست. به هر حال بهتر از این است که بخواهم به خاطر پول کلیه و یا یک چشمم را بفروشم. خطرات این داروها کمتر از زمانی است که کسی یک آسپرین ساده مصرف کند و نداند که نسبت به آن آلرژی دارد..../تخلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اختلالات در اینترنت کشور؛ مگر کاربران نمونه آزمایشگاهی هستند؟!



 

اختلالات در اینترنت کشور؛ مگر کاربران نمونه آزمایشگاهی هستند؟!

 

 

هر چند که مدت های مدیدی است که نظام اینرنتی کشور ، به سیستمی کاربر آزار تبدیل شده و کاربران ایرانی هم آن را به هر نحو ممکن تحمل می کنند ، اما در هفته های اخیر ، این وضعیت ، بغرنج تر شده است به گونه ای که بسیاری از سایت ها ، در زمان های متعددی از 24 ساعت شبانه روز ، در نقاط مختلف کشور بدون هیچ توضیحی از دسترس کاربران خارج می شوند و بدون هیچ شرحی باز می گردند و این چرخه همچنان ادامه دارد و این در حالی است که نه بخش های فنی و سرورهای این سایت ها مشکل دارند و نه اشکال از ISP هاست، بلکه مشکل، از دست کاری هایی است که در "زیرساخت" صورت می گیرد.

 

به گزارش عصرایران نکته تاسف برانگیز اینجاست که آقایان و احتمالا بانوان مسئولان ، نه تنها در این باره توضیحی نمی دهند و عذری نمی طلبند، بلکه از بیخ و بن ، وجود هر گونه اشکال و اختلال را هم تکذیب می کنند تا نمکی بر زخم های جامعه کاربران چند میلیونی اینترنت پاشیده باشند!

از چند روز گذشته نیز مجددا به علت سوء مدیریت و تلاش برای آزمودن سیستم های فیلترینگ کشور ، اشکالات و اختلالات موجود در اینترنت به اوج خود رسیده و در وضعیتی بی سابقه ، عجیب و تامل برانگیز ، کاربران با کلیک بر روی لینک های سایت های فیلترنشده ایرانی به سایت های اپل و گوگل برای جستجوی کلمه های Ketab aval یا Kasra و غیره هدایت می شدند!

همچنین اختلال قدیمی باز نشدن یک سایت از بعضی از ISP ها یا مناطق جغرافیایی کشور نیز تشدید شده است ،به طوری که بنابر گزارش های مختلف کاربران ، ISPهای ایرانسل ، شاتل ، پارس آنلاین و داتک با بیشترین سطح اختلال مواجه بودند و پیگیری های صورت گرفته از ISP ها به پاسخ همیشگی یعنی" اختلال فیبر نوری در زیر ساخت " منتهی می شد.

هر چند مسوولان همچنان در صدد انکار و تکذیب موضوعی هستند که برای میلیون ها کاربر اتفاق افتاده ، اما از نظر فنی هم نتایج به دست آمده از Trace مسیر ارتباطی در لینکهای با اختلال بیشتر بوضوح نشان می دهد که ارتباط در یکی از IP های رنج 78.38.244.0 الی 255 دچار اختلال می گردد.

اینترنت

حال این سوالات جدی مطرح است که چرا کل کشور تبدیل به محل آزمایش مسئولان شده است و تا به کی جامعه میلیونی کاربران اینترنت باید به عنوان نمونه آزمایشگاهی هزینه آزمایشها و ابداعات! صورت گرفته در فیلترینگ کشور را بدهند؟ چرا بعضی از مسوولان هیج احترامی برای میلیون ها کاربر اینترنتی قائل نیستند و هر رفتاری که دوست داشته باشند با آنها می کنند؟ در فضای حساس کنونی اقدامات سلیقه ای و ناشیانه اینچنینی را چگونه باید تفسیر کرد؟ چرا در صورت ضرورت تغییرات ، آزمایش های خود را مقیاس کوچکتر آزمایش نمی کنند و کل اینترنت مملکت را دچار اختلال می کنند؟

اساساً چه کسی در مملکت پاسخگوی این مسایل است و آیا مسولین حقوقی را برای کاربران اینترنت قایل هستند؟ کسب رضایت عموم کاربران اینترنت که به دنبال استفاده درست از اینترنت هستند مهم تر است یا توجیه هزینه های فیلترینگ ناشیانه ؟ آیا این قبیل ناشی کاری ها ، خود مصداق بارز تشویش اذهان عمومی و تضییع حقوق شهروندی و ایجاد بد بینی به ویژه بین جوانان و قشر تحصیل کرده نیست؟

و سرانجام این که نقش نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور و به طور کل قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی در این میان چیست و آیا وقت آن نرسیده که در این عرصه نیز ورود پیدا کنند و فکری به حال حقوق میلیون ها ایرانی نمایند؟.../عصرایران