دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

لکسوس LX570، جادارِ فول آپشن


LX نخستین بار در سال ۱۹۹۶ با نام LX450، برای کل کل با خودروهایی نظیر بنز GL کلاس و رنج‌روور از سوی لکسوس معرفی شد. پس از 2 سال، مدل جدیدتر با موتوری قوی‌تر به نام LX470معرفی شد.

مجله تخت گاز: LX نخستین بار در سال ۱۹۹۶ با نام LX450، برای کل کل با خودروهایی نظیر بنز GL کلاس و رنج‌روور از سوی لکسوس معرفی شد. پس از 2 سال، مدل جدیدتر با موتوری قوی‌تر به نام  LX470معرفی شد. در سال ۲۰۰۳ اما نسل فعلی LX570 با 3 نوع انجین مختلف معرفی شد. نمایشگاه دیتروت ۲۰۱۲ محل رونمایی از مدل فیس‌لیفت LX570 یا همان مدل ۲۰۱۳‌این خودرو بود. مدلی که هم‌اکنون شاهد حضور آن در‌ایران هستیم.

لکسوس LX570 روی پلت‌فرم لندکروزر ساخته می‌شود و در نمای ظاهری نیز شباهت‌های زیادی با‌این شاسی‌بلند محبوب دارد. اما با نگاهی کلی به ظاهرش، آن را بسیار لوکس‌تر و با پرستیژتر از لندکروزر خواهید یافت. فرم جلو پنجره استیل که مدتی است به یکی از المان‌های طراحی خودروهای لکسوس تبدیل شده، در کنار چراغ‌های مجهز به لامپ‌های LED روز روشن، نمای جذابی برای قسمت جلو رقم زده‌‌اند. ارتفاع دماغه خودرو بر خلاف پورشه کاین زیاد است و پروژکتورهای بزرگ روی سپر، حس قدرت را به خوبی منتقل می‌کنند.

لکسوس LX570، جادار فول آپشن

نمای جانبی و طراحی قسمت عقب لکسوس دقیقا نقاطی هستند که شباهت‌ها با لندکروزر، در‌این نقاط به اوج خود می‌رسد. در نمای جانبی سعی شده با کروم‌کاری دور شیشه‌ها و استفاده از یک نوار پهن براق روی درها، سادگی‌این قسمت کمرنگ‌تر شود. قسمت عقب اما، جایی است که LX570 را بسیار لوکس و چشم‌نواز می‌یابید. در مرکز سپر عقب نیز پکیج تریلر بال نصب شده است. به لطف وجود‌این پکیج کاربردی، لکسوس غول‌پیکر‌این قابلیت را دارد که ۳۱۷۵کیلوگرم را به دنبال خود بکشد.‌این آپشن در مسافرت‌ها، هنگام بیرون کشیدن یک خودرو دیگر و یا حمل کاروان یا قایق، به خوبی خود را نشان می‌دهد.

وقت آن رسیده به داخل‌این هتل لوکس قدم بگذاریم. با بازشدن درها چراغ‌های روی رکاب و زیر‌آینه‌های بیرونی روشن می‌شوند. با نگاهی به کابین‌این خودرو، در می‌یابیم که بی‌دلیل نیست لکسوس رتبه اول رده‌بندی کیفیت را به خود اختصاص داده و گوی سبقت را از آلمانی‌ها ربوده است. روی کنسول جلو، پنل در‌ها و صندلی‌ها، پوشش چرم طبیعی و فوق‌العاده با کیفیت به چشم می‌خورد. هم‌چنین چوب استفاده شده در تریم داخلی لکسوس LX570، چوب درخت اقاقیای آفریقایی است که در دکوراتیو جت‌های شخصی و قایق‌های تفریحی به چشم می‌خورد. دکمه‌ها و قطعات فلزی استفاده شده روی کنسول جلو نیز جلوه‌ای اسپرت به کابین بخشیده‌‌اند.

میان 2 صنلی یک زیر آرنجی بزرگ با پوش چرمی ‌قرار دارد که با باز کردن آن به یخچال ۸ لیتری‌این خودرو دسترسی پیدا خواهید کرد. فضای کابین LX570 بسیار جادار است و گنجایش ۷ سرنشین را دارد. صندلی‌های جلو به صورت برقی تنظیم می‌شوند و به سیستم گرمایش و سرمایش نیز مجهز شده‌‌اند. هم‌چنین LX570 یکی از معدود شاسی بلندهایی است که صندلی‌های عقب آن نیز مجهز به گرمکن هستند. دو صندلی اضافه در فضای پشت ردیف دوم نیز به صورت برقی باز و بسته می‌شوند تا راحتی در کابین‌این خودرو به اوج خود برسد. 

هم‌چون پورشه کاین، دکمه‌های مربوط فنرها و سیستم‌های حرکتی خودرو، در قابی استوانه‌ای کنار هم قرار گرفته‌‌اند. نرمی ‌یا خشکی فنرها در 3 حالت کامفورت، معمولی و اسپرت تنظیم می‌شوند. ارتفاع خودرو به صورت اتوماتیک قابل تنظیم است. میزان گشتاور وارد شده به چرخ‌ها نیز از‌این قسمت و در دو حالت سبک و سنگین قابل کنترل است.


لکسوس LX570، جادار فول آپشن

موتور V8 ‌این خودرو که  با کد FE_UR شناخته می‌شود، توسط دکمه استارت روشن می‌شود.‌این موتور حجیم  ۵.۷ لیتری به تکنولوژی VVTI یا زمان بندی متغیر سوپاپ‌ها مجهز شده است. از دیگر سیستم‌های موجود در موتور LX570 می‌توان به سامانه کنترل هوشمند دریچه گاز و سیستم کنترل هوای ورودی اشاره کرد. با چرخیدن یک دور فرمان، دوربین‌های کنار‌آینه‌ها تصویر فضای اطراف خودرو را در نمایشگر نشان می‌دهند تا هیچ نقطه کوری وجود نداشته باشد. بی‌صدا بودن کابین با خودرو لوکسی هم‌چون رولزرویس قابل مقایسه است. اکوستیک کابین LX570 عالی انجام شده و فقط در دورهای بالا صدای غرش موتور ۸سیلندر گوش را نوازش می‌دهد. فراموش نکنید که با راحت‌ترین شاسی‌بلند بازار طرف هستید. به لطف وجود کمک فنرهای ضد شوک و سیستم تنظیم ارتفاع خودکار، کمتر تکانی در مسیر حرکت به کابین وارد می‌شود.‌

این سیستم پیشرفته فنربندی، حالت رانندگی را با سنسورهای مختلف سنجیده و بهترین وضعیت را انتخاب می‌کند. در‌این میان سیستم تنظیم ارتفاع فعال یا  X_AHC نیز بی‌تاثیر نیست. واکنش موتور ۳۳۶ اسب بخاری LX570 به پدال گاز، جای هیچ گله‌ای را باقی نمی‌گذارد، و در هر سرعتی که اراده کنید، شتاب فوق‌العاده‌این غول ۲.۷تنی سرنشینان را در صندلی‌ها فرو خواهد برد. البته‌این پیشرانه پرقدرت خیلی هم پر اشتهاست و در هر ۱۰۰ کیلومتر، به طور ترکیبی ۱۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند. با وجود ارتفاع زیاد از سطح زمین و جثه بزرگ، LX570 از هندلینگ فوق‌العاده‌ای برخوردار است و در پیچ‌ها و سرعت‌های بالا، اعتماد به نفس راننده را برای فشردن پدال گاز بالا می‌برد.

از سامانه‌های حرکتی‌این خودرو می‌توان به سیستم HAC (کنترل حرکت اولیه در شیب‌ها)، VSC(کنترل پایداری)، TRC(کنترل لغزش در پیچ‌ها) و سیستم‌های کمکی دیگر نظیر قفل دیفرانسیل اشاره کرد. هم‌چنین سامانه CONTROL CRAWL در کنار سیستم ترکشن کنترل، هنگام بالا رفتن و پایین آمدن از تپه‌ها سرعت حرکت را کنترل می‌کند.گشتاور ۵۳۰ نیوتن‌متری نیز در دور ۳۲۰۰ به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. سیستم ترمز قوی‌این خودرو بسیار مناسب عمل می‌کند. و‌این وزنه سنگین وزن را بدون دایو رایج در شاسی بلندهای تویوتا متوقف می‌کند.

در کل LX570 را می‌توان یک شاسی‌بلند فوق‌العاده با درجه‌ای بالا از راحتی، کیفیت، امکانات و قابلیت‌های حرکتی دانست که در عین لوکس بودن، هر وقت که اراده کنید قابلیت‌های اسپرتی نیز از خود نشان می‌دهد. از تنها مشکلات‌این خودرو می‌توان به ابعاد بسیار بزرگ که با مسیرهای پرترافیک شهری ناسازگار است و مصرف سوخت بالای آن اشاره کرد.

رقبای داخلی و خارجی

 BMW X5

لکسوس LX570، جادار فول آپشن

  Porsche Cayenne

لکسوس LX570، جادار فول آپشن

  Benz GL500


لکسوس LX570، جادار فول آپشن

 پیشنهاد نهایی

اگر لکسوس LX570 را به عنوان خودرو خود انتخاب کرده‌اید، حتما اهل آفرود و پیمودن مسیرهای خارج جاده‌ای هستید.‌این غول دو دیفرانسیل یکی از بهترین و مجهزترین شاسی بلندهای آفرود موجود در بازار است.  همچنین اگر به دنبال انتخابی برای رفت و آمد در مسیرهای شلوغ شهری هستید،LX570 با مصرف بالا و ابعاد بزرگش،گزینه مناسبی به نظر نمی رسد.

بهتر است بگوییم کسانی که پول 2 یا حتی 3  لندکروزر را می دهند و 1 لکسوس LX570 می خرند حتما دلیل خود را این گونه بیان می کنند: یک شاسی بلند تمام عیار می خواهیم که هیچ آپشنی در آن از قلم نیفتاده باشد.

لکسوس LX570، جادار فول آپشن

لکسوس LX570، جادار فول آپشن

لکسوس LX570، جادار فول آپشن


ویدیو مرتبط :
لکسوس LX570

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تیبای فول‌آپشن هم تولید شد



تیبای فول‌آپشن هم تولید شد / اوکراین پس از افغانستان دومین کشور پذیرای محصولات سایپا

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تیبا EX (فول آپشن) بصورت آزمایشی در شرکت تولید خودرو سایپا کاشان با همکاری شرکتهای سایپا، مرکز تحقیقات و سازه گسترتولید شد.محمد آزادی - رئیس اداره مهندسی مونتاژ سایپاکاشان، ضمن اعلام خبر بالا افزود: با اجرای این طرح آزمایشی و با تولید خودرو تیبا تیپ EX ، گام بلند دیگری در مسیر متنوع شدن تیپ های مختلف تیبا برداشته شد.وی مزیت های این تیپ نسبت به مدل SX را در حوزه تزئینات داخلی و بیرونی و در راستای ایجاد رفاه مناسب برای راننده و سرنشینان و نیز زیبایی بیشتر این خودرو دانست و تصریح کرد: برقی شدن آیینه‌های جانبی و شیشه بالابرهای عقب و آلومینیومی شدن رینگ های تایر که تأثیر بسزایی در جذابیت ظاهری خودرو دارد، می‌تواند موجب رضایتمندی بیشتر مشتریان شود.

اوکراین مقصد جدید محصولات صادراتی سایپا

نخستین محموله خودرو تیبا به بازار کشور اوکراین صادر شد.

طبق اعلام سایپا، با وجود تولید خودرو توسط شرکت‌های خودروساز مطرحی همچون شورولت، لادا و کیا در اوکراین و همچنین ورود خودروهای دست دوم، شرکت سایپا توانست به بازار این کشور راه پیدا کند. 

بر این اساس سایپا ایجاد شبکه گسترده و کارآمد فروش و خدمات پس از فروش و در دسترس قرار دادن خدمات و قطعات یدکی با قیمت رقابتی در کشور اوکراین را در دستور کار قرار داده است.سایپا فعالیت خود را در اوکراین با افتتاح چهار نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش در چهار شهر بزرگ این کشور آغاز کرده و به موازات افزایش فروش محصولات، این شبکه را نیز در سراسر اوکراین گسترش خواهد داد.اوکراین پس از افغانستان دومین کشوری است که امسال پذیرای محصولات سایپا شده است. پیش از این محصولات سایپا به کشورهای سوریه، عراق، الجزایر، مصر، لیبی، سودان، غنا، نیجریه، کامرون، سنگال، ونزوئلا، آذربایجان و ارمنستان صادر شده است./ایسنا