دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

لپ تاپی که افقی و عمومی می شود!


لپ تاپ جدیدی که در حال حاضر تنها طرح مفهومی آن ارائه شده در دو حالت افقی و عمودی قابل استفاده است.

رایانه قابل حمل مفهومی فوجیستو به نام "اندرسون نوت بوک" طرح مفهومی جدیدی است که در رقابت طراحی پرتال Designboom ارائه شده است.

این رقابت با هدف ارائه طراحها و عملکردهای جدید برای لپ تاپهای آینده و با هزینه شرکت ژاپنی فوجیستو برگزار شد.

ویژگی این نوت بوک مفهومی جدید فوجیستو در حالت دوگانه آن است. به طوریکه این لپ تاپ می تواند هم از طرف عمودی (سنتی) و هم از طرف افقی (پانورامیک) باز شود و مورد استفاده قرار گیرد.

با نگاه اول به این نوت بوک به نظر می رسد که نوعی تبلت باشد که از یک صفحه کلید کامل ده انگشتی QWERTY استفاده می کند.

کاربر با قرار دادن این دستگاه در حالت عمودی می تواند از آن همانند یک نوت بوک معمولی استفاده کند و زمانی که لپ تاپ در حالت افقی قرار می گیرد همانند یک کتاب از پهلو باز می شود.

"ما یویه" و "تائو یینگ"، طراحان این طرح مفهومی فکر کرده اند که توانایی استفاده از نمایشگر و صفحه کلید در دو حالت افقی و عمودی می تواند کاربردهای بسیاری در عملکردهای چندرسانه ای داشته باشد.

براساس گزارش زئوس نیوز، ابعاد این نمایشگر 6.5 اینچ با قطر کمتر از 2 سانتیمتر است. صفحه کلید QWERTY این نمایشگر، لمسی است.


 







ویدیو مرتبط :
چه لپ تاپی بخرم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چه لپ‌تاپی بخریم؟



 

 

 

چه لپ‌تاپی بخریم؟

 

اگر از رایانه‌های دسكتاپ PC خسته شده‌اید و پول كافی هم دارید، لپ‌تاپ‌های سنتی برای شما بهترین انتخاب هستند. برخلاف نت‌بوك‌ها (Netbook)‌، اندازه صفحه نمایش و صفحه كلیدهای این رایانه‌های قابل‌حمل، كامل بوده و می‌توانید یك روز كامل كاری را با آنها بدون هیچ گونه احساس خستگی و ناراحتی سپری كنید. تفكیك‌پذیری (رزولوشن) صفحه نمایش لپ‌تاپ‌های عادی از نت‌بوك‌ها بیشتر است و به شما اجازه می‌دهد تا در یك زمان، محتوای بصری بیشتری را یكجا روی صفحه داشته باشید و این امر امكان استفاده آسان‌تر از بسیاری از برنامه‌های نرم‌افزاری را برای شما فراهم می‌كند.


تنها نكته منفی آنها این است كه قیمت و وزن لپ‌تاپ‌ها از نت‌بوك‌ها بیشتر است، اما به هر حال با بودجه‌ای در حدود 500 هزار تومان، می‌توانید لپ‌تاپ‌هایی را از اندازه صفحه نمایش 3/13 تا 6/15 اینچ انتخاب كنید كه صفحه كلیدهای شكیل و خوبی داشته باشند و در عین این كه از قدرت كافی برای پاسخگویی به نیازهای روزمره و اجرای نرم‌افزاری شما برخوردارند، زمان دوام باتری در حد 3 ساعت یا بیشتر را نیز ارائه می‌دهند. به همین علت برای افرادی كه به طور مداوم آنها را برای استفاده در كارها و ارجای وظایف گوناگون به‌كار می‌برند، همراهی ایده‌آل است.

 

انواع لپ‌تاپ

1ـ‌ لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی (Gaming laptop)‌

معرفی این لپ‌تاپ‌ها به این معنا نیست كه شما تنها قادر به بازی روی این رایانه‌های خاص هستید و امكان اجرای این بازی‌ها را روی انواع دیگر لپ‌تاپ‌ها ندارید. با آن كه بیشتر تولیدكنندگان لپ‌تاپ‌های معمولی در ساخت آنها چندان تاكیدی بر قدرت اجرای بازی آنها ندارند، اما با كمال تعجب، برخی مدل‌های نه‌چندان گرانقیمت مانند
Acer Aspire 5741 با آن كه اصلا به ظاهر آنها نمی‌خورد كه قادر به اجرای بازی‌های رایانه‌ای باشند و برای این كار، ساخته نشده‌اند، اما در زمینه اجرای بازی‌ها قدرتمند هستند. شاید قدرت این نوع سیستم بیشتر مربوط به تراشه (چیپ) گرافیكی ATI Radeon HD 5470 آن باشد كه قادر است از عهده جدیدترین بازی‌های رایانه‌ای موجود برآید. اگر به دنبال یك لپ‌تاپ بازی واقعی هستید كه بتواند براحتی به‌درد همه بازی‌ها بخورد، لپ‌تاپ گرانقیمت Alienware M17x كه 2 عدد كارت گرافیكی را در قالب یك بسته در خود جا داده است و فضای دیسك سختی معادل 2/1 ترابایت دارد، یكی از بهترین گزینه‌هاست. لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی مزیت‌های دیگری را نیز بجز اجرای بازی‌های با گرافیك بالا و سه‌بعدی دارند، از قبیل غول‌پیكر بودن كه اگر صفحه نمایش آنها 17 اینچ نباشد، می‌توانید صفحه حداقل 15 اینچی را از آنها انتظار داشته باشید. به همراه فضای كافی برای كار و بازی و همچنین فضای ذخیره داده زیادی كه در اختیار شما قرار می‌دهند. شما باید به این نكته در مورد این لپ‌تاپ‌ها توجه داشته باشید كه با داشتن صفحه نمایشی اینچنین بزرگ و قطعات سخت‌افزاری با كارایی بالا، زمان دوام باتری 5/1 یا 2 ساعته برای یك چنین سیستم‌های بازیخوری به هیچ وجه غیرعادی نیست. در ضمن باید آماده دست و پنجه نرم كردن با وزن زیاد آنها نیز باشید. شما می‌توانید آنها را برای زمان‌های نه‌چندان طولانی در یك كوله پشتی به آسانی حمل كنید.

 

2 ـ لپ‌تاپ‌های فرا ـ قابل حمل (Ultraportable)‌ و نت‌بوك‌ها

اگر به دنبال لپ‌تاپی باشید كه شانه و كتف شما را از كار نیندازد، باید به دنبال یك لپ‌تاپ فرا ـ قابل حمل یا نت‌بوك باشید. این لپ‌تاپ‌ها از جهت كوچكی و سبكی، براحتی در سفر و در راه منزل و كار در كیف دستی جا می‌گیرند و در اولین نظر، بسیار شبیه هم هستند. همچنین شما، زمان دوام باتری شگفت‌انگیز بیش از 8 ساعت را نیز می‌توانید از آنها انتظار داشته باشید. لپ‌تاپ‌های فرا ـ قابل حمل در برخی مواقع كمتر از 5/1 كیلوگرم وزن دارند كه می‌توانند به آسانی به همه جا حمل شوند.

لپ‌تاپ‌های فرا ـ قابل حمل در مقابل لپ‌تاپ‌های معمولی بسیار لوكس به نظر می‌رسند. اندازه‌های 5/11 و 12 اینچی صفحه نمایش‌های آنها بسیار به درد بخورتر از اندازه 10 اینچی صفحه نمایش نت‌بوك‌ها بوده و همچنین سیستم‌هایی بسیار مفید و قابل استفاده‌تر و دارای كارایی بیشتری از آنها هستند كه از قطعات بسیار مرغوب و گران‌تری ساخته شده‌اند كه در این امر در مقابل نت بوك‌ها جذابیت بیشتری به آنها می‌بخشد. لپ‌تاپ‌های سری X سونی كه از فیبر كربن (Carbo Fibre)‌ و آلومینیوم ساخته شده و بهره‌مند از فضای ذخیره‌سازی از نوع وضعیت جامد (SSD)‌ یا Solid-state disk هستند، با دوام طولانی‌تر شارژ باتری و كارآیی بالا و طراحی مناسب، در راس دیگر لپ‌تاپ‌های این دسته قرار دارند. یك ایراد بزرگ لپ‌تاپ‌های فرا ـ قابل حمل قیمت بالای آنها است به طوری كه یك لپ‌تاپ فرا ـ قابل حمل سونی بیش از 000/000/1 تومان گران‌تر از یك نت‌بوك است و این در حالی است كه حتی از قدرت لپ‌تاپ‌های معمولی ارزان‌تر از خود هم برخوردار نیست.

 

3 ـ لپ‌تاپ‌های تبلت یا لوحه‌ای (Tablet PC)‌

رایانه‌های لوحه‌ای سال‌هاست كه كم و بیش در بین لپ‌تاپ‌ها حضور دارند. تا به امروز كاربردهای آنها اختصاصا جهت مصارف تخصصی و تجاری بوده است، اما با ورود آیپد اپل (Apple iPad)‌ كه رایانه‌ای است طراحی شده برای مصارف خانگی، این روال كاملا به هم خورد. آیپد سیستم‌عامل iOS را روی خود در حال اجرا دارد و برخی از رقیبان آن نیز از سیستم‌عامل آندروید گوگل (Google Android)‌ استفاده می‌كنند كه هر دوی این سیستم‌ها با فراهم ساختن امكان گشت‌و‌گذار شما در وب (web surf)‌، دانلود بازی‌ها و برنامه‌های نرم‌افزاری ساده كه برنامه‌های كاربردی (apps)‌ نامیده می‌شوند، كاملا كارآمد و خوب روی صفحه نمایش‌های صفحه لمسی (touchscreen)‌ تقریبا كوچك آنها عمل می‌كنند. اگر به دنبال رایانه‌ای هستید كه با سیستم عامل ویندوز كار كند، ما مطمئن نیستیم كه لپ‌تاپ‌های تبلت گزینه‌ای مناسب برای شما باشند. البته ویندوز با تنظیمات و كنترل‌های صفحه لمسی كار می‌كند و رایانه‌های لمسی هوشمند (Touchsmart)‌ در اجرای برنامه‌ها به‌وسیله كنترل انگشتان بسیار خوب عمل می‌كنند، اما حتما باید در كنار آنها صفحه كلید و ماوس نیز در دسترس باشد. این رایانه‌های لوحه‌ای به عنوان یك راه و گزینه قابل حمل برای گشت و گذار در وب بسیار مناسب هستند و انواع گوناگونی از آنها با اندازه‌های صفحه نمایش بزرگ و كوچك در بازار یافت می‌شوند.

منبع: techmagnews.com