دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

لپ‌تاپ سونی با صفحه نمایش سه‌بعدی



لپ‌تاپ سونی,قیمت لپ تاپ سونی

لپ‌تاپ سونی با صفحه نمایش سه‌بعدی
 مدل F23B9E از لپ‌تاپ‌های صفحه بزرگ و البته گران‌قیمت سونی در بازار داخلی است که قابلیت پخش تصاویر سه‌بعدی را نیز دارد.
این لپ‌تاپ به پردازنده Intel Core i5 -3.0 GHz، رم چهار گیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه 640 گیگابایت مجهز است.کارت گرافیکی این دستگاه هم Nvidia GeForce GT 540M GPU 1024 MB UpTo 4096 MB است.
در مورد صفحه نمایش این دستگاه هم باید بگوییم که F23B9E از نمایشگر 4/16 اینچی و سه‌بعدی برخوردار است که برای تماشای فیلم کاملا مناسب است. به ویژه  وقتی که فیلم با کیفیت Blu-Ray باشد تصاویر بسیار شارپ و دیدنی خواهند بود.
درب نوت‌بوک سونی وایو سری F مات و دارای شاسی کامل به همراه قسمت استراحت مچ با طرح Textile است. بدنه نیز کاملا قرص و محکم است. در مورد پورت و امكانات ارتباطی این دستگاه هم باید بگوییم که لیست پورت‌هایی که  روی سونی وایو سری F وجود دارد همان پورت‌هایی هستند که انتظار دیدن آنها را روی یک لپ‌تاپ بزرگ داریم.

این لپ‌تاپ دارای 3 پورت USB، خروجی‌های HDMI و VGA، یک پورت S/PDIF پورت Ethernet، پورت‌های هدفون و میکروفن، Express Card/34 Slot، پورت‌های جداگانه‌ کارتخوان SD و وب‌کم 3/1 مگاپیکسلی است که ویدئوها و عکس‌های خوبی را می‌گیرد. البته به خاطر رزولوشن نسبتا پایین عکس‌های گرفته شده جزئیات زیادی را نشان نمی‌دهند.
ویژگی خاصی که در مورد سونی وایو F وجود دارد فن‌آوری
 Transfer Jet آن است که به کاربر اجازه می‌دهد تا به صورت وایرلس به انتقال داده‌ها از یک دستگاه دیگر به لپ‌تاپ بپردازد.

کاربر با استفاده از این فن‌آوری می‌تواند با قرار دادن دوربین روی لپ‌تاپ به انتقال 20 عکس به صورت یکجا بپردازد، چرا که فن‌آوری Transfer Jet امکان انتقال داده‌ها با سرعت500 Mbps را تضمین می‌نماید که این خیلی سریع‌تر از Wireless USB است.
باتری این نوت‌بوک هم در پر کارترین شرایط 2 ساعت و 25 دقیقه شارژدهی دارد. بنابراین این نوت‌بوک برای استفاده‌ بلند مدت بدون باتری طراحی نشده است.

به طور کلی بهره‌مندی از صفحه کلید راحت با نور پس زمینه، تولید گرمای کم، تجهیز به پورت‌های مختلف و... از نقاط قوت و عمر کوتاه باتری از نقاط ضعف این لپ‌تاپ صفحه بزرگ است. این لپ‌تاپ 1/3 کیلوگرمی  که در رنگ مشکی به بازار عرضه شده است با قیمتی در حدود سه میلیون و 300 هزار تا سه میلیون و 330 هزار تومان در بازار موجود است.

منبع:donya-e-eqtesad.com

 

 


ویدیو مرتبط :
تعویض صفحه نمایش لپ تاپ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فناوری دوربین سه‌بعدی روی لپ‌تاپ و اولترابوک



لپ‌تاپ,اولترابوک,دوربین سه‌بعدی

فناوری دوربین سه‌بعدی روی لپ‌تاپ و اولترابوک
اینتل اعلام کرده که این شرکت در حال کار روی دوربینی است که می‌تواند عمق را تشخیص دهد.

در حقیقت این دوربین نسخه تقویت شده یک دوربین سه‌بعدی معمولی است که می‌تواند عمق بیشتری را در تصاویرش ایجاد کند و شکاف موجود بین دنیای حقیقی و مجازی را پر‌کند.


با ساخت چنین دوربینی میزان درک رایانه از انسان بهبود می یابد و تعامل میان ماشین و انسان تا حد زیادی دست خوش تغییر و تحول می شود. توسط این امکان برای نمونه بازی های سه بعدی با هیجان بیشتری همراه می شود و حین یک ویدئو کنفرانس می توان پس زمینه خود را تغییر و هر عکسی را جایگزین کرد.


اینتل قصد دارد تا این فناوری را روی لپ تاپ ها و حتی اولترابوک هایی که در نیمه دوم سال آینده میلادی به بازار می آید بگنجاند. بعلاوه تبلت ها و گوشی های هوشمند و همچنین تولید نمونه خارجی این نوع دوربین ها هم در دستور کار اینتل قرار دارد.


این دوربین همچنین این امکان را دارد تا مشخصات، نقوش برجسته و شکل اشیا را تشخیص دهد. برای مثال قابلیت این دوربین در تشخیص فاصله، اندازه، عمق، رنگ نقوش و پارامترهای دیگر می تواند به رشد فناوری چاپ سه بعدی هم کمک کند.

تصویری که با چنین اطلاعاتی ثبت شود، می تواند تمامی اطلاعات مورد نیاز برای یک طراحی سه بعدی و چاپ آن را در بر داشته باشد. این دوربین می تواند چشم را نیز زیر نظر بگیرد. با این امکان دوربین می تواند بفهمد که هر شخص با چه کیفیتی یک متن را می خواند و ارزیابی نیز ارائه بدهد.

با استفاده از این ویژگی می توان متوجه شد که دانش آموز با چه دقتی مطالب درسی اش را می خواند، چقدر مطالعه می کند و آیا برای موضوع خاصی به کمک نیاز دارد یا خیر. در نهایت این تکنولوژی می تواند جایگزین ماوس و صفحه کلید هم بشود.

منبع:jamejamonline.ir