دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

لوازم آرایش تقلبی دشمن پوست شما



 

لوازم آرایش تفلبی , شناخت لوازم آرایش تقلبی

 

امروزه بیشتر خانم ها از لوازم آرایشی مختلفی استفاده می كنند و باور دارند توسط آنها زیباتر می شوند و علاوه بر آن، پوستی شفاف تر و صاف تر نیز خواهند داشت.

آیا این طرز فكر درست است؟ آیا واقعا استفاده از كرم ها و محصولات مختلف آرایشی، موجب زیبایی و لطافت بیشتر پوست می شود؟

اگر شما هم چنین فكر می كنید، باید بدانید كه متخصصان می گویند بر اثر استفاده طولانی مدت از این لوازم و بخصوص در صورت نادیده گرفتن نكاتی خاص، عوارض مختلفی برای شما به وجود می آید كه نه تنها زیبایی و لطافت پوست را از بین می برد، بلكه دردسرساز هم خواهد بود.

دكتر امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران در گفت وگو با «جام جم» درباره مشكلات استفاده از لوازم آرایش یادآور می شود: یكی از مشكلات و عوارضی كه ممكن است در اثر استفاده از لوازم آرایش برای فرد ایجاد شود، تشدید جوش های صورت است. به همین دلیل بسیاری از خانم هایی كه از این محصولات استفاده می كنند، پس از مدتی با تشدید جوش های صورت، ایجاد ضایعات آكنه ای و چركی یا افزایش یافتن جوش های زیرپوستی روبه رو می شوند و برای حل مشكل از پزشك كمك می گیرند.

به گفته، وی افرادی كه پوستشان چرب است و زمینه كمی از جوش های صورت را نیز دارند، باید بیشتر دقت داشته باشند، چون در صورت استفاده طولانی مدت از این لوازم، وضعیت پوستشان بدتر می شود.

دكتر احسانی با اشاره به بروز حساسیت های پوستی، توضیح می دهد: یكی دیگر از عوارضی كه ممكن است بر اثر استفاده از لوازم آرایش ایجاد شود، بروز حساسیت ها و اگزماهای پوستی است. این مشكل بخصوص در ناحیه دور چشم، بیشتر مشاهده می شود و شاید بتوان گفت استفاده از محصولات آرایشی شایع ترین علت بروز حساسیت یا اگزمای دور چشم است.

این متخصص پوست و مو درباره ایجاد این حساسیت ها می گوید: ممكن است فردی از لوازم آرایشی خاصی استفاده كند، اما بعد از گذشت مدتی نسبت به آن حساسیت نشان دهد كه این حساسیت به صورت قرمزی، پوسته ریزی و خارش نمایان می شود.

وی می افزاید: با استفاده از تست خاصی به نام تست حساسیت یا تست قطعه ای، می توان عامل ایجاد حساسیت را تشخیص داد و با حذف آن مشكل را بهبود بخشید.

این عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به عوارضی كه ممكن است برای ابروها و مژه ها ایجاد شود، توضیح می دهد: استفاده از لوازم آرایش مربوط به مژه یا ابرو نیز می تواند در طولانی مدت سبب آسیب دیدن موها و ایجاد حساسیت شود. همچنین چون پوست پلك بسیار نازك است، حساسیت در این ناحیه بیشتر بروز می كند.

به گفته وی، حساسیت ها با قرمزی و خارش نمایان می شود و بتدریج بر اثر خارش، موجب تیره و ضخیم شدن پوست نیز خواهد شد.

محصولات آرایشی؛ اصلی یا تقلبی!

تشخیص این كه لوازم آرایش مورد استفاده اصلی است یا تقلبی، كار راحتی نیست و حتی می توان گفت این مورد را اصلا نمی توان از شكل ظاهری یا بسته بندی محصول تشخیص داد، اما با توجه به عوارض و مشكلاتی كه در اثر استفاده از لوازم آرایش تقلبی ایجاد می شود، بهتر است نسبت به انتخاب انواع مناسب و مطمئن این محصولات دقت بیشتری داشته باشید.

دكتر احسانی در این زمینه می گوید: احتمال بروز مشكلات و عوارض پوستی در اثر استفاده از لوازم آرایش تقلبی در مقایسه با انواع اصلی آن، بسیار بیشتر است بنابراین هنگام خرید حتما باید این نكته را در نظر داشته باشید وبه دلیل ارزان تر بودن محصولات تقلبی، آنها را انتخاب نكنید.

دكتر احسانی با بیان این كه چربی زیاد باعث تشدید جوش های صورت می شود، توضیح می دهد: اغلب پایه لوازم آرایش چرب است و این مورد می تواند دلیلی برای تشدید جوش های صورت باشد؛ البته در انواع اصلی لوازم آرایشی، مقدار چربی موجود در محصولات كنترل شده است. در حالی كه انواع تقلبی این محصولات، چربی بیشتری دارد و در نتیجه تشدید آكنه در اثر استفاده از آنها نیز بسیار بیشتر اتفاق می افتد.

انتخاب لوازم آرایش مناسب با نوع پوست

به طور حتم برای انتخاب بهترین نوع لوازم آرایش، باید عوامل مختلفی را در نظر داشت؛ یكی از مهم ترین این موارد نوع پوست فردی است كه می خواهد از آنها استفاده كند.

این متخصص پوست در این زمینه توضیح می دهد: با توجه به این كه اغلب لوازم و محصولات آرایشی حاوی چربی است، استفاده از این مواد برای كسانی كه پوست خشكی دارند یا زیاد مستعد جوش زدن نیستند، چندان دردسرساز نخواهد بود، اما در مقابل به افرادی كه پوستشان چرب است توصیه می شود برای كاهش مشكلات و عوارض پوستی، از انواع كم چرب این لوازم استفاده كنند.

راه حل چیست؟

با توجه به این كه اغلب افراد برای زیبایی بیشتر ترجیح می دهند از لوازم آرایش استفاده كنند، باید بدانیم در صورت ایجاد مشكلاتی مانند افزایش تعداد جوش های صورت، چه كاری می توان انجام داد.

دكتر احسانی با تاكید بر حذف محصولی كه موجب حساسیت و دردسر شده است، می گوید: اگر مشكلات و عوارض پوستی برای مدتی طولانی ادامه یابد، توصیه می شود با انجام تست حساسیت علت اصلی ایجاد اگزما را تشخیص دهید و آن را از لوازم آرایش مورد استفاده حذف كنید.

به گفته این متخصص پوست، هر چه مواد آرایشی برای مدت بیشتری روی پوست باقی بماند، عوارض ناشی از آن نیز بیشتر می شود؛ به این معنی كه برای كاهش احتمال ایجاد حساسیت و جوش، این مواد باید مدت زمان كمتری با پوست در تماس باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه می افزاید: مواد پاك كننده ای كه برای پاك كردن آرایش وجود دارد، مواد استانداردی است كه موجب تحریك و خشكی پوست نمی شود و واكنش خاصی نیز نشان نمی دهد. علاوه بر این، می توان از صابون های مناسب و بخصوص صابون بچه كه موجب خشكی پوست نمی شود نیز برای پاك كردن آرایش استفاده كرد.

به گفته وی، تركیبات پاك كننده های آرایش صورت و دور چشم متفاوت است ولی این محصولات به گونه ای طراحی شده است كه علاوه بر تمیز كردن پوست، موجب حساسیت و خشكی نمی شود.

دكتر احسانی تاكید می كند: محصولات آرایشی را حتما از مراكز معتبر تهیه كنید؛ چون انواع تقلبی این محصولات ممكن است در كوتاه مدت، مشكلی برای شما ایجاد نكند، اما در طولانی مدت حتما سبب بروز عوارض جدی می شود. همچنین تا جایی كه می توانید كمتر از لوازم آرایش و بخصوص انواع مربوط به دور چشم استفاده كنید تا احتمال ایجاد حساسیت كاهش یابد. علاوه بر این، دقت داشته باشید محصولات را با توجه به نوع پوست خود انتخاب كنید تا احتمال بروز عوارض را به حداقل برسانید..... /  گزارش : جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
ورود لوازم آرایشی بهداشتی تقلبی از کانال های رسمی در آش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عوارض استفاده از لوازم آرایش تقلبی



لوازم آرایش ,لوازم آرایش تقلبی

ریمل‌ هایی که پایه اصلی آنها آبکی است، محیط مناسبی برای رشد میکروب‌ها هستند و می‌توانند عفونت‌های چشمی، التهاب، قرمزی، ترشحات غلیظ، خارش و حتی پوسته‌‌ریزی لبه پلک را ایجاد کند. در ادامه در مورد عوارض خط چشم های تقلبی و همچنین عوارض استفاده از لوازم آرایش و ریمل های تقلبی بیشتر توضیح می دهیم.

ریمل‌ هایی که پایه اصلی آنها روغن است، در برابر عرق کردن، ریزش اشک و آب مقاوم هستند و متأسفانه به مدت طولانی روی مژه می‌ماند و از آنجا که به سختی پاک می‌شود، موجب ریزش مژه‌ها و چسبندگی آنها می‌شود.

«چشم از حساس‌ترین اعضای بدن است و نیاز به مراقبت خاص دارد»، حساسیت‌ چشم به حدی است که بر اثر عوامل محیطی مانند اشعه مضر آفتاب، کم‌خوابی، تغذیه نامناسب، عوامل استرس‌زا و لوازم آرایش بسرعت آزرده شده و دچار پیری زودرس می‌شود، از این رو برای داشتن چشم‌هایی سالم و زیبا، آگاهی از برخی نکاتی در انتخاب لوازم آرایشی مناسب ضروری است.

«سلول‌های پوست دور چشم بسیار نازک و حساس هستند، موادشیمیایی براحتی جذب آن می‌شود»، در چنین شرایطی، احتمال عفونت‌های چشمی نیز بالا می‌رود که حتی در موارد شدیدتر به قرنیه چشم آسیب می‌رسانند و در نهایت لک قرنیه و اشکال در بینایی بوجود می‌آورند.

این فراورده‌ها بدلیل داشتن مواد نگهدارنده و رنگی می‌توانند موجب التهاب و حساسیت شوند که بصورت عوارضی چون آبریزش، خارش، و پف آلودگی پلک‌ها، و سوزش چشم بروز می‌کند، بهتر است مصرف آنها محدود شود.

«استفاده طولانی‌مدت از ریمل موجب بسته‌شدن منافذ پوست و تغییر رنگ و بدشکل شدن مژه شده و مژه‌ها بعد از مدتی استحکام اولیه خود را از دست می‌دهند»، توصیه می شود با ریمل نخوابید، زیرا فولیکول‌های مژه مسدود شده و احتمال ریزش آن هنگام شست‌و‌شو بیش‌تر می‌شود.

توصیه‌های بهداشتی:
قبل از استفاده از فراورده چشمی، دست‌ها را بطورکامل با آب و صابون بشویید»، اگر عفونت چشمی دارید، از مصرف فراورده چشمی تا بهبودی کامل خودداری کنید و در صورت مصرف فراورده چشمی و ایجاد التهاب، مصرف آن را سریع متوقف و اگر التهاب باقی ماند، به پزشک متخصص مراجعه کنید. همچنین ریمل و خط چشم خود را به هیچ‌وجه با دیگران به اشتراک نگذارید.

از فراورده قدیمی استفاده نکنید و بدانند حداکثر زمان نگهداری، سه ماه بعد از بازشدن درب فراورده است و مواردی که متوجه تغییر رنگ و بوی فراورده شدید، مصرف آن را متوقف کنید.

«ریمل و خط چشم را هرگز با بزاق یا آب مرطوب نکنید»، باکتری دهان شما می‌تواند در فراورده رشد کرده و موجب عفونت شود و افزودن آب نیز موجب رقیق شدن ماده نگهدارنده در فراورده شده و مقاومت میکروبی آن را کاهش می‌دهد. ضمن این که نگهداری در دمای بالاتر از ۳۰درجه سانتی‌گراد منجر به خراب شدن نگهدارنده می‌شود و احتمال رشد میکروبی افزایش می‌یابد.
منبع: آرایشیک