دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

لباس‌هایی برای چند میلی‌ثانیه سریعتر!



اخبار علمی - لباس‌هایی برای چند میلی‌ثانیه سریعتر!

در مسابقات سوچی امسال اسکیت بازان آمریکایی از جدیدترین تکنولوژی روز در لباس‌های خود استفاده می‌کنند.

در بازی‌های المپیک سوچی امسال اسکیت بازان آمریکایی از لباس‌های جدیدی استفاده می‌کنند که به آنها کمک می‌کند سریعتر حرکت کنند حتی در حد چند میلی‌ثانیه!

به گزارش ایسنا، در المپیک زمستانی امسال تنها ورزشکاران نیستند که از توانایی‌های خود رونمایی می‌کنند، بلکه تکنولوژی‌های جدید نیز امسال در سوچی رونمایی می‌شوند. در هر المپیک زمستانی از تکنولوژی‌های جدید و ابزارهای پیشرفته‌ای استفاده می‌شود.

 

اخبار ,اخبار علمی ,المپیک سوچی

 

از این تکنولوژی‌ها استفاده از لباس اسکی است که توسط محققان آمریکایی طراحی شده است.

در مسابقات سوچی امسال اسکیت بازان آمریکایی از جدیدترین تکنولوژی روز در لباس‌های خود استفاده می‌کنند.

طی دو سال تحقیقی، در کمپانی under Armour و Lockheed Martin لباس‌های جدیدی را برای اسکیت بازان آمریکایی طراحی کردند. این لباس‌ها ممکن است در حد میلی ثانیه سرعت ورزشکاران را افزایش دهند. ظاهر این لباس‌ها نسبت به لباس‌های قبل تفاوت کرده است.

این لباس‌های جدید مشکی هستند و با لباس‌های قدیمی آبی آمریکایی‌ها متفاوت هستند. این لباس ها به اسکیت بازان کمک می‌کند تا راحت‌تر به هدف خود برسند.

کوین هالی، از کمپانی under Armour می‌گوید: امروزه در مسابقات یک هزارم یا یک صدم ثانیه نیز بسیار مهم است. ما از پنج ماده مختلف برای ساخت این لباس‌های جدید استفاده کردیم. بعد از تحلیل میزان مقاومت هوا در مقابل اسکیت بازان ما بیش از 100 ماده و 250 ترکیب مختلف را آزمایش کردیم. ما سعی کردیم از موادی استفاده کنیم که مقاومت هوا را کاهش دهد.

دریچه‌ای که در قسمت ستون فقرات این لباس قرار دارد، جریان هوا را افزایش می‌دهد و باعث کاهش حرارت بدن اسکیت بازان می‌شود. حفره‌هایی که در قسمت کلاه، شانه‌ها و دور ران‌ها قرار دارند، باعث می‌شوند که لباس آیرودینامیک شود و ورزشکار بتواند با سرعت بیشتری در باد حرکت کند. پارچه صاف و نرمی که در قسمت ران این لباس به کار رفته 65 درصد از اصطکاک می‌کاهد.

برای طراحی این لباس از حرکات ورزشکاران عکسبرداری شده و لباس‌های طراحی شده بر بدن مانکن‌ها در شرایط سخت و در تونل‌های باد مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

لباس‌های جدید پویایی را در بازی‌های المپیک امسال افزایش می‌دهند و رونمایی از آنها جالب توجه خواهد بود. این تکنولوژی توانایی ایجاد تغییرات زیاد در ورزش اسکیت سرعت را دارد.

شرکت under Armour پیش از این با کمک عکسبرداری از حرکات ورزشکاران لباس‌هایی را برای اسکی بازان نیز طراحی کرده بود.

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
سرقت گوشی در یک میلی ثانیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رکورد سریع ترین پردازش برای مغز/ تشخیص تصویر در 13 میلی ثانیه



اخبار,اخبار علمی,رکورد سریع ترین پردازش برای مغز


اخبار علمی - رکورد سریع ترین پردازش برای مغز/ تشخیص تصویر در 13 میلی ثانیه

اگرچه به نظر می رسد شناسایی ده ها تصویر در کسری از ثانیه غیر ممکن است اما دانشمندان به تازگی دریافته اند که مغز انسان می تواند این کار را با سرعت غیرقابل باور انجام دهد.

به گزارش  مهر، دانشمندان آمریکایی دریافته اند که مغز انسان می تواند تصاویری را که چشم می بیند تنها در 13 میلی ثانیه تعبیر و تفسیر کند – این نخستین شواهد از چنین سرعت سریع پردازشی است.

این سرعت تقریبا 8 برابر سریع تر از 100 میلی ثانیه ثبت شده در تحقیقات پیشین است.

محققان از افراد خواستند تا در مشاهده یک سری شش یا 12 تایی از تصاویر، به دنبال نوع خاصی از تصویر مانند تصویر یک گردشگاه یا یک زوج خندان بگردند و در این آزمایش هر تصویر را بین 13 و 80 میلی ثانیه به افراد نشان دادند.

"مری پاتر" استاد علوم مغز و شناختی دانشگاه فناوری ماساچوست (MIT )  و مجری ارشد این تحقیقات می گوید: این حقیقت که می توان این کار را با این سرعت بالایی انجام داد نشان می دهد یافتن مفاهیم کاری است که  دید انجام می دهد.

وی افزود: این کاری است که مغز هر روزه انجام می دهد و سعی می کند بفهمد به چه چیزی نگاه می کند.

پروفسور پاتر افزود: این پردازش بسیار سریع می تواند  چشم را هدایت کند تا در هر ثانیه سه بار نگاه خود را به هدف بعدی اش تغییر دهد.

نتایج این تحقیقات درنشریه  Attention, Perception, and Psychophysics  منتشر شده است.

کار چشم ها فقط رساندن اطلاعات به مغز نیست بلکه به مغز امکان می دهد بسیار سریع درباره آن فکر کند تا بداند بعد قرار است چه چیزی را ببیند.

این دانش پژوهان می گویند انسان چشم های خود را به گونه ای تنظیم می کنید تا جایی که می تواند به اطراف بنگرد و آنچه را که می بیند درک کند.

پس از آنکه تصویر به شبکیه رسید اطلاعاتی مانند شکل، رنگ و جهت توسط مغز پردازش می شود.

این مطالعه حاکی از آن است که در حالی که تصاویر فقط به مدت 13 میلی ثانیه پیش از ظاهر شدن تصویر بعدی،  دیده می شوند ، بخشی از مغز به پردازش آن  تصاویر برای مدت طولانی تری ادامه می دهد.

اگر تصاویر پس از 13 ثانیه محو شوند افراد هرگز به نشان دادن واکنش مثبت پس از آن، قادر نخواهند بود.

به گفته پاتر باید چیزی در مغز باشد که اطلاعات را برای دستکم مدت زمان بیشتری حفظ می کند.

وی پیش از این دریافته بود که انسان می تواند به طور صحیحی تصاویری را که کمتر از 100 میلی ثانیه دیده شده باشند شناسایی کند اما تحقیقات جدید وی حاکی است که این امر 8 برابر سریع تر روی می دهد.

در این بررسی جدید محققان به تدریج سرعت تصاویر را افزایش دادند تا زمانی که به نقطه ای رسیدند که پاسخ افراد بیشتر به حدس زدن شبیه بود.

محققان ام ای تی دریافتند اگرچه عملکرد کلی کاهش یافت اما وقتی که محققان به طور تدریجی زمان قرار گرفتن تصاویر را از 80میلی ثانیه به 13 میلی ثانیه کاهش دادند افراد به عملکرد بهتر از اعلام حدسی تصاویر ادامه دادند- این  سریع ترین میزان ممکن با نظارت های رایانه ای مورد استفاده بود.

پاتر معتقد است یک دلیل برای عملکرد بهتر این افراد در این مطالعه می تواند این باشد که همانطور که روند نشان دادن تصاویر به طور فراینده ای سریع تر می شد افراد می توانستند تشخیص سریع را تمرین کنند.

در بالاترین میزان افراد تصاویر جدید را  20 برابر سریع تر از آنچه که چشم اطلاعات را می گیرد، دیدند.
اخبارعلمی - مهر